דייהטסו סיריון הקטנה ועלילות יורו-5

העירונית החביבה של דייהטסו תיתקל בבעיה עם תקני זיהום האוויר המחמירים יורו-5, הנכנסים לתוקף בינואר. הפתרון? היבואנית תביא מלאי גדול מראש

דייהטסו סיריון החדשה (בון ביפן). מתעכבת
בטלקאר, יבואנית דייהטסו, נערכים לביצוע שינויים במכונית הנמכרת ביותר שלהם: דייהטסו סיריון. הבעיה המרכזית מבחינת היבואנית היא שהקטנה הוותיקה (הוצגה עוד ב-2004) לא עומדת בתקינת יורו-5 שתיכנס לתוקף בינואר 2011. דייהטסו כבר הציגה מחליפה ביפן בראשית השנה, אבל באופן תמוה אין כוונה לשווקה באירופה עד חודש מרץ לערך, כך שלמעשה לא תהיה סיריון בתקינת יורו-5.
 
המכונית החדשה, שגדלה מעט, מוצעת ביפן תחת השם דייהטסו בון וטויוטה פאסו (כפי שהיה גם בדור הקודם). אלא שהיא תוצע בתחילה באירופה עם מנוע 1.0 ליטר (69 כ"ס) ותיבה ידנית בלבד, מה שעשוי להקשות על החדרתה לשוק המקומי. התיבה האוטומטית תגיע רק בסוף השנה, ועדיין לא ברור אם מדובר בתיבה רובוטית, רציפה (כמו ביפן) או אוטומטית שגרתית. בהמשך הדרך תוצג גרסת 1.3 ליטר עם 95 כ"ס (גרסה מוחלקת למנוע של טויוטה יאריס). גרסה זו תקבל ככל הנראה תיבה אוטומטית-רציפה.
 
צילום: מנהל 
דייהטסו בון החדשה, שתשווק בישראל כסיריון. מתעכבת
 
בטלקאר אמנם בוחנים את האפשרות לייבא את גרסת ה-1.0 ליטר הידנית, אך ברור שזו לא תייצר מכירות גדולות. ולכן הפתרון הוא להצטייד במלאי גדול של הסיריון הוותיקה, ולמכור את המכונית מהמלאי כמעט עד לסוף שנת 2011.

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.