יגואר XJ75 פלטינום
יגואר מציינת השנה 75 שנים להקמתה, וכדי לחגוג את יום ההולדת הציגה מהדורה מיוחדת ראשונה ל-XJ. מכונית הפאר הגדולה, שנחשפה לראשונה אשתקד, הוצגה באירוע מכוניות היוקרה הקלאסיות של פבל ביץ', קליפורניה, הקונקור ד'אלגנס. למהדורה המיוחדת ניתן השם XJ75 פלטינום, ולמרות שיגואר מגדירה אותה כאחת ויחידה, יש סיכוי טוב למדי שנראה אותה בייצור סדרתי, לפחות במהדורה מוגבלת.
ה-XJ75 מבוססת על גרסת בסיס הגלגלים הארוך, ומתאפיינת במרכב המשלב לבן ושחור (בסבכה קדמית ובחישוקי ה-"22, למשל). היא מצוידת גם בפגושים חדשים, הרומזים ככל הנראה על אלו של ה-XJR, גרסת הביצועים שתושק ככל הנראה בשנה הבאה, ותציע 550 כ"ס לפחות. בינתיים, ל-XJ75 פלטינום מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר עם מגדש על, הספק של 470 כ"ס ומומנט מכובד של 59 קג"מ. מדובר במנוע המוכר של ה-XJ, שאף מוצע בדגמים הרגילים בגרסה חזקה יותר, עם 510 כ"ס. בכל מקרה, גם בדגם הביניים אין מה לדאוג מבחינת ביצועים: מכונית הפאר הגדולה מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.4 שניות בלבד, ועד למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש.
אחת ויחידה: יגואר XJ75 פלטינום
צילום: מנהל
לדברי יגואר, מכונית התצוגה נועדה לא רק כדי לחגוג 75 שנה למותג, אלא גם כדי להדגיש את ייחוד ה-XJ ואת רמת ההתאמה האישית אליה ניתן להגיע כיום במכוניות יוקרה. וכדי להמחיש את זה, ביגואר מציינים שה-XJ75 מצוידת בתא נוסעים בעל פתחי איוורור לבנים, שפע עור וזמש, ומערכת שמע מתוצרת באוורס אנד ווילקינס עם 20 רמקולים ולא פחות מ-1,200 וואט. להשלמת ההידור, הקונסולה הקדמית מצוידת בשעון מתוצרת ברמונט שעוצב במיוחד עבור המכונית.
יגואר XJ משווקת בישראל מסוף שנה שעברה. היא מוצעת כאן במחיר של החל מ-720,000 שקל לגרסת הדיזל, והחל מ-850,000 שקל לגרסת הבנזין הבסיסית (5.0 ליטר, V8, עם 385 כ"ס).