רנו קליאו - מבחן דרכים - אוטו

ההתמחות הצרפתית במכוניות סופרמיני הפכה לשם דבר. ייתכן וזה החל ברנו 5 שהייתה מהראשונות מסוגה, מה שברור שמאז הצגת רנו קליאו המקורית ב-1990 היא הפכה לאחת ממובילות הפלח ביכולת ובמכירות. כ-15 מיליון מכוניות כאלו נמכרו בשלושים השנים שעברו והקליאו הספיקה לזכות פעמיים בתואר מכונית השנה האירופאית (ב-1991 וב-2006, דור ראשון ושלישי).
 
כאשר לורנס ואן דן אקר, האחראי לעיצוב ברנו, סיפר לנו שהדזיר, מכונית התצוגה הספורטיבית והמרהיבה מ-2010 היא רמז גדול לדור הרביעי של הקליאו, היה קשה לדמיין למה הוא מתכוון. אבל כאשר ראינו את הקליאו ב-2012 בפאריז הבנו. המכונית בישרה את תחילת המהפך העיצובי ברנו והמראה המושך הפך אותה לנמכרת בקטגוריה באירופה.
 
ההצלחה דרבנה את רנו לשמור על מראה דומה, אך מתחת לעור השינוי אדיר. המכונית מבוססת על פלטפורמה חדשה (CMF-B) אשר משמשת גם את ניסאן ג'וק ורנו קפצ'ור החדשים. עם 405 ס"מ הקליאו קצרה ב-1.2 ס"מ מהדגם היוצא, בסיס הגלגלים קוצר ב-0.7 ס"מ ל-258 ס"מ. מנגד הרוחב צמח בשישה ל-180 ס"מ.

https://www.auto.co.il/article/roadcartest/133662-industry-renault-clioרנו קליאו 2020 - חוות דעת
 
1629426
צילום: איתמר רותם

מנוע ה-1.3 ליטר שפותח עם דיימלר מצא דרכו גם לקליאו ומייצר כאן 130 כ"ס. היא מתייצבת למבחן ברמת גימור "RS  ליין", שמשלבת הידור ומראה ספורטיבי. המחיר - 115 אלף שקל - גבוה ב-10,000 מרמת הגימור הבסיסית (אינטנס) אך ההבדלים גדולים במראה, באבזור ואפילו במערך הבלימה (דיסקים במקום תופים מאחור).
 
לאינטנס חישוקי "16, תאורת לד, מולטימדיה עם מסך ", ובקרת אקלים. ל-RS-ליין חישוקי "17 ואבזור לא שגרתי כמו תאורה אדפטיבית, חיישנים ומצלמות היקפיים, בלם יד חשמלי, תאורת אווירה, חניה אוטומטית ומסך "9.3.
 
עיצוב ותא נוסעים
במפגש הראשון בתערוכת ז'נבה 2019 הדמיון לדור היוצא אכזב מעט, אבל על הכביש קל לזהות שמדובר במכונית שונה. הכל בה נראה יותר מלוטש ובשל. זה בולט בחזית שלובשת את קווי התאורה העכשוויים של רנו ובמכסה מנוע מפוסל יותר וגם בקווי הדופן המדויקים. הרוחב, יחד עם עיטורי רמת הגימור שמתבטאים בפגושים אגרסיביים יותר, מפלט בולט וחישוקי "17 גורמים לה להראות חובקת את הכביש.  

1629428
צילום: איתמר רותם
 
מול הדמיון החיצוני הפנים שונה לגמרי. הקליאו ביצעה צעד גדול מבחינת מראה ואיכות חומרים וה-RS-ליין מדגישה זאת עם מושבי ספורט נאים, שילוב גוונים בהירים ופלסטיק רך בסביבת הנהג ובדיפון הדלתות כמו גם קווים צבעוניים באזור הבורר ולרוחב סביבת הנהג. השילוב בין פתחי האוורור לקווים הרוחביים בסביבת הנהג תורם אף הוא ולתחושת העושר וכך גם תאורת האווירה הצבעונית (מעט חזקה מדי בחושך). גם בקרת האקלים נראית מצוין.
 
במרכז סביבת הנהג בולט מסך המולטימדיה הגדול והאנכי של רנו. התצוגה צבעונית ומרשימה ברגע הראשון, אך תפעול המערכת מורכב מדי. יש כאן המון אפשרויות, החל מבחירה במראה המחוונים שמרכזם מוקרן, דרך גווני תאורת הפנים ועצמת כל מרכיב בהם. אבל לוקח זמן להבין את אופן התפעול וחסרה גישה מהירה לפרטים כמו עמעום תאורת הצגים - שבלילה מעט מסנוורים.
 
המחוונים המוקרנים נראים קצת מצועצעים ולא נוח לתפעל את מערכי המידע שפזורים מצדי מד המהירות. תמונת המצלמות אינה ברורה מספיק ומוזר שבורר ההילוכים לא מואר.
 
מושב הנהג נראה מצוין ואכן נוח ותנוחת הנהיגה נמוכה יחסית. מיקום ידית כיוון זווית המושב מלפנים נוח, אך התפעול אינו איכותי.

1629438
צילום: איתמר רותם
 
למרות בסיס גלגלים ארוך, המרחב לנוסעים מאחור רק סביר לרגליים ולראש. תא המטען גדול (391 ליטר) אך פתיחתו מהפגוש לא נוחה ושפת הטעינה גבוהה.
 
נוחות והתנהגות כביש
עם חישוקי "17 וכיול נוקשה בעיר מורגשים שיבושים, בייחוד הבינוניים, אבל ההרגשה היא שהמתלים תמיד מתמודדים ולא מתרסקים ופעולתם שקטה. מחוץ לעיר המצב עדיף, כאשר הקליאו מסננת את חספוס הכביש. על גלים היא נוטה לנוע מעט אך בסך הכל איכות הנסיעה טובה וגם רעשי הכביש והרוח אינם מוגזמים.
 
לקליאו אחיזה מצוינת ויכולת גבוהה. היא דבקה בקו שנבחר, מתמודדת היטב עם שיבושים במהלך פנייה ויודעת להדק קו קלות אם צריך. דרמות גדולות אין והמכונית נותנת תחושה שהיא מסוגלת להתמודד עם הרבה יותר כוח.

1629442
צילום: איתמר רותם
   
ההיגוי קל מדי ואינו מייצר תחושה מהודקת ברמת השלדה ואילו הבלמים חסרים חדות ונשיכה ראשונית אך פעולתם טובה.
 
ל-RS-ליין אבזור בטיחותי עשיר. בנוסף לבלימת חירום אוטונומית והתרעת סטייה מנתיב שיש באינטנס, נוספות גם מערכות ניטור שטחים מתים, עמעום אורות ותיקון סטייה מנתיב. המערך נוטה להגזים בהשמעת התרעות אך את חלקן ניתן לנתק. תפעול המערכות מהמסך קצת סבוך אבל יש מתג חיצוני לביטול תיקון סטייה.
 
מנוע וביצועים
עם 130 כ"ס ממנוע 1.3 ליטר טורבו, הקליאו היא אחת החזקות בקטגוריה. ואכן היא זריזה (האצה ל-100 קמ"ש ב-9 שניות). התיבה אמנם איטית בתגובות ובתנועה עירונית אינה תמיד "חלקה", אבל הביצועים טובים והמכונית מגיעה לקצב גבוה ללא מאמץ. היא צוברת מהירות באופן כה קליל עד שלעיתים נראה שצריך להשגיח שלא תברחו לאזורים "אסורים". המנוע שקט אך לעיתים נשמעת מכיוונו שריקה.
 
היינו שמחים לתגובה יותר חדה וישירה למצערת (זה קורה גם בשל השהיית טורבו מסוימת) וזה אומר שהכוח, בייחוד בעיר, מגיע לפעמים באופן לא הדרגתי.
 
תצרוכת הדלק הייתה טובה מאוד: 12.5 ק"מ לליטר במבחן מאומץ, 16.4 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית רגועה.

1629463
צילום: איתמר רותם
 
תמורה
רנו ביצעה צעד קדימה ויצקה למראה שהיה מרשים תוכן הולם ואיכותי מבעבר. השיפור דרמטי והקליאו טובה בהרבה מבעבר. רמת הגימור RS-ליין לוקחת זאת צעד קדימה בזכות שילוב בין מראה ספורטיבי לאבזור שופע מהמקובל.
 
נכון, היא מהיקרות בקטגוריה, אבל מחירה דומה לסיאט איביזה FR שצעירים אוהבים ויש לה יותר כוח ואבזור. זו מכונית שפונה לאזור ה"אנין" וה"אופנתי" בתחום הסופרמיני והיא עושה זאת באופן לגיטימי.

*פורסם ב-09.02.20 (נוסף וידאו)

שווה לשקול גם:

מחיר
104990
החל מ- 1,042 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
2604
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2018

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 2

מידות

אורך
405
רוחב
173
גובה
144
משקל
1233
בסיס גלגלים
258
נפח תא מטען (ליטר)
391
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1069
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
42

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
205/45/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1332
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
131
סל"ד להספק מירבי
5000
מומנט מירבי (קג"מ)
24.5
סל"ד למומנט מירבי
1600
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
9.0
מהירות מרבית (קמ"ש)
200
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
21.3
צריכת דלק - עירונית
14.5
צריכת דלק - ממוצעת
18.2
דרגת זיהום אוויר
7
צריכת דלק - אמיתית
14.7
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
Hill Start Assist - מערכת לסיוע בהתחלת נסיעה במדרון, ניטור מרחק מלפנים, זיהוי הולכי רגל ורכב דו-גלגלי, גלגל חילופי

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מסך "7, שמשות כהות מאחור, תאורת יום C-Shaped LED
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם

38 1

דגם רנו קליאו
גרסה קליאו 1.33 ל' טורבו, אוט', Intense
מחיר 104990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 9.0
מהירות מרבית (קמ"ש) 200
תיבת הילוכים ידנית
צריכת דלק - ממוצעת 18.2
נפח תא מטען (ליטר) 391
דרגת זיהום אוויר 7

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 19. מזדה 2 זולה .אמינה .וטובה יותר בכל המובנים !

    נירו 29 מרץ 2020, 11:51

  2. 14. רואים יותר רנו בכביש

    רז 2 מרץ 2020, 14:06

  3. 2. פצצה, גג פנורמי, תאורת אווירה, מס' 1 בקטגוריה

    ארנון 9 פברואר 2020, 12:48

  4. 1. מחכה למבחן לגרסה הידנית

    אופיר 9 פברואר 2020, 12:24