כלי רכב היברידיים צוברים פופולריות בזכות הטבות מס מפליגות, דבר המוצא ביטוי בהיצע גדל של דגמים. במחיר של גרסת כניסה לדגם נתון, ההצעה ההיברידית מביאה הספק גדול בהרבה, אבזור עשיר יותר, ולא פחות חשוב  – חיסכון משמעותי בצריכת דלק בנסיעה ממוצעת ויום-יומית. במקרים מסוימים, ניתן להגיע למצב בו הקו היומי של המשתמש פטור כולו מקשר עם משאבת הבנזין.

סקירה זו משלבת הנעה היברידית נטענת-רשת בסוג הדגם הנחשק ביותר בישראל כיום, רכב פנאי. בשלב זה, רוב הדגמים מוצעים על-ידי מותגי יוקרה, מצב המשקף את ההיצע העולמי. בנוסף, הטבת המס משפיעה באופן המשמעותי ביותר על דגמי יוקרה. מבט על היצע הדגמים מגלה שדגמים היברידיים שאינם נטעני-רשת מוצעים גם על-ידי מותגי אמצע הדרך, אך כוח המשיכה הכספי שלהם – ברכישה ובחיסכון בצריכה – אינו מרשים כמו באלה הנטענים ברשת החשמל.

הטבות המס תקפות עד סוף 2019, ובשלב זה נראה כי עיקר ההיצע יישאר בתחום יצרני היוקרה, לפחות במהלך 2018.   

על הסקירה
1. כל הדגמים ברשימה ניתנים לטעינה ביתית רק באמצעות עמדת טעינה מנוהלת – פרט למיצובישי אאוטלנדר, שיש לו אישור לטעינה משקע תלת-פאזי רגיל ("מוד 2").
2. לכל הדגמים חמישה מקומות ישיבה, גם באלה שיש להם גרסה לשבעה.
3. כל נתוני ההספק והמומנט המצוינים בסקירה מבטאים את התפוקה המשולבת של המערכת.
4. הסקירה מסודרת לפי מחיר, בסדר עולה.
5. בסוף הסקירה מובאים חמישה דגמי פנאי היברידיים שאינם נטענים, ללא נתונים, וגם כאן לפי מחיר, בסדר עולה.
 
מיצובישי אאוטלנדר PHEV
תחילת שיווק בישראל. יוני 2014 (דגם עדכני, עם טעינה ב"מוד 2", מרץ 2017)
מנוע. 2.0 ל' בנזין
סוללה. 12 קילוואט/שעה
הספק/מומנט. 203 כ"ס/אין נתון
טווח נסיעה חשמלי (יצרן). 54 ק"מ
אחריות. כללית – 3 שנים/100,000 ק"מ; מערכת חשמל – 5 שנים/100,000 ק"מ; סוללה – 8 שנים/160,000 ק"מ
מחיר. 195,000 שקלים
מחיר גרסה מקבילה בביצועים ובאבזור. 190,000 שקלים (2.0 ל', 'סופרים')

סקירת קבוצה – רכבי פנאי היברידיים נטעני-רשת

 
מיני קאונטרימן
תחילת שיווק בישראל. יוני 2017
מנוע. 1.5 ל' טורבו בנזין
סוללה. 7.6 קילוואט/שעה.
הספק/מומנט. 224 כ"ס/39.2 קג"מ
טווח נסיעה חשמלי (יצרן). 38 ק"מ
אחריות. 3 שנים/100,000 ק"מ; סוללה – 6 שנים/100,000 ק"מ
מחיר. 215,000 שקלים ל'פפר'
מחיר גרסה מקבילה בביצועים ובאבזור. אין (בחו"ל – גרסת JCW).

סקירת קבוצה – רכבי פנאי היברידיים נטעני-רשת

 
וולוו XC60
תחילת שיווק בישראל. ספטמבר 2017
מנוע. 2.0 ל' בנזין, מגדש-טורבו ומגדש-על
סוללה. 10.4 קילוואט/שעה
הספק/מומנט. 408 כ"ס/65.2 קג"מ
טווח נסיעה חשמלי (יצרן). 45 ק"מ
אחריות. 3 שנים, ללא הגבלת נסועה
מחיר. 370,000 שקלים ל'אינסקריפשן'
מחיר גרסה מקבילה בביצועים ובאבזור. אין.

סקירת קבוצה – רכבי פנאי היברידיים נטעני-רשת

 
מרצדס GLC/GLC קופה
תחילת שיווק בישראל. פברואר 2017/ינואר 2018.
מנוע. 2.0 ל' טורבו בנזין
סוללה. 8.7 קילוואט/שעה
הספק/מומנט. 320 כ"ס/57.1 קג"מ
טווח נסיעה חשמלי (יצרן). 34 ק"מ
אחריות. שנתיים, ללא הגבלת נסועה; סוללה – 6 שנים/100,000 ק"מ
מחיר. 370,000 שקלים/400,000 שקלים
מחיר גרסה מקבילה בביצועים ובאבזור. אין (בחו"ל – גרסת 3.0 ל' דיזל)

סקירת קבוצה – רכבי פנאי היברידיים נטעני-רשת

 
ב.מ.וו X5
תחילת שיווק בישראל. נובמבר 2016
מנוע. 2.0 ל' טורבו בנזין
סוללה. 9.2 קילוואט/שעה
הספק/מומנט. 313 כ"ס/אין נתון מומנט
טווח נסיעה חשמלי (יצרן). 31 ק"מ
אחריות. 3 שנים/100,000 ק"מ; סוללה – 6 שנים/100,000 ק"מ
מחיר. 495,000 שקלים ל'אקזקיוטיב'
מחיר גרסה מקבילה בביצועים ובאבזור. 551,500 שקלים (3.0 ל' דיזל, 'אקזקיוטיב').

סקירת קבוצה – רכבי פנאי היברידיים נטעני-רשת

 
מרצדס GLE
מועד התחלת שיווק בישראל. פברואר 2017
מנוע. 3.0 ל' בנזין, כפול-מגדשים
סוללה. 8.7 קילוואט/שעה.
הספק/מומנט. 442 כ"ס/66.2 קג"מ
טווח נסיעה חשמלי (יצרן). 30 ק"מ
אחריות. שנתיים, ללא הגבלת נסועה; סוללה – 6 שנים/100,000 ק"מ
מחיר. 515,000 שקלים ל'אקסקלוסיב' (565,000 שקלים ל'פרמיום')
מחיר גרסה מקבילה בביצועים ובאבזור. 760,000 שקלים (4.7 ל' בי-טורבו, רק ב'פרמיום')

סקירת קבוצה – רכבי פנאי היברידיים נטעני-רשת

 
אודי Q7
תחילת שיווק בישראל. אוגוסט 2017
מנוע. 3.0 ל' טורבו דיזל
סוללה. 17.3 קילוואט/שעה
הספק/מומנט. 374 כ"ס/71.4 קג"מ
טווח נסיעה חשמלי (יצרן). 54 ק"מ
אחריות. 3 שנים ללא הגבלת נסועה; סוללה – 6 שנים/150,000 ק"מ
מחיר. 539,000 שקלים ל'פרמיום'
מחיר גרסה מקבילה בביצועים ובאבזור. 674,000 שקלים (3.0 ל' דיזל, 'פרמיום')

סקירת קבוצה – רכבי פנאי היברידיים נטעני-רשת

  
וולוו XC90
מועד התחלת שיווק בישראל. אפריל 2016
מנוע. 2.0 ל' בנזין, מגדש טורבו ומגדש על
סוללה. 10.4 קילוואט/שעה (עד נובמבר 2017 - סוללה בנפח 9.2 קילוואט/שעה​)
הספק/מומנט. 408 כ"ס/65.2 קג"מ
טווח נסיעה חשמלי (יצרן). 50 ק"מ (עד נובמבר 2017 - 43 ק"מ)
אחריות. 3 שנים, ללא הגבלת נסועה.
מחיר. 600,000 שקלים ל'אינסקריפשן'
מחיר גרסה מקבילה בביצועים ובאבזור. 555,000 שקלים (אין גרסה מקבילה בביצועים)

סקירת קבוצה – רכבי פנאי היברידיים נטעני-רשת

 
לנד רובר ריינג' רובר ספורט
תחילת שיווק בישראל. יולי 2018
מנוע. 2.0 ל' טורבו בנזין
סוללה. 13.1 קילוואט/שעה
הספק/מומנט. 404 כ"ס/65.2 קג"מ
טווח נסיעה חשמלי (יצרן). 51 ק"מ
אחריות. טרם נקבע
מחיר. 615,000 שקלים ל-HSE
מחיר גרסה מקבילה בביצועים ובאבזור. 828,000 שקלים (3.0 ל' עם מגדש על, HSE)

סקירת קבוצה – רכבי פנאי היברידיים נטעני-רשת

 
לנד רובר ריינג' רובר
תחילת שיווק בישראל. יולי 2018
מנוע. 2.0 ל' טורבו בנזין
סוללה. 13.1 קילוואט/שעה
הספק/מומנט. 404 כ"ס/65.2 קג"מ
טווח נסיעה חשמלי (יצרן). 51 ק"מ
אחריות. טרם נקבע.
מחיר. 843,000 שקלים ל-Vogue
מחיר גרסה מקבילה בביצועים ובאבזור. 1,240,000 שקלים (4.4 ל' בי-טורבו דיזל, Vogue).

סקירת קבוצה – רכבי פנאי היברידיים נטעני-רשת

_________________________________


רכבי פנאי היברידיים, ללא טעינת רשת

טויוטה C-HR – מ-139,000 שקלים.
קיה נירו – 137,000 שקלים.
טויוטה ראב 4 – מ-190,000 שקלים.
לקסוס NX – מ-295,000 שקלים.
לקסוס RX – מ-445,000 שקלים.