מקלארן חשפה מכונית על חדשה, רודסטר דו-מושבית בשם "אלבה" (Elva). השם מגיע ממכוניות מרוץ של היצרנית משנות ה-60, שהתחרו תחת השם מקלארן-אלבה. כמוהן, הרודסטר החדשה אינה מצוידת בגג מכל סוג שהוא, וגם נעדרת חלונות צד ושמשה קדמית - אם כי זו האחרונה היא תוספת שניתן להזמין.

האלבה תתחרה בדגמי הרודסטר האקסקלוסיביים של פרארי - בראשם המונזה שהוצגה אשתקד - ומיועדת כרכב אספנות לעשירים שיש להם את הכל. בהתאם היא תיוצר במהדורה מוגבלת, 399 יחידות, ועם תג-מחיר אסטרונומי של החל מ-1.425 מיליון פאונד. בתרגום לשקלים ואחרי מסים, זה עומד על קרוב ל-15 מיליון שקל, אם תהיתם.

מקלארן מבטיחה כי המכונית החדשה היא הקלה ביותר בהיצע שלה (אך לא נוקבת בנתון רשמי), זאת בין היתר תודות לשלדת סיבי פחמן שתוכננה במיוחד. גם המושבים מסיבי פחמן והבלמים קרמיים. מערכת הפליטה חוסכת משקל תודות לשימוש בטיטניום ומבטיחה גם צליל מעורר חשק.

תכירו את אלבה, מקלארן בלי גג ב-15 מיליון שקל


לעיצוב המרשים נלווית יחידת כוח מרשימה לא פחות - טווין-טורבו בנזין בנפח 4.0 ליטר עם שמונה צילינדרים (V8) והספק מרבי של 815 כ"ס. המפרט הטכני הסופי עדיין לא פורסם, אך במקלארן שואפים לזמן האצה מעמידה ל-100 קמ"ש של פחות משלוש שניות, ו-6.7 שניות מ-0 ל-200 קמ"ש - מהיר אפילו מהסנה.

תכירו את אלבה, מקלארן בלי גג ב-15 מיליון שקל
האלבה ואחת ממכוניות המרוץ מקלארן-אלבה משנות ה-60

ביצרנית הרכב הבריטית מבטיחים גם כי מי שלא יבחר לרכוש שמשה קדמית, ייהנה ממערכת ערבול רוח ייחודית. זו נעזרת במספר מסיטי רוח זעירים ובפתחי יניקת ופליטת אוויר, שיוצרים ערבול אוויר המצמצם משמעותית את מכת הרוח שסופגים הנוסעים.

תכירו את אלבה, מקלארן בלי גג ב-15 מיליון שקל


מקלארן אלבה תגיע לידי לקוחות ראשונים בסוף שנה הבאה. לפי שעה לא ידוע על כוונה לשווק את דגמי היצרנית באופן סדיר בישראל.

תכירו את אלבה, מקלארן בלי גג ב-15 מיליון שקל