מאז הצגתה ב-1990, הייתה רנו קליאו אחת ממכוניות הסופרמיני הנמכרות ביותר; כ-15 מיליון מכוניות כאלו נמכרו ב-30 השנים שעברו. הדור היוצא בישר ב-2012 על תחילת מהפך עיצובי ברנו, והדגם החדש דומה לו מאוד במראה – אבל כל השאר שונה באופן משמעותי.

הרצפה היא הפלטפורמה החדשה של קבוצת רנו/ניסאן, בסיס הגלגלים קצר ב-0.7 ס"מ ל-258 ס"מ; המנוע הוא 1.3 טורבו-בנזין החדש שפותח בשת"פ מרצדס, כאן בגרסת 131 כ"ס; התיבה היא דו-מצמדית עם 7 הילוכים; הדגם צויד במערך בטיחות עכשווי והאבזור עדכני ומועשר. 

רנו קליאו 2020 מוצעת בשתי גרסאות, 1.0 ליטר ידנית ו-1.3 ליטר אוטומטית; הראשונה רק ברמת גימור 'אינטנס', השנייה גם ב-'RS ליין' שנבחנה; זו משלבת אבזור עשיר בהרבה ופריטים המעניקים לה נופך ספורטיבי. 

רנו קליאו 2020 החדשה - חוות דעת
צילום: איתמר רותם

בחניה  
הדמיון הרב לדגם היוצא כפי שנראה בתמונות עשוי לאכזב, אבל עם המפגש ברור שמדובר ברכב שונה לגמרי, וזה נראה יותר מלוטש, בשל ואלגנטי. ממד הרוחב תורם לא מעט להופעה, ויחד עם פגושים אגרסיביים וחישוקי "17 התוצאה נאה.    

סביבת הנהג משופרת בהרבה מקודמתה, הן בעיצוב, הן באיכות החומרים, וב-'RS' גם מושבי ספורט נאים, שילובי גוונים מוצלחים, תאורת אווירה נאה ואפילו התצוגה של בקרת האקלים נראית מצוין. תנוחת הנהיגה ספורטיבית והמושב נוח.  

רנו קליאו 2020 החדשה - חוות דעת
צילום: איתמר רותם

במרכז בולט צג מולטימדיה אנכי, בגודל מכובד של "9.3, שתפעולו מורכב מדי ואינו נוח. המחוונים המוקרנים מעט מצועצעים מדי ומערכי המידע שבהם אינם ברורים. גם תמונת המצלמות ההיקפיות אינה ברורה, אך מדובר באבזור יוצא דופן בקטגוריה, ממש כמו תאורת לד אדפטיבית וחנייה אוטומטית. ל-'RS' גם אבזור בטיחותי עשיר, ולבלימה האוטונומית והתרעת הסטייה מנתיב שיש ב'אינטנס', היא מוסיפה גם תיקון סטיה, ניטור שטחים מתים ועוד. 

מאחור, למרות בסיס הגלגלים הארוך יחסית לדגמי סופרמיני, המרחב אינו ענק. תא המטען  גדול (391 ליטר), אך פתיחתו מוזרה ושפת הטעינה גבוהה. 

רנו קליאו 2020 החדשה - חוות דעת
צילום: איתמר רותם

בתנועה
הקליאו היא מהזריזות בקטגוריה, ונתון האצה של 9 שניות ל-100 קמ"ש ממחיש זאת היטב.  התיבה איטית בתגובותיה, ואינה תמיד נעימה, אבל הביצועים טובים והמכונית צוברת מהירות בקלות. המנוע שקט אך לעיתים נשמעת מכיוונו שריקה, והתגובות למצערת אינן חדות. צריכת הדלק במבחן הייתה 12.5 ק"מ/ל' . 

כנראה הדופן הנמוכה יחסית של הצמיגים שמידתם ספורטיבית, 205/45-17, אחראית לכך ששיבושים בינוניים בעיר מורגשים למדי. המתלים פועלים היטב, מטפלים היטב בכביש מחוספס ונוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה. רעשי הכביש והרוח סבירים.

רנו קליאו 2020 החדשה - חוות דעת
צילום: איתמר רותם

לדגם החדש יכולת דינמית טובה, ונראה שהוא יכול להתמודד עם הרבה יותר כוח. ההיגוי קל מדי ולבלמים חסרה נשיכה ראשונית.

תמורה 
הקליאו החדשה טובה בהרבה מהדגם הפורש, ורמת הגימור 'RS' לוקחת אותה קדימה עם אבזור שאינו מקובל בקטגוריה והופעה ספורטיבית. היא אינה זולה ביחס לדגמי סופרמיני, אך מציעה לקהל צעיר ולכל לקוח אנין טעם שילוב מוצלח של כוח, עיצוב ואבזור.  

רנו קליאו 2020 החדשה - חוות דעת
צילום: איתמר רותם

רנו קליאו 2020 החדשה: מחירון מעודכן, רשימת גרסאות
רנו קליאו 1.0 ל', ידני, 'אינטנס' – 85,000 שקלים
רנו קליאו 1.3 ל', 'אינטנס' – 105,000 שקלים
רנו קליאו 1.3 ל', 'RS ליין' – 115,000 שקלים

רנו קליאו 2020 החדשה - חוות דעת
צילום: איתמר רותם