זהו, הסתיים מרוץ הלה מאן לשנת 2014, וכמו כמעט בכל השנים האחרונות, אודי חוצה את קו הסיום ראשונה. זה לא היה קל, שכן טויוטה השקיעה המון משאבים וכסף, שלא לדבר על פורשה שמלבד היותה מחזיקת שיא כמות הזכיות, כל כך רצתה לחצות היא את קו הסיום ראשונה.
 
 
לה מאן – פורשה וטויוטה? הצחקתם את אודי
צילום: מנהל 
 טויוטה נוסעת על הצד. בערך. מי אמר שטויוטה זה לאנשים שהתברגנו?
 
 
מרוץ הלה מאן מתקיים בעיר לה מאן (Le Mans) שבצרפת מאז שנת 1923, אורכו של המרוץ המעגלי (כבישים ציבוריים שנסגרים לרגל האירוע בשילוב מסלול המרוצים סארת) הוא קצת מעל 13,500 קילומטרים ומתכונת המרוץ היא סיבולת. להיות המהיר ביותר זה לא מספיק, שכן צריך למצוא את האיזון בין מהירות ובין ביקורים ברחבת הטיפולים למטרת תדלוק או חלילה, תקלות. מרוץ הלה מאן נחשב ליוקרתי מבין המרוצים והיווה מקור השראה ללא מעט מרוצים כמו מרוץ 24 השעות של דייטונה, מרוץ 24 השעות של ספא ועוד.
 
 
לה מאן – פורשה וטויוטה? הצחקתם את אודי
צילום: מנהל
אמנם היו תקלות מרובות לטויוטה ולפורשה, אבל אי אפשר לומר שלאודי היו חיים קלים
 
 
ניצחון זה של אודי הינו 13 במספר, ונכון להיום רק פורשה השיגו מספר גדול יותר, 16 במספר, כאשר האחרון היה בשנת 1998. הניצחון הראשון של פורשה היה בשנת 1970, ומאז שלטה במרוצי הלה מאן במשך שלושה עשורים, עד שבשנת 2000 אודי החליטה שהגיע זמנה, ומאז ועד היום לא חצתה ראשונה את קו הסיום רק פעמיים. 
 
 
פרארי אגב, שלא התחרתה השנה, חצתה בעבר את קו הסיום תשע פעמים, יגואר חצתה שבע פעמים, בנטלי אחריהם עם שש זכיות, אלפא רומיאו עם ארבע זכיות וכך גם פורד, עם ה-GT40 האגדתית. 16 יצרניות נוספות חצו ברבות השנים את קו הסיום במקום הראשון, ביניהן פיג'ו עם שלוש זכיות, בוגאטי ומרצדס עם צמד ניצחונות, אסטון מרטין, רנו-אלפין, ב.מ.וו, מאזדה, ומקלארן – זכייה אחת.
 
לה מאן – פורשה וטויוטה? הצחקתם את אודי
צילום: מנהל 
 לא יודעים מה אתכם, לנו התמונה הזו גורמת להיות רומנטיים. וזה הכי רומנטי שהגענו בתקופה האחרונה
 
 
השנה לא מעט הימרו שדווקא מכוניות טויוטה הן אלו שיחצו ראשונות את קו הסיום, ואכן על המסלול נראה היה שיש להן יתרון על המתחרות, אך תאונה טרפה את הקלפים לאחת (שדידתה לרחבת הטיפולים) ואילו השנייה סבלה מבעיות חשמל. שעה לסיום המרוץ היה נראה שהניצחון נמצא בכיסה של אחת ממכוניות הפורשה, אך היא מצאה עצמה פורשת מהמרוץ עקב תקלת מנוע. פרישת מכונית הפורשה גרמה למכוניות אודי לחצות את קו הסיום במקומות הראשון והשני. מרוויחה נוספת הינה טויוטה שהצליחה להתברג לפודיום במקום השלישי.