איגוד יבואני הרכב בישראל פרסם אתמול (רביעי) את נתוני המסירות של כלי הרכב בישראל מינואר ועד ספטמבר כפי שנמסרו לו על ידי אגף הרישוי של משרד התחבורה. מהנתונים עולה כי בשלושת הרבעונים הראשונים של 2016 עלו לכבישים 245,131 כלי רכב.
מכירות ספטמבר 2016: לראשונה בישראל הרכב הנמכר בישראל הוא רכב פנאי-קיה ספורטאז'
צילום: אילן קליין
עלייה משמעותית
נתון המסירות מתחילת השנה מסמן עלייה של 20% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, וקרוב מאוד לנתוני המסירות של כל 2015, שהייתה שנת השיא (254,748 מסירות). אם מגמה זו תימשך, נראה ש-2016 תסתיים עם כ-325,000 מסירות.
מהנתונים עולה כי במהלך ספטמבר עלו לכביש 24,878 כלי רכב. נתון זה נמוך ב-9.5% ביחס לחודש הקודם, אך גבוה ב-66.6%(!) ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
לצפייה בטבלאות עם נתוני המסירות - ראו תמונות מצד ימין של העמוד
מותגים ומספרים
על פי הנתונים, יונדאי מובילה את טבלת המסירות – הן במהלך כל התקופה (34,664 כלי רכב) והן בחודש האחרון (3788 כלי רכב).
מכירות ספטמבר 2016: לראשונה בישראל הרכב הנמכר בישראל הוא רכב פנאי-קיה ספורטאז'
צילום: אילן קליין
מהו סוד כוחה של הפיקנטו הוותיקה?
במקומות השני והשלישי, הן במסירות 2016 והן במסירות ספטמבר, נמצאות קיה וטויוטה. שתיהן מסרו פחות מאשר באוגוסט; קיה, שהובילה באוגוסט, מסרה בספטמבר 3500 מכוניות, לנתון כולל של 32,576 יחידות; 288 ו-2088 פחות מאשר יונדאי בחישוב חודשי ושנתי, בהתאמה.
סיכום ביניים מצביע כי שני המותגים-האחים מקוריאה מסרו מאז תחילת השנה 67,240 כלי רכב – 27.4% מכלל שוק הרכב בישראל.
טויוטה חזרה מהמקום הרביעי באוגוסט לשלישי, ומסרה 2567 מכוניות בספטמבר, 25,265 במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2016. הפערים בינה ובין יונדאי המובילה גדולים; 1221 מסירות ברמה החודשית, ו-9399 מסירות ברמה השנתית.
מכירות ספטמבר 2016: לראשונה בישראל הרכב הנמכר בישראל הוא רכב פנאי-קיה ספורטאז'
צילום: אילן קליין
טויוטה ממוקמת במקום השלישי במסירות - אך בפער גדול מיונדאי
בהשוואה לאוגוסט, מיצובישי מסרה 45% פחות בחודש שעבר והיא רביעית. רנו – אחת משלושת המותגים שרשמו עלייה במסירות – שיפרה את מאזנה ב-44%, מה שהעלה אותה בטבלה החודשית מהמקום התשיעי לשביעי. שברולט, עדיין במקום העשירי, היא המותג השלישי שמסירותיו עלו, כאן בשיעור של 5.5%.
ברמה השנתית, תשעה מתוך עשרת המותגים המובילים רשמו עלייה במסירות, בשיעור של עד 38% לעומת ינואר-ספטמבר 2015; מאזדה, היחידה שירדה, מסרה בתשעת החודשים הראשונים 7% פחות מאשר בתקופה המקבילה אשתקד.
דגמים ומהפך
החודש פרסם האיגוד גם את נתוני המסירות לכל הדגמים המשווקים בישראל באופן סדיר. לפי הנתונים, מתוך חמשת הדגמים הנמכרים ביותר בישראל, שלושה(!) הם רכבי פנאי – כולל הרכב הנמכר ביותר בישראל, תופעה חסרת תקדים בשוק הרכב הישראלי.
התואר הרכב הנמכר בישראל שייך לקיה ספורטאז', עם 12,322 עותקים מתחילת השנה.
ל-64% ממכירות הספורטאז' אחראית הגרסה הזולה ביותר שלו – 1.6 ליטר 'אורבן', שמחירה לצרכן 138,000 שקלים.
מכירות ספטמבר 2016: לראשונה בישראל הרכב הנמכר בישראל הוא רכב פנאי-קיה ספורטאז'
צילום: אילן קליין
קיה ספורטאז' 1.6 ליטר, 'אורבן' - המשפחתית הישראלית הקלאסית החדשה?
הרכב השני הכי נמכר בישראל,, שייך אף הוא למותג קיה, עם ה- פיקנטו, עם 11,909 יחידות מתחילת השנה, רובן בגרסת 1.2 ליטר אוטומטית (LX). במקום השלישי נמצא רכב פנאי נוסף – יונדאי טוסון (10,009 מסירות) – אך כאן, בשונה מהספורטאז', הטוסון הפופולארי הוא בגרסת 2.0 ליטר וברמת הגימור הגבוהה ('סופרים'), וזו אחראית ל-57% מהמכירות.
מכירות ספטמבר 2016: לראשונה בישראל הרכב הנמכר בישראל הוא רכב פנאי-קיה ספורטאז'
צילום: אילן קליין
יונדאי טוסון 2.0 ליטר, 'סופרים' - הדגם היקר ביותר, הוא גם הנמכר ביותר
טויוטה קורולה – סמל למשפחתית הישראלית הקלאסית – במקום הרביעי, עם 9078 מסירות – רובן ככולן עם תיבה אוטומטית. במקום החמישי נמצא רכב פנאי נוסף, מיצובישי אאוטלנדר, עם 8890 מסירות מתחילת השנה. הגרסה הנמכרת ביותר שלו היא זו עם שבעה מקומות וברמת הגימור הבסיסית ('אינסטייל').
שוק הפרמיום
בשוק היוקרה נשמר גם החודש הסדר המסורתי. אודי ראשונה (326 יחידות) ואחריה מרצדס (282 יחידות), ב.מ.וו (233 יחידות), לקסוס (129 יחידות) ו-וולוו (90 יחידות). מתוך חמשת המותגים, רק ב.מ.וו ולקסוס מסרו בספטמבר יותר מאשר באוגוסט, כאשר לקסוס מציגה עלייה משמעותית בשיעור של 55%.
מכירות ספטמבר 2016: לראשונה בישראל הרכב הנמכר בישראל הוא רכב פנאי-קיה ספורטאז'
צילום: אילן קליין
אודי Q3 - הדגם הנמכר ביותר של אודי מתחילת השנה