הדור השלישי של סיטרואן ברלינגו, שהוצג בתחילת 2018, נכנס לנעליים גדולות. המסחרית הקומפקטית היא המצליחה מסוגה בעולם, וגם בישראל עשתה חיל - בעיקר בשוק המוסדי. הדור החדש מבוססת על פלטפורמת הקומפקטיות המודרנית של PSA, ומוצע הפעם לא רק כסיטרואן ופיג'ו אלא גם תחת מותגי אופל וטויוטה.

הברלינגו מגיעה אלינו במרכב באורך בינוני (440 ס"מ, בסיס גלגלים של 278 ס"מ) ועם חמישה או שבעה מושבים. יש גם גרסה ארוכה (475 ס"מ ובסיס גלגלים של 297 ס"מ) עם שבעה מושבים. היצע הגרסאות האוטומטיות אף הוא התרחב בדור הנוכחי - עם תיבת שמונה הילוכים מודרנית מתוצרת איסין.

בחניה
מלפנים סיטרואן ברלינגו נראית מסוגננת ביחס למתחרות, בזכות סבכה נאה שמשלבת את סמל סיטרואן וניסיון - מוצלח לרוב - להיראות כמו רכב פנאי. מהצד ומאחור הרושם הזה מתפגוגג לרוב והעיצוב הוא "מסחרי-תכליתי" ופחות "פנאי-אופנתי". בין היתר בגלל שחלק מהגרסאות מגיעות במבנה המסחרי הישן עם פגושים לא בצבע הרכב.

מסחרית לא חייבת להיות יפה אבל כן שימושית, והברלינגו בהחלט מקיימת: בגרסת ה-N1 (מסחרית) שבחנו כללה רשת ברזל להגנה על הנוסעים ומשקל כולל של 2,365 ק"ג (185 יותר מגרסת M1 מכוונת נוסעים. אותה רשת שימושית למובילים אך מכתיבה תנוחת ישיבה לא נוחה ומושבים שלא מתקפלים. 

1623562
צילום: עמית אגרונוב

סביבת הנהג פשוטה כאן ומהודרת למדי בגרסאות הנוסעים, אך בכל מקרה מדובר בתא נוסעים מעוצב ואיכותי מהמקובל, למרות שלרגע לא תטעו לחשוב שאתם לא במסחרית. מערכת המולטימדיה מודרנית ונאה אך מערכת המיזוג "זולה" למראה ולא נוחה לשימוש. המרווח, כצפוי, אדיר.

בתנועה
כיול המתלים מעט נוקשה - כנדרש מרכב תובלה - וזה בא לידי ביטוי בעיקר בעיר כשהמסחרית לא עמוסה. מחוץ לעיר המצב משתפר ומינון הרעידות יורד משמעותית. רעשי הרוח והכביש בולטים מהרצוי.

1623565
צילום: עמית אגרונוב

הברלינגו משרה ביטחון בנהיגה ומציעה יכולת דינמית מרשימה לקטגוריה. ההיגוי קל מהרצוי אך יותר מסביר במהירות גבוהה וכושר התמרון העירוני מצוין. מבחינת בטיחות הברילנגו משפרת ביחס לעצמה בעבר ולקטגוריה בכלל - עם בלימת חירום אוטונומית, התרעת שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי וזיהוי תמרורים.

חטיבת הכוח החדשה - 1.5 ליטר טורבו-דיזל, 130 כ"ס ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית - מרשימה במיוחד. היא אמנם לא שקטה במונחי מכוניות נוסעים, אך לעיתים מפיקה צליל חביב וביצועיה מרשימים - אבסולוטית. התיבה החדשה נעימה, גם אם לעיתים איטית בתגובה או ממהרת לעלות בהילוכים. תצרוכת הדלק במבחן מאומץ הרשימה למדי (13.8 ק"מ לליטר).

1623571
צילום: עמית אגרונוב

תמורה
סיטרואן ברלינגו היא יותר מרק מסחרית. היא מציעה יכולת דינמית וביצועים מרשימים, אבזור בטיחות מרשים עוד-יותר ושפע מרווח ושימושיות. היא אולי לא שלמה לנוסעים כמו מיניוואן אמיתי וגם המחיר לא נמוך, אבל בקטגוריה - זוהי חבילה שמתברגת בצמרת.

סיטרואן ברלינגו 2020: מחירים, רשימת גרסאות
סיטרואן ברלינגו 1.5 ל' דיזל (75 כ"ס), ידני, לייב - 144,000 שקל
סיטרואן ברלינגו 1.5 ל' דיזל (100 כ"ס), ידני, לייב - 145,000 שקל
סיטרואן ברלינגו 1.5 ל' דיזל (100 כ"ס), ידני, שיין - 146,000 שקל
סיטרואן ברלינגו 1.5 ל' דיזל (130 כ"ס), אוט', לייב - 150,000 שקל
סיטרואן ברלינגו 1.5 ל' דיזל (130 כ"ס), אוט', שיין - 152,000 שקל
סיטרואן ברלינגו 1.5 ל' דיזל (130 כ"ס), ידני, 7 מק', קצר, שיין - 162,000 שקל
סיטרואן ברלינגו 1.5 ל' דיזל (130 כ"ס), אוט', 7 מק' קצר, שיין - 165,000 שקל
סיטרואן ברלינגו 1.5 ל' דיזל (130 כ"ס), אוט', 7 מק' ארוך, שיין - 170,000 שקל

1623561
צילום: עמית אגרונוב