תערוכת פרנקפורט, שנחשבה עד לפני מספר שנים לתערוכה הגדולה והחשובה בעולם, מאבדת גובה. זינוק בעלויות הפיתוח, משבר מתמשך בשוק האירופי וצורך לחסוך עלויות ללא רחמים, הוביל לכך שיצרניות הרכב כבר לא מרגישות חובה להגיע לתערוכה, וקרוב ל-20 מהן כבר הודיעו שיוותרו עליה השנה.

פרנקפורט הייתה לאורך השנים אחת התערוכות הגדולות בעולם, עם דוכני תצוגה מרהיבים ושלל ביתנים שמצריכים הליכה ממושכת. אלא שמשבר האשראי בעשור שעבר, ממנו אירופה מתאוששת באיטיות, הוביל לצניחה במכירת מכוניות ובריווחיות התעשייה. יחד עם פריחת הרשתות החברתיות ודרכי שיווק דיגיטליות זולות יותר, היצרניות הבינו שעליהן למקד את ההוצאות בצורה מדויקת יותר - והנפגעות הראשונות היו תערוכות הרכב.

בפרנקפורט, יעדרו השנה כל מותגי FCA (כולל אבארט, אלפא רומיאו, ג'יפ ופיאט), מותגי פיג'ו, סיטרואן ו-DS (אך אופל כן תציג בתערוכה), סובארו, סוזוקי, מאזדה, ניסאן, מיצובישי, אסטון מרטין ורולס-רויס. גם יצרניות שיגיעו יציגו חלקן במתכונת מצומצת, דוגמת רנו.

תערוכת פרנקפורט 2019 - רשימת הנוטשות מתארכת
מאזדה. מוותרת השנה על תערוכת פרנקפורט

כן יגיעו: סקודה אוקטביה חדשה והונדה חשמלית
מנגד, יצרניות שמתכננות השקות גדולות וכמובן תעשיית הרכב הגרמנית, יגיעו במלוא הכוח. ב.מ.וו תחשוף בתערוכה לראשונה בפני קהל את הסדרה 1 החדשה, שתמונותיה כבר פורסמו. פולקסווגן תציג סוף-סוף את החשמלית הראשונה מסדרת ה-ID, שתכונה ID.3.



גם פורשה תחשוף חשמלית - ראשונה בתולדותיה - בשם טאייקאן (Taycan). ה"אוטומובילווכה" הגרמני מדווח כי מותגי סיאט וסקודה של קונצרן פולקסווגן יחשפו משפחתיות קומפקטיות - דור חדש לחלוטין של סיאט לאון וסקודה אוקטביה.



קיה תציג בתערוכה את האקסיד (XCeed), רכב פנאי קומפקטי נוסף, המבוסס על הסיד. לנד רובר תחשוף בפרנקפורט את הדיפנדר החדש בגרסה סדרתית, אחרי שנים של היעדרות, ואילו הונדה תציג את הגרסה הסדרתית של החשמלית העירונית, תחת השם "אי" (e, קיצור של electric, חשמלית).



פורד, שוויתרה על שתי תערוכות הרכב הגדולות האחרונות (פריז וז'נבה), תציג רכב פנאי קטן חדש - הפומה - כך על-פי דיווח של ה"אוטומוטיב ניוז".

תערוכת פרנקפורט תיערך השנה ב-22-12 בספטמבר.