"יגואר הייתה אחד המותגים שכן נפגעו מהשבר הכלכלי ב-2009, אבל השנה נכנסנו עם יעדים הרבה יותר אגרסיביים". אמר היום (ב') אורי גלבוע מנכ"ל חטיבת הפרטיות של מאיר יבואנית וולוו, הונדה ויגואר בהשקת ה-XJ החדשה. "אנחנו מדברים על 150 עד 200 מכוניות ליגואר לשנה ובטווח הארוך אפילו יותר. ואם נמכור פחות מ-50 XJ השנה נראה בזה כישלון". לפי גלבוע, מכונית הדגל החדשה אמורה לפנות הפעם גם ללקוחות מרצדס וב.מ.וו שלא שקלו רכישת יגואר בעבר: "זהו האתגר שלנו הפעם – לפרוץ ממעגל הלקוחות המסורתי של המותג". מבחינת היבואן, יגואר XJ החדשה מסמנת צעד חשוב נוסף בהתרעננות המותג. התרעננות אשר תגובה בחודשים הקרובים גם בחידוש מאסיבי של אולם התצוגה הראשי ברחוב המסגר בת"א.

באופן מעניין, במרכז ההיצע המקומי של ה-XJ תעמוד דווקא גרסת דיזל כפולת המגדשים (V6 בנפח 3.0 ליטר, 275 כ"ס) וזאת בניגוד למתחרים בתחום אשר מתמקדים בתחום בנזין. הסיבה? זהו המנוע הבסיסי בהיצע מכונית הדגל הבריטית (אגב, לאודי A8 החדשה שתגיע בחודשים הקרובים אותה "בעיה"). במאיר מעריכים שמדובר במחסום פסיכולוגי שייפרץ ברגע שהלקוחות יתנסו בנהיגת הרכב ויוכחו בעצמם שהוא שקט, מהיר (זינוק למאה ב-6.4 ש') ושמעבר לסוג הדלק שבוחרים בתחנה אין כל הבדל. עבור אלה שכל זאת מבקשים לעצמם יותר תוצע ה-XJ גם עם מנוע בנזין (V8 בנפח 5.0 ליטר, 385 כ"ס). להערכת קברניטי יגואר, מכירות גרסאות הבנזין יהיו גדולות יותר, אך לא בהרבה.

עוד דבר שלהערכת היבואן ישחק לטובתו הוא תג המחיר התחרותי של גרסת הדיזל. יגואר XJ הבסיסית (3.0 ליטר) אמנם עולה 720,000 שקלים (או 760,000 שקלים בגרסת ה'פרמיום לקשרי'), אך כאשר מתחשבים באבזור העשיר מדובר בחבילה תחרותית לסגמנט. ושבמאיר מדברים על חבילה תחרותית הם מתכונים למערך מתלים אדפטיבי עם קפיצי אוויר, גג פנורמי חישוקי 18 אינץ' וכו'. גרסת הבנזין תעלה כ-890,000 שקלים (ברמת אבזור 'פרמיום לקשרי') או 940,000 שקלים בחבילת גימור 'פורטפוליו', שכוללת בנוסף: גוונים שונים של דיפון וריפוד, שילוב עור וזמש לחלקים נרחבים יותר בתא הנוסעים, פנסים אדפטיביים ועוד. בקצה ההיצע תעמוד גרסת ה'סופר ספורט', עם המנוע המוגדש (מגדש-על) שמייצר 510 כ"ס. זו תעלה כ-1.3 מיליון שקלים ותגיע כמובן רק בהזמנות מיוחדות. ורק כדי שתדעו, ל-XJ החדשה גם רשימה ארוכה של אופציות בתוספת תשלום כמו: מערכת שמע משופרת של Bowers & wilkins עם 20 רמקולים ו-1,200 ווואט, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בידור לנוסעים מאחור ועוד.

ביגואר ישראל מתכוונים לשים את הדגש על הגרסה הקצרה, אך מי שירצה בכך יוכל תמורת כ-50,000 שקלים נוספים להזמין גם את הארוכה (בסיס גלגלים מוארך ב-12.5 ס"מ). אגב, את כל המנועים, בכל רמות הגימור ניתן להזמין בתצורת מרכב קצרה או ארוכה.

לכבוד האירוע נחתה בארץ מכונית הדגמה מיוחדת שתחזור תוך שלושה שבועות לבריטניה. משלוחים ראשונים של המכוניות יגיעו בחודש מאי.