טויוטה. חוזרת להוביל
סקר שביעות רצון שערכה אוניברסיטת מישיגן שבדטרויט, מגלה כי האמריקנים שוב מרוצים במיוחד ממכוניות טויוטה. היצרנית, שבשנה שעברה איבדה מאמון הציבור האמריקני בגלל שורה של קריאות לתיקון, מתקנת השנה וחוזרת לצמרת כיצרנית הרכב שלקוחותיה המרוצים ביותר. למותג טויוטה מצטרפים בצמרת לקסוס (חטיבת היוקרה של טויוטה) וקאדילק, חטיבת היוקרה של ג'נרל מוטורס. שלושת המותגים הללו זכו לציון הגבוה ביותר בסקר, 87 נקודות מתוך 100 אפשריות. עבור טויוטה מדובר בשיפור של כמעט 4% בהשוואה לשנה שעברה (והציון הגבוה ביותר מאז 2006), לקסוס עלתה ביותר מ-2% וקאדילק במעט יותר מאחוז.
הסקר, בו השתתפו 70,000 בעלי רכב, סוקר את שביעות הרצון של האמריקנים ממכוניותיהם. הסקר מגלה כי האמריקנים מרוצים יותר השנה מהמכונית שלהם בהשוואה לשנת 2010, עם ציון ממוצע של 83 נקודות לכלל התעשייה, עלייה של יותר מאחוז. אלא שתעשיית הרכב האמריקנית לא יכולה לנוח על זרי הדפנה: מותגי לינקולן (חטיבת היוקרה של פורד) וביואיק (מבית ג'נרל מוטורס) רושמות השנה ירידה בשביעות הרצון, עם ירידה של יותר מ-3% לכל אחת מהן. לינקולן, שהובילה את הסקר אשתקד, הסתפקה במקום החמישי המכובד יחד עם מרצדס (86 נקודות) ואילו ביואיק ירדה ל-85 נקודות.
האמריקנים הכי מרוצים מטויוטה, לקסוס וקאדילק
צילום: מנהל
ב.מ.וו. שביעות הרצון באמריקה בירידה
תקווה לתעשייה המקומית ניתן למצוא במותגי פורד ושברולט, המותגים העיקריים של הקונצרנים הגדולים, שם נרשמו עליות של כ-2.5% ל-84 ו-82 נקודות בהתאמה, ציונים שממקמים את המותגים העממיים בערך בממוצע התעשייה. מנגד, קרייזלר רושמת צניחה של 5% ואת אחד הציונים הנמוכים ביותר בסקר, 76 נקודות בלבד, וגם מותגי הנישה שלה ג'יפ ודודג' ספגו ירידה ל-79 נקודות.
בדומה לטויוטה, כל מותגי הרכב האסייתיים מלבד מאזדה נהנו מעלייה בשביעות הרצון. הונדה ויונדאי עלו בכאחוז ל-85 ו-83 נקודות בהתאמה, וניסאן ביותר משני אחוזים ל-84 נקודות. מאזדה רושמת נסיגה של קרוב ל-2% בשביעות הרצון לרמה של 79 נקודות בלבד. גם ב.מ.וו צריכה להשתפר, ורושמת ירידה של 3.5% ל-83 נקודות, בעוד שיריבתה מבית, פולקסווגן, רושמת עלייה בשיעור דומה ל-84 נקודות.
שביעות רצון בארה"ב
87 נקודות: טויוטה, לקסוס, קאדילק
86 נקודות: לינקולן, מרצדס
85 נקודות: ביואיק, הונדה
84 נקודות: ניסאן, פולקסווגן, פורד
83 נקודות: ב.מ.וו, יונדאי, GMC ממוצע התעשייה
82 נקודות: שברולט
81 נקודות: קיה, ממוצע המותגים הקטנים
79 נקודות: ג'יפ, דודג', מאזדה
76 נקודות: קרייזלר