לקסוס UX - מבחן דרכים (UX300e, חשמלי) - אוטו

לקסוס הוא מותג היוקרה הראשון שהיה לירוק — ממש טבעי למותג יוקרה של טויוטה, חלוצה בתחום ההיברידי עם פריוס של 1997. לקסוס מצידה הציגה גרסאות היברידיות לדגמיה כבר בעשור הראשון של המאה הזאת, יותר מכל יצרן אחר, בכלל. אלה כללו גם את רכב הפנאי RX (שנת 2005) ומכונית הפאר LS (שנת 2006) שהיו ראשונים בסוגם.
 
לקסוס וטויוטה, חלוצות היברידיות, לא מיהרו עם גרסאות נטענות, גם לא חשמליות. למעשה, לקסוס הציגה דגם חשמלי ראשון רק ב־2019, בפועל גרסה של רכב הפנאי הקומפקטי לקסוס UX תחת הסימול UX300e, ושיווקה בארץ החל ממש עכשיו.
 
גבירותי ורבותיי, חתן השמחה
UX הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) שהוצג ב־2018 ומתייחס ל־NX הגדול ממנו כמו C-HR של טויוטה לראב4 — ודומה לקטן יותר עם אותו בסיס, ממדים קרובים, עיצוב בוטה בקווים דומים. ל־UX300e מנוע חשמלי המייצר 204 כ"ס (150 ק"ו) ו־30.6 קג"מ, ומשרתות אותו סוללות 54 קוט"ש המעניקות לו טווח מוצהר של 315 ק"מ (WLTP). משך הטעינה במטען DC של 50 ק"ו הוא 50 דקות ל־80%. הדגם מוצע בישראל בשתי רמות גימור — הבסיסית 'לאקשרי' ו'פרמיום' הגבוהה יותר. הראשונה עולה 258,000 שקלים, הגבוהה כבר מדגדגת את ה־300,000 שקלים (293,000 שקלים) והיא גם זאת שהתייצבה למבחן.

1637103
צילום: אוהד אלגוב
 
מופע מבריק
לקסוס UX הוא רכב נאה מאוד, צעיר על גבול החצוף בעיצובו וכאן הוא נאה מתמיד עת הופיע חמוש בצבע כחול מטאלי יפהפה. קשה להתעלם מהשבכה הקדמית הענקית בצורת שעון חול הפוך, או מיחידות התאורה הנאות. מאחור בולטות יחידות תאורה מיוחדות אף הן.
 
יצירתיות
עיצוב סביבת הנהג מרהיב, משלב נהדר מקוריות עם איכות וביצוע ברמה מעולה. הדשבורד בשלל זוויות וגבהים, ובחלקו העליון של הדשבורד משטח עור מוברש בגוון חום. איכות החומרים מצוינת, רובם רכים וגם אלו שאינם כאלה נעימים למגע (אפילו סוככי שמש, ידיות אחיזה).
 
הנדסת האנוש טובה, לעיתים נדמה כאילו ישנם לא מעט כפתורים אבל די פשוט להבין מה עושה כל אחד מהם. ממשק המולטימדיה פשוט לתפעול, מוגש בעברית, בעל צימוד לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו (ללא אופציה לווייז, באחרון), אך הנראות אינה תואמת את המעמד. ישנו כמובן משטח השליטה המדמה משטח שליטה של מחשב נייד. מעולם לא הצלחתי לתפעל אותו כראוי, וכן, גם כתבה זו נכתבת במחשב נייד. מצד שני, בחור די צעיר תפעל אותו בקלות.

1637109
צילום: אוהד אלגוב
 
האבזור עשיר, גג שמש, כולל מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת, תפעול חשמלי להגה ולמושבים הקדמיים שיש להם אוורור, ולכולם ריפוד עור וחימום. מפרט הבטיחות מכובד, עם שמונה כריות אוויר (כרית לברכי הנהג, לנוסע), בלימה אוטונומית (עם זיהוי הולכי רגל ודו־גלגלי) גם בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, עמעום אוטומטי וזיהוי תמרורים. בלט בהיעדרו ניטור שטחים מתים.
 
המושבים נוחים, תנוחת הנהיגה סבירה, ומרחב הוא תחום שבו רכב הפנאי הקומפקטי אינו מצטיין. נאמר זאת בעדינות — צפוף כאן. הראות לפנים סבירה פלוס, למרות קו חלונות גבוה, גם הודות למראות צד המרוחקות מהקורות הקדמיות.
 
היושבים מאחור יגלו שמרחב זה מותרות (מרווחי ראש, ברכיים, כפות רגליים) וכי אין להם תמיכת ירכיים ראויה; הילדים שישבו מאחור יגלו שקו החלונות גבוה מדי. תא המטען אינו מרשים בנפחו (367 ליטר) ואינו כולל גלגל חלופי.

1637105
צילום: אוהד אלגוב
 
כוח החשמל
204 כ"ס הוא לא נתון מסחרר, אבל נתון התאוצה, 7.5 שניות ל־100 קמ"ש הוא יותר, גם בגלל היעילות בהזרמת הכוח של המנוע החשמלי, גם בגלל זמינות הכוח מכלום סל"ד. הזריזות ובכלל התאוצה עצמה, פשוט מעולה על גבול המפתיע. עקיפות מבוצעות בקלילות, גם בכביש בין־עירוני. וכאן יש לציין כי רכב הפנאי הזה שוקל כמעט 1.8 טון.
 
למעשה, כבר שליש מהלך בדוושת התאוצה יסדר קצב מהיר, בהרבה מהמכוניות שלידכם בכבישים, בטח ביציאה מרמזור.

הטווח המוצהר של לקסוס עומד על 310 קילומטרים. במבחן נהגנו גם בכבישים המפותלים שליד ירושלים, בכבישים מהירים, ברחובות העיר וכמובן גם פנינו לשבילים. נהיגה כזו תבעה מהסוללות הרבה יותר חשמל מאשר בשימוש רגיל, ועוד לא ציינתי כי במהלך היום לא דוממנו את הרכב כלל, המיזוג וגם אוורור המושבים פעלו. כך שהטווח בסוף היום עמד על 230 ק"מ, כך ש־260 ק"מ, אולי יותר, הם טווח ריאלי בשימוש רגיל.
 
1637106
צילום: אוהד אלגוב

בדרכים
נוחות הנסיעה הכללית בהחלט טובה. אמנם, בנסיעה עירונית על תיקונים חדים הרכב מתקשה, אך בכל השאר הוא מטפל באופן סביר. בנסיעה בין־עירונית המצב כצפוי טוב עוד יותר, עם ספיגה מוצלחת וריסון נאה. גם בשביל זרוע אבנים קטנות ובינוניות הוא לא התקשה, ורק שינויי גובה ואבנים שתולות בינוניות בגודלן וחדות, הנוחות נפגמה והייתה לא נעימה. גם בגלל שזכרנו שאין גלגל חלופי, הקצב נשמר בגבולות הסביר. בידוד הרעשים טוב, ורחשי הכביש, המועצמים ברכב חשמלי בגלל שאין מנוע רועש, היו סבירים מאוד.
 
היכולת הדינמית בהחלט טובה הודות לאותה תאוצה חזקה והחלטית, זוויות גלגול נמוכות ומרכב כובד נמוך (הודות למיקום הסוללות בתחתית המרכב), וההתנהגות בטוחה מאוד עם ישבן נטוע.

1637104
צילום: אוהד אלגוב
 
לא למשפחה, כן לכל השאר
למרות ש־UX הוא רכב פנאי בסגמנט הקומפקטי, החשמלי הראשון של מותג לקסוס אינו מתאים למשפחה. בוודאי לא כזאת בגודל מלא, בטח־ובטח אם יש לה צורך בתא מטען גדול. מנגד, UX300e מציע איכות פרמיום במלוא מובן המילה, הן באיכות תא הנוסעים, הן באבזור הרכב. נוחות הנסיעה טובה, הביצועים נהדרים על גבול החיוך המטופש, והטווח אמור לספק את רובנו במשימה היומיומית. 

*פורסם ב-29.12.20 (נוסף וידאו)

1637110
צילום: אוהד אלגוב

שווה לשקול גם:

}
מחיר
292900
החל מ- 3,092 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
6264
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2018
טווח נסיעה חשמלי (ק"מ) WLTP
315

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 6

מידות

}
אורך
450
רוחב
184
גובה
154
משקל
1785
בסיס גלגלים
264
נפח תא מטען (ליטר)
367
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
215/60/17

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
סוג מנוע
חשמלי
תצורת מנוע
-
מספר צילינדרים
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
204
סל"ד להספק מירבי
מומנט מירבי (קג"מ)
30.6
סל"ד למומנט מירבי
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
7.5
מהירות מרבית (קמ"ש)
160
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

טעינה חשמלית

}
טווח נסיעה חשמלי (ק"מ) WLTP
315
טווח נסיעה חשמלי במבחן אוטו (ק"מ)
230
זמן טעינה ביתית AC
08:12
קצב טעינה מהירה AC (קילו וואט)
אפשרות לטעינה מהירה DC

יש

זמן טעינה מהירה DC (שעות)
00:50
קצב טעינה מהירה DC (קילו וואט)
צריכת חשמל (וואט לק"מ)
168.3
הספק סוללה (קוט"ש)
קיבולת סוללה (קוט"ש)
54.3
האם חיבור תלת פאזי

אין

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
8
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, בלם יד חשמלי עם פנקציית "Auto Hold", זיהוי דו-גלגלי והולכי רגל, צליל מלאכותי לאזהרת הולכי רגל, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
יש
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
גג שמש רגיל
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
עור
חימום במושבים
מושבים קדמיים + אוורור
כוונון מושבים
חשמלי
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
בורר מצבי נהיגה, החלפת הילוכים מגלגל ההגה, לוח מחוונים דיגיטלי, משטח טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, מסילות גג, מערכת שמע מבית Panasonic עם 6 רמקולים, שני שקעי USB מלפנים, שני שקעי USB מאחור, מערכת שטיפת פנסים קדמיים, ערכת תיקון תקר, חלונות אחוריים כהים
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: אוהד אלגוב
  • צילום: אוהד אלגוב
  • צילום: אוהד אלגוב
  • צילום: אוהד אלגוב
  • צילום: אוהד אלגוב
  • צילום: אוהד אלגוב
  • צילום: אוהד אלגוב
  • צילום: אוהד אלגוב
  • צילום: אוהד אלגוב
  • צילום: אוהד אלגוב
  • צילום: אוהד אלגוב
  • צילום: אוהד אלגוב
  • צילום: אוהד אלגוב

13 1

דגם לקסוס UX
גרסה UX200, אוט', 2.0 ל', Luxury
מחיר 209900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 9.2
מהירות מרבית (קמ"ש) 190
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 18.2
נפח תא מטען (ליטר) 452
דרגת זיהום אוויר 6

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 24. 154 ס"מ זה לא רכב פנאי, נקודה

    גילי 9 ינואר 2021, 14:33

  2. 23. חארטה של רכב רק טסלה!

    סמי 9 ינואר 2021, 11:35

  3. 21. עכשיו כשטסלה פה הרכב לא רלוונטי בטח לא במחיר המצחיק הזה

    שימי 4 ינואר 2021, 19:59

  4. 20. פח אשפה יקר

    סמי 2 ינואר 2021, 09:59

  5. 19. חבל שלקסוס שוב לא פוגעת זה רכב עצוב ללא שמחת חיים יקר בקיצור סתם......

    דן 1 ינואר 2021, 09:17

  6. 18. בדיחה. טויוטה CHR ב 300 אלף בדיחה

    רם 30 דצמבר 2020, 21:27

  7. 17. יונדאי קונה מכונית סופר איכותית נותנת פייט גם לטסלה כשהיא מפיקה מ 64 קווטש כמעט 500 ק"מ טווח.... הקוריאנים הולכים להפתיע עם הרבה חידושים כמו טעינה מרכב לרכב שימוש בבטריית הרכב כפאוואר בנק בזמן קמפינג ועוד דברים שטסלה כנראה תעשה אחריהם. ריקול זה סימן לרצינות של חברה. והתקלה הזאת תוקנה מזמן ולא רלוונטית

    יונדאיסט 30 דצמבר 2020, 20:50

  8. 16. העיתון ממשיך להיות מובל על ידי אינטרסים כלכליים במקום לגשת ליבואנים ולדרוש עבור ציבור הקוראים רכבים שווים וזולים

    חיים 30 דצמבר 2020, 20:36

  9. 14. 13 חחח קרעת מצחוק אין מה לעשות הם חוששים מכל שינוי חחח

    סמי 30 דצמבר 2020, 18:52

  10. 13. לא ברור הפחד של שמרני ישראל מצביעי ביבי מטעינה מה קרה את הטלפון אתם לא מטעינים? מה הסיפור? בורות של שמרנים

    ניסים 30 דצמבר 2020, 18:37

  11. 12. אין ספק בכלל שכדאי לעבור לרכב חשמלי אבל זה ספציפית מותג יקר ולא מצדיק מחירו עדיף לחכות ל AION V או סקודה אנייק שאיתם יהיה אפשר לנסוע לצימר במטולה מרמת גן וגם חזרה בלי להתאמץ יש להם טווח 500 ק"מ ומחיר סביבות 160K

    חיים 30 דצמבר 2020, 18:01

  12. 11. עלות הנסיעה מרמת גן לטבריה ברכב הזה סביבות 20 ש"ח טעינה מהירה בג'ינרג'י של 20 דק בסניף יילו נחמד שאפשר לשבת בו על קפה תוסיף לרכב בקלות 130 ק"מ טווח מה שיעמיד את הטווח הכולל לנסיעה על 430 ק"מ וזה מספיק מרמת גן לכל צימר שאתה רוצה עד גבול לבנון

    בורות של 7 30 דצמבר 2020, 18:00

  13. 10. רמת גן לטבריה רכב כזה עושה הלוך חזור בלי שום טעינה ובלי שום זיהום אוויר לא יזיק להטעין קצת בלילה בצימר זה הכל

    גדי 30 דצמבר 2020, 17:58

  14. 9. בוודאי שיש טעם 7 הטעם הוא להתחשב ב התחממות את כדהא או להיות אגואיסט שלא רואה כלום מלבד עצמו

    צבי 30 דצמבר 2020, 17:56

  15. 4. מחכים ליונדאי קונה 64 קווטש 484 קמ

    אחד הרכבים 29 דצמבר 2020, 14:29

  16. 3. מומלץ סקודה אנייק 500 קמ טוווח צפויה לעלות הרבה פחות סביבות 160K

    צמפיוני 29 דצמבר 2020, 14:27

  17. 2. כדאי לחכות ל AION V טווח 500 קמ ול Toyota BZ בעתיד הרחוק יותר

    שימי 29 דצמבר 2020, 14:25

  18. 1. נחמד למעריצי לקסוס לכל השאר לא פרקטי הוא יקר מידי עולה כמו טסלה 3 והטווח שלו כמו MG ZS לכן לא מומלץ

    צבי 29 דצמבר 2020, 12:11