פיג'ו 2008
כפי שהבטיחה פיג'ו, הקרוסאובר הזרחני שלה מתערוכת פריז ייכנס לייצור סדרתי וישווק עוד השנה. והדרך לדגם החדש עוברת בתערוכת ז'נבה שתתקיים בחודש מרץ – אז תוצג גרסת הייצור הסופית של פיג'ו 2008 – השם שכבר ניתן לפני מספר חודשים. בכך תצטרף גם היצרנית הצרפתית לתחרות על ליבם של הלקוחות שהתאהבו בקרוסאובר הקטן המבוסס על מכונית סופרמיני, או במילים אחרות – מתחרה נוספת לפלח של ניסאן ג'וק.

ה-2008 מבוסס ככל הנראה על פיג'ו 208, שכן זוהי המכונית הנוכחית מסגמנט B (סופרמיני) של היצרנית. מבחינת מידות, הוא ארוך מהג'וק רק במעט עם 416 ס"מ, שהם 2 ס"מ יותר מהקונספט שהוצג בפריז ו-2.5 ס"מ יותר מהקרוסאובר הקטן של ניסאן. פיג'ו לא מפרסמת נתוני מידות נוספים לעת עתה, ואנחנו נאלצים להסתפק בנתון הרוחב של הקונספט – 174 ס"מ.
בכל הנוגע לעיצוב מאמץ ה-2008 מראה מעט יותר סולידי מזה של דגם הקונספט, עם חזית התואמת את הקו העיצובי הנוכחי של היצרנית. הוא נראה, למעשה ובאופן צפוי, כמו האח הקטן של אחיו הגדול – פיג'ו 3008. מהתמונות, בכל אופן, ניתן ללמוד שה-2008 יספק את תנוחת הישיבה הגבוהה והכה-אהובה בקרב הלקוחות, אם כי הוא יציג כנראה העדפה ברורה לכבישים סלולים.
פיג'ו 2008 בדרך לז'נבה – אצלנו עוד השנה
צילום: מנהל

גם בתחום ההנעות אין הרבה מידע, למעט אזכור למנוע 3 הצילינדרים של החברה, שבגרסתו העדכנית יציג צריכת דלק משופרת ופליטת מזהמים נמוכה יותר. כמו כן תוצע גם גרסה שתעשה שימוש בטכנולוגיית ה-e-HDi (כלאיים מבוסס על דיזל).

לפי התכנון, אמור ה-2008 להיות מוצר גלובאלי. לשם כך פיג'ו מתכוונת לייצרו ב-3 מפעלים שונים – בצרפת, בסין ובברזיל. השיווק יחל לקראת האביב ברחבי העולם, כאשר אלינו צפוי הקרוסאובר האורבני להגיע עוד השנה, במהלך החודשים ספטמבר-אוקטובר.