טויוטה ראב 4 2025

טויוטה ראב 4 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    טויוטה ראב 4 שהוצג ב-1994 היה רכב הפנאי הראשון בעולם, ושומר על מעמדו כלהיט מכירות גלובלי עד עצם היום הזה. הדור החמישי של ראב 4 נחת בישראל ב-2019, ומאז שהושק עודכנו רמות הגימור (בשנת 2020), הצטרפה להיצע גרסת פלאג אין (ב-2021), ובוצע עדכון קוסמטי קליל (ב-2022). במסגרת העדכון הוחלפו פנסי החזית והחישוקים.

     

    בתא הנוסעים תאורת לד פנימית ותאורת מתגים מקיפה יותר. כמו כן נוספה התרעה על שכחת ילדים ברכב. ראב 4 מוצע בארץ בשנת 2025 רק בגרסאות היברידיות: הגרסה הבסיסית משלבת מנוע בנזין 2.5 ל' ומנוע חשמלי, ההנעה קדמית וההספק המשולב הוא 218 כ"ס. בגרסת ההנעה הכפולה, שכוללת מנוע חשמלי נוסף מאחור, ההספק המשולב עומד על 222 כ"ס. הגרסה ההיברידית-נטענת (PHEV) וגרסת הבנזין אינן משווקות יותר.

  • עיצוב ונוכחות

    טויוטה ראב 4 מאופיין בהמון זוויות בהתאם לקו העדכני והספורטיבי של טויוטה. חלק מפרטי העיצוב מעט גסים, אך כמכלול הם תורמים ליצירת מראה מושך, מגודל ואגרסיבי.
  • תא נוסעים ומטען

    תא הנוסעים ממשיך באותה תפיסה עיצובית של העיצוב החיצוני האגרסיבי, אך התוצאה מעט כבדה וקודרת. איכות החומרים לא אחידה, כשהביצוע וגם ההרכבה לא מצטיינים. עם זאת, הנדסת האנוש טובה ותפעול המולטימדיה אינטואיטיבי למדי. המרחב מלפנים ממוצע, אך מאחור הוא נדיב מהמקובל ונהנה מרצפה כמעט שטוחה לטובת הנוסע שבמרכז. תא המטען בנפח 580 ל' גדול ושימושי, אך הכיסוי הנגלל והדיפון אינם איכותיים.
  • מנוע וביצועים

    יחידת הכוח ההיברידית מייצרת ביצועים נאים ואופי הפעולה שלה נמרץ יחסית. תיבת ההילוכים יעילה, אולם בעומס המנוע רועש ונשמע מאומץ.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    energy_2.svg

    צריכת הדלק בגרסה ההיברידית (הנעה קדמית) עמדה על 13.2 ק"מ/ל' בממוצע המבחן.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      17.5 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      14.9 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      55 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      4
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה של ראב 4 בינונית. כיול המתלים נוקשה יחסית, ושיבושים קטנים, בייחוד בנסיעה בעיר, מורגשים היטב בתא הנוסעים. בידוד הרעשים אינו מצטיין באף פרמטר (מנוע, כביש ורוח). בפיתולים היכולת הדינמית טובה, ובשבילים מפגין ראב 4 חוסן נאה, אך גם כאן נוחות הנסיעה בינונית ורמת הרעש גבוהה.
  • תמורה למחיר

    מחירו של טויוטה ראב 4 נמצא בקצה העליון של הקטגוריה; בחלק מהפרמטרים הוא מרשים (מרווח, חיסכון בדלק), בסעיפים אחרים פחות. לזכותו מוניטין אמינות, סחירות ושמירת ערך מצוינים, כך שהתמורה על מחיר הקנייה הגבוה משתפרת לאורך הזמן.
  • גרסאות ורמות גימור

    רמת גימור 'איבולב' כוללת חישוקי "17, מולטימדיה מקורית בגודל "10.5 עם ממשק בעברית, חיבור אלחוטי לאפל קארפליי, תפעול קולי, עדכוני OTA, מצלמה אחורית בהתקנה מקומית, לחצן התנעה, בקרת אקלים עם פתחים לאחור, תאורת לד וקיפול מראות חשמלי.

    רמת גימור 'אקספיריינס' מוסיפה מצלמה אחורית מקורית, חיישני חניה היקפיים מקוריים, מפתח חכם, פנסי ערפל קדמיים, חיישני תאורה וגשם, חלונות כהים מאחור ועוד. רמת גימור 'אי-מושן סקאי' כוללת גג שמש, לוח מחוונים מוקרן 12.3 אינץ', תאורת לד, חישוקי "19, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, תצוגה עילית, ריפוד דמוי עור ועוד.

    רמת הגימור הבכירה, 'אי-אקסלוקסיב' מוסיפה מערכת שמע משודרגת של JBL עם 9 רמקולים, ריפודי עור, ידיות להעברת הילוכים מאחורי ההגה ועוד קוסמטיקה חיצונית. במקביל היא מוותרת על חלון גג.

  • בטיחות

    טויוטה ראב 4 נבדק במבחן הריסוק ביורו NCAP ב-2019, וזכה לציון של חמישה כוכבים. כל רמות הגימור כוללות בלימה אוטונומית עם תמיכה בפנייה בצומת וסיוע להיגוי בעת תמרון חירום, ניטור שטח מת, ניטור תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, תזכורת למניעת שכחת ילדים, עמעום אור גבוה אוטומטי, זיהוי תמרורים ועוד.
  • מה חדש בדגם

    הגרסה ההיברידית-נטענת (PHEV) וגרסת הבנזין אינן משווקות יותר.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    טויוטה ראב 4 - שווה בדיקה

טויוטה ראב 4 שאלות ותשובות

מחירו של טויוטה ראב 4 ברמת הגימור הבסיסית E-VOLVE עומד על 210,000 שקלים (כולל מע״מ), בתוספת אגרת רישוי של 2,643 שקלים. קיימות רמות גימור נוספות כמו E-XPERIENCE ו-E-XCLUSIVE במחירים גבוהים יותר שמגיעים עד 276,000 שקלים.
הרכב זמין למימון החל מ-1,641 שקלים לחודש בתנאי מימון סטנדרטיים. קיימות אפשרויות מימון שונות כולל הלוואה, ליסינג פרטי ותפעולי. מומלץ להשוות בין חברות המימון השונות כדי לקבל את התנאים הטובים ביותר.
שווי השימוש של טויוטה ראב 4 עומד על 4,708 שקלים. זהו הסכום שיחויב בתלוש השכר במידה והרכב ניתן על ידי המעביד כרכב צמוד.
רמת הגימור הבסיסית E-VOLVE מציעה יחס טוב בין מחיר לתמורה וכוללת את כל הציוד החיוני. יתר רמות הגימור מוסיפות עוד אבזור כמו חלון גג, מפתח חכם ועוד, אבל תוספת המחיר לא תמיד משתלמת.
בישראל משווקת רק הגרסה ההיברידית והיא בהחלט מומלצת . הגרסה ההיברידית חוסכת כ-30% בדלק ביחס לדגם מקביל לו בקטגוריה שאינו היברידי.
אחריות על הרכב כולו: 3 שנים או 100,000 קילומטרים, תלוי מה מגיע קודם. אחריות על הסוללה: 8 שנים או 160,000 קילומטרים (מה שיבוא קודם).
הרכב זכה לדירוג מצוין של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי Euro NCAP במבחן שבוצע ב-2019. זהו הדירוג הגבוה ביותר האפשרי, המעיד על רמת בטיחות מעולה לכל הנוסעים.
כל רמות הגימור כוללות 7 כריות אוויר ואת חבילת Toyota Safety Sense שכוללת: בלימה אוטונומית עם תמיכה בפנייה בצומת וסיוע להיגוי בעת תמרון חירום, ניטור "שטח מת", ניטור תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, תזכורת למניעת שכחת ילדים, עמעום אור גבוה אוטומטי, זיהוי תמרורים ועוד.
כן, הרכב כולל עיגוני ISOFIX להתקנה מהירה ובטוחה של מושבי בטיחות לילדים. זוהי תקינה בינלאומית המבטיחה התקנה נכונה של מושבי הבטיחות.
הרכב כולל מערכת בלימת חירום עצמאית הפועלת במהירויות עירוניות ובינעירוניות. המערכת מזהה מכשולים, הולכי רגל ורוכבי אופניים ובולמת אוטומטית במקרה הצורך - טכנולוגיית בטיחות מצילת חיים.
הרכב כולל מערכת עזר לזינוק בעליה, ניטור מרחק מלפנים, חיישני לחץ אוויר, זיהוי תמרורים, התרעה על שכחת ילד במושב האחורי ומערכות עזר נוספות.
הרכב כולל מצלמת רוורס בלבד ברמת הגימור הבסיסית. לא כלולים חיישני חנייה קדמיים או אחוריים. ברמות גימור גבוהות יותר ישנם חיישנים נוספים. המצלמה איכותית ומציגה תמונה ברורה.
צריכת הדלק הרשמית של הרכב עומדת על 17.5 ק״מ לליטר (לפי תקן WLTP). בפועל צריכת הדלק תנוע סביב 15 ק"מ לליטר שמהווים נתון טוב לקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים.
הגרסה ההיברידית של RAV4 משיגה צריכת דלק מצוינת של כ-15 ק״מ לליטר בתנאי נסיעה אמיתיים. זוהי צריכה חסכונית במיוחד לרכב פנאי בגודלו, הודות למערכת ההיברידית המשלבת מנוע בנזין 2.5 ליטר עם מנוע חשמלי.
נפח מיכל הדלק הוא 55 ליטר. עם צריכה של כ-15 ק״מ לליטר במבחן אמיתי, ניתן לנסוע כ-820 ק״מ עם מיכל מלא - טווח מצוין לטיולים ארוכים.
בנהיגה עירונית הרכב מספק צריכת דלק טובה הודות למערכת ההיברידית. במהירויות נמוכות המנוע החשמלי פועל לבדו, מה שחוסך דלק ומפחית רעש. כיול מתלים נוקשה מוביל לנוחות נסיעה בינונית, במיוחד בעיר. עם שיבושים גדולים ראב4 דווקא מתמודד טוב.
הרכב מצויד במנוע היברידי בנפח 2.5 ליטר (2,487 סמ״ק) המפיק הספק כולל של 218 כ״ס בגרסת הנעה קדמית ו-222 כ"ס בגרסת הנעה כפולה. הרכב מאיץ מ-0 ל-100 קמ״ש ב-8.4 שניות (8.1 שניות בהנעה כפולה) ובשתי הגרסאות מגיע למהירות מרבית של 180 קמ״ש - ביצועים מעולים המשלבים כוח וחיסכון.
הרכב מצויד בתיבת הילוכים אוטומטית רציפה (CVT) עם הילוך יחיד. זו תיבת ההילוכים יעילה, אולם בעת מאמץ היא מטפסת בסל"ד והמנוע רועש.
גרסת הבסיס מגיעה עם הנעה קדמית קיימות גם גרסאות עם הנעה כפולה. המתאימה לנסיעות בשטח קל ותנאי מזג אוויר קשים.
טויוטה לא מפרסמים את נתון המומנט המשולב של מנוע הבנזין והחשמלי, אלא רק את זה של מנוע הבנזין שעומד על 22.5 קג״מ ב-3,600 סל״ד. זהו מומנט גבוה המעניק לרכב תאוצה חזקה ויכולת גרירה טובה.
יכולת הגרירה משתנה בין הגרסאות כאשר גרסת הנעה קדמית יכולה לגרור עד 800 ק"ג עם בלמים וגרסת ההנעה הכפולה עד 1,650 ק״ג עם בלמים.
בנסיעות בינעירוניות הרכב מציג ביצועים טובים. המנוע ההיברידי מספק כוח מספיק לעקיפות, צריכת הדלק יעילה במהירות שיוט, ובקרת השיוט האדפטיבית מוסיפה נוחות ובטיחות החסרונות: בידוד רעשים חסר בכל פרמטר (מנוע, כביש ורוח).
אורך הרכב: 460 ס״מ, רוחב: 185.5 ס״מ, גובה: 168.5 ס״מ. בסיס הגלגלים: 269 ס״מ. המידות הללו הופכות אותו לרכב פנאי קומפקטי מהגדולים ומהמרווחים בסגמנט.
נפח תא המטען עומד על 580 ליטר. עם קיפול השורה השנייה ניתן להגיע לנפח של 1,189 ליטר - מרחב מעולה לציוד, קניות ומטען לטיולים.
הרכב כולל 5 מקומות ישיבה נוחים. המושבים מעוצבים היטב ומספקים תמיכה טובה גם בנסיעות ארוכות. המרחב האחורי מתאים לשלושה נוסעים בוגרים.
משקל הרכב נע בין 1,560 ל-1,655 ק״ג. זהו משקל סביר לרכב פנאי בגודלו, המאפשר ביצועים טובים וצריכת דלק חסכונית.
פתיחת תא המטען נוחה הודות לדלת תא מטען גדולה וסף נמוך יחסית. הטעינה והפריקה קלות, והגובה מתאים למקרב הפריטים. זהו אחד מתא המטען הגדולים בסגנמנט וניתן לקפל את המושבים האחוריים בקלות להגדלת הנפח. אך הכיסוי הנגלל והדיפון אינם איכותיים.
הרכב כולל מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל "10.5 עם תמיכה ב-Android Auto ו-Apple CarPlay, דיבורית בלוטות' ושליטה מההגה. המערכת ידידותית למשתמש ותומכת בכל הפונקציות הדרושות.
הרכב כולל מערכת שמירת נתיב אקטיבית הכוללת התרעה על סטייה והיגוי תיקון אקטיבי. המערכת מזהה קווי נתיב ומתקנת את המסלול בעדינות - תרומה משמעותית לבטיחות בנסיעות ארוכות.
המערכת כוללת מסך מגע בגודל "10.5 עם ממשק בעברית, חיבור אלחוטי לאפל קארפליי ותפעול קולי. המסך ברור וקריא, והתפעול פשוט וידידותי למשתמש.
ראב 4 מתמודד נגד מזדהCX-5, יונדאי טוסון, קיה ספורטאז', פיג'ו 3008, ניסאן קשקאי ועוד. יתרונותיו העיקריים: אמינות גבוהה, צריכת דלק מעולה בהיותו היברידי ומרחב פנימי טוב. החסרונות העיקריים: חומרים פשוטים בתא הנוסעים, נוחות נסיעה, בידוד רעשים, מחיר גבוה.
יתרונות עיקריים: מערכת היברידית חסכונית, מרחב גדול לנוסעים ולמטען, ביצועים טובים, אמינות גבוהה, שמירת ערך גבוהה
חסרונות עיקריים: מחיר גבוה יחסית, בידוד רעשים בינוני, איכות חומרים בתא הנוסעים, נוחות נסיעה קשיחה מעט באזורים עירוניים.
כיול מתלים נוקשה מוביל לנוחות נסיעה בינונית, במיוחד בעיר. עם שיבושים גדולים ושבילים הראב4 דווקא מתמודד טוב. בידוד הרעשים רחוק מלהצטיין, עם לא מעט רעשי רוח וכביש, והמנוע נשמע כבר בעומס בינוני.
לתא הנוסעים הופעה מאסיבית שמקנה תחושה מדובר ברכב גדול. ישנם לא מעט חומרים רכים, כולל דמוי עור, אך ישנם גם לא מעט משטחים נוקשים ומחוספסים שפחות מתאימים לרכב במחירו.
כן, הרכב כולל בקרת שיוט מתקדמת עם שמירת מרחק המתאימה את המהירות לתנועה ושומרת על מרחק בטוח מהרכב שלפנים - נוחות מעולה בנסיעות ארוכות.
המרחב במושבים האחוריים טוב ומהגדולים בקטגוריה. גם מבוגרים גבוהים יישבו בנוחות, והמרחב מתאים לשלושה נוסעים. קיימים פתחי אוורור מאחור ומקום גדול לרגליים.
הרכב כולל בקרת אקלים מתקדמת ופתחי אוורור מאחור. המערכת יעילה ומקרר/מחמם במהירות את תא הנוסעים. הבקרה קלה ואינטואיטיבית, והמערכת שקטה בפעולה.
ההגה מצופה עור (בחלקו) ומציע תחושה טובה. כפתורי השליטה נוחים ונגישים. תחושת הנהיגה מאוזנת עם נטייה לבטיחות על חשבון ספורטיביות, והרכב יציב ומספק ביטחון בכל המהירויות.
המערכת כוללת חיבורי USB, דיבורית בלוטות׳, תמיכה ב-Android Auto ו-Apple CarPlay.

טויוטה ראב 4 מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

טויוטה ראב 4 השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • energy_2.svg
    ` on
    טויוטה ראב 4
    טויוטה ראב 4 אוט', 2.5 ל' היברידי, E-Volve
    מחיר מחירון ₪209990
  • קופרה אטקה
    קופרה אטקה 2.0 ל' טורבו, אוט', 4x4
    הספק כוח סוס 300
    מחיר מחירון ₪265900
  • מיצובישי אאוטלנדר
    מיצובישי אאוטלנדר (מתיחת פנים) 2.5 ל', אוט', 7 מק', Intense, 2x4
    הספק כוח סוס 181
    מחיר מחירון ₪191990
  • ג'יפ קומפאס
    ג'יפ קומפאס 1.5 ל' טורבו, אוט', היברידי מתון, Altitude
    הספק כוח סוס 130
    מחיר מחירון ₪209900
  • KGM טורס
    KGM טורס (מתיחת פנים), 1.5 ל' טורבו, Urban ,2x4
    הספק כוח סוס 163
    מחיר מחירון ₪169900
  • קיה ספורטאז'
    קיה ספורטאז' 1.6 ל' טורבו, אוט', Urban
    הספק כוח סוס 160
    מחיר מחירון ₪184990
  • on
    מאזדה CX5
    מאזדה CX5 אוט', 2.0 ל' , Comfort ,2x4
    הספק כוח סוס 165
    מחיר מחירון ₪180900

חוות דעת גולשים על טויוטה ראב 4

4.3/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (11)

הנאת נהיגה

4

עלויות תחזוקה

3.7

נוחות השימוש ואבזור

4.2

מרווח ישיבה

4.7

תא המטען

4.9

יש לכם טויוטה ראב 4? כתבו חוות דעת

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.