משאיות פולקסווגן מיוצרות כיום בברזיל ועדיין לא נמכרות באירופההמלחמה בין יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה אינו מתרחש רק באגף המכוניות; מרצדס היתה יצרנית המשאיות הגדולה באירופה עד עתה, כאשר אחיזת הקונצרן מגיעה גם מעבר לים, עם בעלות מלאה וחלקית על יצרניות אמריקאיות ועוד. גם וולוו השבדית מייצרת המון משאיות ובשנים האחרונות הופכת לגורם משפיע יותר ויותר גם בארה"ב, עם יצור מקומי ודגמים "אמריקאיים" לכל דבר המוצעים ביבשת החדשה.

כעת פולקסווגן הופכת להיות יצרנית המשאיות הגדולה באירופה. מועצת המנהלים של פולקסווגן הודיעה כי השלימה רכישה של כמעט 56% ממניות קונצרן מ.א.ן (MAN) ועתה שולטת הקבוצה במ.אן, סקניה (מהלך שבוצע לפני כ-3 שנים) ומן הסתם במשאיות פולקסווגן הנמכרות עד כה בעיקר בדרום אמריקה. יש לציין שפולקסוגן מחזיקה במניות מ.אן מזה שנים, אך רק עתה נרכשו מניות ההופכות את הקונצרן הגרמני לבעל השליטה במועצת המנהלים של יצרנית המשאיות הוותיקה.
שלושת היצרניות הללו נמצאות עתה תחת קורת גג אחת ובכוונת קונצרן האם להגביר ולייעל את שיתוף הפעולה ביניהן בכדי להגדיל את הייצור, להוזיל עלויות, לחלוק ניסיון ותחומי התמחות ובסופו של דבר להפוך גם בטווח הרחוק יותר ליצרן המשאיות המוביל והגדול באירופה. בהקשר זה, מנכ"ל פולקסווגן, מרטין ווינטרקורן סיפר לסוכנות החדשות רוייטרס כי "בפולקסווגן יותר ממרוצים מהמהלך; כתוצאה ממנו נוכל להגשים את האינטרס העיקרי שלנו במהלך והוא סינרגיה והעמקת שיתופי הפעולה בין יצרניות המשאיות שבקונצרן (פולקסווגן, סקניה ומ.א.ן, ד.ש.). אנו רואים בכך אינטרס המשותף ללקוחות כל היצרניות הללו, לבעלי המניות שלנו ולעובדים".

פולקסווגן מייצרת משאיות בברזיל מאז 1995 בעיקר עבור השוק המקומי; החברה נמכרה לפני כשלוש שנים ל...מ.א.ן – המשיכה לייצר תחת השם פולקסווגן, ועתה חוזרת הלכה למעשה באמצעות מ.א.ן "הביתה", לקונצרן האם. משאיות פולקסווגן עדיין אינן נמכרות באירופה אך תפוקת הייצור של מ.א.ן וסקניה יחד באירופה עומדת על כ-172,000 משאיות בשנה (מעל ל-6 טון משקל כולל) שזה כ-28% מהשוק ובכך הופכת היצרנית הגדולה עד כה באירופה – מרצדס – לשנייה בגודלה עם נפח שוק של כמעט 23%.

קונצרן מ.א.ן הוא אחת החברות הפעילות הוותיקות בעולם וקיימת ברצף מאז הקמתה בגרמניה ב-1758, אז נוצרה כתוצאה מאיחוד שתי חברות שעסקו בברזל ופלדה. במ.א.ן מועסקים כיום כמעט 48,000 עובדים ומחזור המכירות של הקונצרן עומד על כמעט 15 מיליארד אירו בשנה. בקונצרן פולקסווגן, לשם ההשוואה, מועסקים קרוב ל-400,000 עובדים ומחזור המכירות השנתי עמד בשנה שעברה על כ-127 מיליארד אירו.