באיטליה ינהגו מהר יותר
בשורות טובות לקוראינו האיטלקים. הפרלמנט האיטלקי אישר השבוע את ההצעה להעלאת המהירות המותרת בכבישים המהירים של המדינה, ה"אוטוסטרדות". פירוש הדבר כי המהירות המרבית המותרת תעלה בחלק מהכבישים הללו מ-130 ל-150 קמ"ש. יצויין כי אכיפת המהירות באיטליה בכבישים מהירים היא מהמתירנות באירופה.
אישור ההצעה משקף את הדעה לפיה מהירות השיוט של מכוניות מודרניות, כולל מכוניות עממיות למדי, עלתה בשנים האחרונות באופן משמעותי. צמיגים טובים יותר, טכנולוגיות מתלים מתקדמות ומערכות סיוע לנהיגה כמו בקרת יציבות, משפרות באופן משמעותי את יכולת השליטה במכונית גם במהירות גבוהה.
בישראל עומדת המהירות המרבית המותרת על 110 קמ"ש, מהירות נמוכה ממרבית מדינות אירופה, המגבילות את הנהגים לנסיעה במהירות של עד 130 קמ"ש בכבישים מהירים. בישראל רק כביש אחד בו מותר לנסוע במהירות המרבית המותרת, כביש יצחק רבין (הידוע גם ככביש 6 או חוצה ישראל). ביתר הכבישים המהירים, מוגבלת המהירות ל-100 קמ"ש לכל היותר. המדינה היחידה בה מותרת נהיגה ללא הגבלת מהירות היא גרמניה, שם אין הגבלה במספר מצומצם של קטעי אוטובאן, הכביש המהיר של המדינה.
בנוסף להעלאת רף המהירות, הפרלמנט האיטלקי אישר גם הצעה לאיסור שתיית אלכוהול לנהגים עם ותק של פחות משלוש שנות רישיון, ולנהגים בני 18 עד 21. שתי קבוצות אלו, כמו גם נהגים מקצועיים (אוטובוסים, משאיות וכדומה), לא יורשו לשתות אלכוהול כלל לפני הנהיגה. בכנסת ישראל עלתה לאישור אשתקד הצעת חוק דומה של ח"כ חאמד עמאר, ועברה בינתיים חלק קטן מהליכי החקיקה הנדרשים בדרך להפיכתה לחוק.