יונדאי טוסון – מבחן דרכים (מ. פנים, 2.0 ל') - אוטו

לקראת סוף 2015 נחת בארץ יונדאי טוסון חדש, שהחליף את iX35 והיה לאחד הדגמים המצליחים בישראל. בדרבי הקוריאני הוא התמודד מול ספורטאז' של קיה ששגשג עם גרסת 1.6 ליטר מוזלת.
 
לפני מספר חודשים עבר טוסון מתיחת פנים, וכעת הוא מוצע כאן במהדורתו המחודשת. זהו חידוש שני לדגם בשוק הישראלי, שכן לפני שנה שודרג ברמות הציוד, האבזור הבטיחותי ובמבחר המנועים. עם הגעת טוסון המחודש יוצאת גרסת 1.6 ליטר מההיצע המקומי, וזה כולל כיום את מנוע ה-2.0 ליטר המוכר ואת 1.6 ליטר טורבו שהגיע במהלך 2018.
 
יונדאי מציינת כי בדגם המחודש שופר בידוד הרעשים ואיכות הנסיעה עודנה, המרכב הוקשח והמתלים כוילו מחדש. בנוסף, אבזור הנוחות ומערכות הבטיחות הועשרו.
 
יונדאי טוסון מוצע בטווח מחירים הנע בין 150,000 שקלים (2.0 ל', 'פריים פלוס') ועד ל-183,000 שקלים (1.6 ל' טורבו, 'עילית'). למבחן קיבלנו את גרסת 2.0 ליטר 'עילית', שמחירה 172,000 שקלים.  

1610664

 
עיצוב ונראות
עיצוב היה מנקודות החוזק בטוסון הנוכחי, והשינויים שנעשו עם מתיחת הפנים, למרות שהם מורגשים, אינם משנים זאת. ההבדל הבולט לעין הוא סבכה אגרסיבית יותר, כמו בדגמי יונדאי העכשוויים, וייתכן ויהיו כאלה שימצאו אותה מוחצנת מדי, אבל זה ענין של טעם. בנוסף, חודשו הפגוש, תאורת היום ויחידות התאורה מאחור.
 
פנים הרכב
בתא הנוסעים, לעומת זאת, נעשו שינויים משמעותיים, בייחוד בסביבת הנהג שכל חלקה העליון הוחלף. לטוסון המחודש צג מדיה מקורי ("7) הניצב על המשטח העליון. הוא מוכר מדגמים אחרים (i30) ונראה קצת מיושן. מוטמע בו מערך 'קונקטד' של יונדאי, שאינו תמיד נוח לתפעול, ותחתיו קונסולה מרכזית בולטת מאשר בעבר.
 
החומרים מהם עשוי החלק החדש רכים יותר למגע ואיכותיים יותר למראה, וברמת הגימור 'עילית' משולב בסביבת הנהג דיפון דמוי עור. ביונדאי גם טרחו בפרטים קטנים כמו דיפון הקורות, ריפוד המושבים והתפרים שעליו, וכל אלה משפרים את האיכות הכוללת בתא הנוסעים ואת התחושה בתוכו. חבל שבמהלך השיפור הקוריאנים לא טיפלו בדיפון הפשוט בדלתות או בחלקים התחתונים, וגם לא החליפו אותם מתגים הנראים מיושנים. תנוחת הנהיגה ללא שינוי: גבוהה ונוחה.  

1610666

 
המרחב מאחור טוב, מרווחי הראש והרגליים מוצלחים, תנוחת הישיבה שם מוצלחת פחות בגלל מושב מעט נמוך מדי, והנוסעים שם זכו לשקע USB. תא המטען גדול ומאפשר שינוי גובה הרצפה.
 
האבזור עשיר; בכל רמות הגימור בקרת אקלים מפוצלת הכוללת פתחים מאחור, ול'עילית' גם גג זכוכית פנורמי גדול, חישוקי "19, ריפוד עור, מפתח חכם ותפעול חשמלי למושב הנהג.
 
הבשורה בתחום הבטיחות היא בציוד כל הגרסאות בבלימה אוטונומית (שלא הוצעה כלל), כאשר כעת לכולן תיקון סטייה מנתיב ועמעום אוטומטי (רק ביקרות בעבר). ב'עילית' גם ניטור שטחים מתים מהצד וגם מאחור, ועדיין היא חסרה בקרת שיוט אדפטיבית.
 
נוחות נסיעה והתנהגות
הטוסון מציע לנוסעיו נוחות נסיעה טובה בכלל, מחוץ לעיר במיוחד. הוא מסתדר לא רע עם שיבושים גדולים וחיבורי כביש במהירות גבוהה. חספוס הכביש ושיבושים קטנים מורגשים לעיתים, במיוחד במהירות איטית בעיר, אבל התוצאה כאן סבירה. התחושה היא שמערך המתלים עובד באופן מעודן מבעבר. עם זאת, למרות השיפור בבידוד, רעשי הכביש עדין בולטים לעיתים.

1610662

 
טוסון המחודש מעניק לנהג תחושה שיכולתו הדינמית טובה מאשר לפני מתיחת הפנים, ההתנהגות בטוחה וצפויה, הוא מסתדר היטב עם פניות וכביש גלי, וריסון תנודות המרכב טוב. פעולת ההגה קצת יותר מדויקת מאשר לפני חידוש הדגם, ופעולת הבלמים נאותה, אך חסרה דיוק בבלימות חזקות, בייחוד בכניסה לפנייה.  
 
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ליטר המוכר של הקוריאנים מייצר אותו הספק כמו לפני מתיחת הפנים, 155 כ"ס, אבל ניהולו עודכן. הביצועים – 11.1 ש' ל-100 קמ"ש, 181 קמ"ש מרביים – נאותים.
 
תגובת המנוע למעיכת מצערת בזינוק נמרצת, אבל בעקיפות ובעליות צריך לא פעם לאמץ את המנוע ולטפס לסל"ד גבוה כדי לשמור על קצב טוב, והתיבה האוטומטית מעט איטית בתגובותיה. במצב זה של עומס, שאון המנוע מורגש, אבל הצליל מבודד מאשר בעבר, אינו מציק ונשמע גברי. ייתכן שאותו עדכון בניהול המנוע אחראי גם לשיפור בנתוני צריכת הדלק ביחס למה שקיבלנו במבחנים הקודמים; ביום המבחן נרשמו 9.9 ק"מ/ל'  ובשיוט עומדת הצריכה על 11.5-12.0 ק"מ/ל'. 

1610665

 
תמורה
יונדאי ממשיכה לשפר את טוסון, ומקצה השיפורים הנוכחי טיפל במקומות הנחוצים. לדעתנו, שיפור זה יבלוט אף יותר ברמת הגימור הבסיסית, 'פריים פלוס', שהתייקרה במעט, אך מציעה כעת אבזור עשיר גם מזה שב'פרמיום' לפני כן, ותמורה טובה. ברמת הגימור 'עילית' אותה בחנו אבזור שופע ומפנק, אבל תג מחיר של 170,000 שקלים מציב אותה מול יריבות מאתגרות.
 
יונדאי טוסון המחודש השתפר באופן ניכר, אבל גם המתחרים משתפרים ולאחדים חטיבות כוח אפקטיביות יותר, אבל, לכשעצמו, טוסון הוא כעת רכב טוב יותר.

*פורסם ב-03.02.19 (נוסף וידאו)

שווה לשקול גם:

מחיר
152000
החל מ- 1,508 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3767
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2015

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

אורך
448
רוחב
185
גובה
166
משקל
1460
בסיס גלגלים
267
נפח תא מטען (ליטר)
488
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1478
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
62

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
225/55/18

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1999
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
155
סל"ד להספק מירבי
6200
מומנט מירבי (קג"מ)
19.6
סל"ד למומנט מירבי
4000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.1
מהירות מרבית (קמ"ש)
181
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
14.5
צריכת דלק - עירונית
9.0
צריכת דלק - ממוצעת
11.9
דרגת זיהום אוויר
14
צריכת דלק - אמיתית
9.0
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת עזר לזינוק בעליה, בקרת גלישה במדרון

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
בורר מצבי נהיגה, מסילות גג, שמשות כהות Privacy Glass
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש כוללת WAZE
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם יונדאי טוסון
גרסה טוסון 2.0 ל', אוט', Prime Plus
מחיר 152000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 11.1
מהירות מרבית (קמ"ש) 181
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 11.9
נפח תא מטען (ליטר) 488
דרגת זיהום אוויר 14

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 19. היה ל 15 סורי 12 אני איתך דווקא

    סמיח 28 אפריל 2019, 15:05

  2. 18. 12 אתה לא יודע כלום מהחיים שלך לך תישן על הצד

    סמיח 28 אפריל 2019, 15:04

  3. 14. 3008 1.2 טורבו פרמיום- הפתיע בגדול באיכות וגם בביצועים יחסית למנוע הקטן

    סמיח 28 אפריל 2019, 11:41

  4. 13. 3008 רכב מדהים

    גיא 28 אפריל 2019, 10:26

  5. 12. רק 3008 כל השאר פח

    שון 28 אפריל 2019, 08:55

  6. 1. "בשיוט עומדת הצריכה על 11.5-12.0 ק"מ/ל'." מה ???

    גלוג..גלוג 30 ינואר 2019, 07:54