ענקית הצרכנות JD Power פרסמה את תוצאות מחקר האמינות השנתי בארה"ב ל-2023. המחקר בדק כלי רכב משנת הדגם 2020 ודירג אותם לפי מספר פרמטרים, כולל איכות, מספר התקלות שדרשו החלפת רכיבים (ב-12 החודשים האחרונים) ועוד.

לקסוס LX וטויוטה C-HR השתוו במקום הראשון, אך מותג לקסוס דורג גבוה יותר בסך הכל, עם ממוצע של 133 תקלות לכל 100 כלי רכב. מותגי פרימיום נוספים שדורגו גבוה הם ג'נסיס (144 תקלות לכל 100 כלי רכב), קאדילק (173 תקלות) וב.מ.וו (184 תקלות).

למרות שלטויוטה יש את הכבוד להיות הרכב האמין ביותר, המותג ככלל דורג נמוך מהצפוי עם ממוצע של 153 תקלות לכל 100 כלי רכב. בשנה שעברה, המותגים הקוריאנים (קיה וג'נסיס) שלטו בסקר עם מספר דגמים בראש הרשימה, וגם השנה הם לא אכזבו; קיה דורגה כמותג העממי האמין ביותר ובמקום השלישי הכללי (152 תקלות בממוצע), כאשר הספורטאז', הפורטה והאופטימה דורגו במקום הראשון בקטגוריות שלהם. 

מחקר אמינות: לקסוס וטויוטה מובילים
צילום: יצרן
 
ביואיק השיגה ממוצע מרשים של 159 תקלות, וגברה על המותג האח שברולט (162 תקלות) והמותגים היפניים מיצובישי (167 תקלות) וטויוטה (168 תקלות) - אשר דורגו כולם מעל הממוצע הכללי שעמד על 186 תקלות.

לנד רובר סיימה בתחתית עם ממוצע של 273 תקלות לכל 100 כלי רכב. גם לינקולן (259 תקלות), אודי (252), פורד (249) ומרצדס (240) אכזבו, ודורגו בתחתית הטבלה. טסלה זכתה אף היא לציון נמוך (242 תקלות בממוצע), אך נשארה מחוץ לדירוג הרשמי בגלל שהיא מסרבת לאפשר לעורכי המחקר גישה לנתוני הבעלים בארה"ב.

מחקר אמינות: לקסוס וטויוטה מובילים
צילום: יצרן

לתאגיד טויוטה (כולל מותג לקסוס) היו הכי הרבה זוכים בקטגוריה, עם שישה כלי רכב שדורגו כאמינים ביותר בסגמנט שלהם. ב.מ.וו וג'נרל מוטורס זכו בארבעה דגמים מובילים כל אחת, בעוד שקבוצת יונדאי מוטור (בעיקר בזכות מותגי קיה וג'נסיס) זכתה בארבעה פרסי קטגוריה.

המחקר חשף גם מה הן הבעיות העיקריות שהתגלו במכוניות שדורגו; מערכות המולטימדיה נותרו מרכיב הרכב הבעייתי ביותר ויש להן ממוצע של 49.9 תקלות לכל 100 כלי רכב - כלומר, לאחד מכל שני כלי רכב (!) שנמכרו ב-2020 היו בעיות במערכת המולטימדיה שדרשו תיקון במוסך. רבות מהבעיות מתמקדות במערכות הזיהוי קולי, קישוריות אפל קארפליי/אנדרואיד אוטו, מסכי מגע מסורבלים לתפעול ומערכות ניווט שסובלות מחוסר דיוק.

מוסך
צילום: Artem Podrez

מעניין לציין ש-63% מכלי הרכב שנבדקו נזקקו לפחות חלקי חילוף במחקר הנוכחי בהשוואה למחקר הקודם - מה שמצביע על אחד משני דברים: או שיש יותר תקלות תוכנה שאינן מצריכות החלפת חומרה, או ההסבר הפחות סביר, שהיצרנים מייצרים כלי רכב יותר עמידים מאשר בשנה שעברה...

ראם, וולוו וניסאן אומנם לא זכו לציונים הטובים ביותר, אבל שלושת המותגים הציגו את השיפור הגדול ביותר במספר התקלות בהשוואה למחקר הקודם.

לקסוס וטויוטה יחד
צילום: KYODO
 

תקלות ל-100 כלי רכב - הרשימה המלאה:

לקסוס - 133
ג'נסיס - 144
קיה - 152
ביואיק - 159
שברולט - 162
מיצובישי - 167
טויוטה - 168
יונדאי - 170
מיני - 170
ניסאן - 170
דודג' -172
קאדילק - 173
מאזדה - 174
GMC - 175
ב.מ.וו - 184
ממוצע כללי - 186
ראם - 189
ג'יפ - 196
הונדה - 205
אינפיניטי - 205
פורשה - 208
אקורה - 211
סובארו - 214
וולוו - 215
פולקסווגן - 216
קרייזלר - 226
יגואר - 229
מרצדס - 240
טסלה - 242 (לא דורגה רשמית)
פורד - 249
אודי - 252
לינקולן - 259
לנד רובר - 273