פרארי 458 ספיידר
שנתיים בדיוק אחרי שהחליפה את ה-430 ב-458 איטליה, פרארי תשיק באותה תערוכה (פרנקפורט בספטמבר) את גרסת הגג הנפתח שלה. ה-458 ספיידר תציע מנגנון גג קשיח מתקפל, שלטענת פרארי איפשר לגלח 25 ק"ג בהשוואה למנגנון גג בד, המצריך ככל הנראה חיזוקי מרכב משמעותיים יותר. למרות זאת, תוספת המשקל בהשוואה לקופה משמעותית, ועומדת על 50 ק"ג (1,430 לעומת 1,380 ק"ג). גג האלומיניום של הספיידר יתקפל בתוך 14 שניות בלחיצת כפתור.
ה-458 הפתוחה כמעט זהה מכנית ועיצובית לברלינטה (קופה בשפת פרארי), עם אותו מנוע V8 מרכזי בנפח 4.5 ליטר שמפיק 570 כ"ס ו-55 קג"מ. יש לה גם את תיבת המצמד הכפול, הדיפרנציאל האלקטרוני המתקדם והנעה אחורית, והיא תציע את אותם ביצועים: מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-3.5 שניות ומהירות מרבית של יותר מ-320 קמ"ש. כל זאת עם תצרוכת דלק נמוכה יחסית לרכב מסוג זה של 8.5 ק"מ לליטר בממוצע.
צילום: מנהל
עם זאת, הספיידר עברה שינויים קלים במספר תחומים, כולל תגובת מצערת שונה, צליל מנוע שהותאם לנסיעה עם גג פתוח וכיול מתלים שונה שאמור לכפר על שינוי מבנה המרכב. פרארי גם תציע מסיט רוח לנסיעה עם גג פתוח, שיאפשר לטענתה להציע חווית נהיגה שקטה ללא מערבולות רוח ואפילו לקיים שיחה נינוחה במהירות של 200 קמ"ש. מעניין על אילו נושאים מדבר הנוסע עם נהג שנוהג במהירות שכזו...