טויוטה הציגה את המתחרה שלה למרוץ 24 השעות של לה-מאן. בשנים האחרונות השליטה נמצאת אצל אודי, ומלבד מחטף של פיג'ו במרוץ אחד, בשבע מתוך שמונה שנים, רק מכוניות בעל סמל של רביעיית חישורים חצו ראשונות את קו הסיום. לאור הדומיננטיות הזו, טויוטה הציגו את ה-TS040 שמטרתה היחידה הינה לחצות את קו הסיום לפני אודי, או כל מתחרה אחרת.
 
 
טויוטה רוצה את המקום של אודי
צילום: מנהל 
טויוטה TS040. מקווים שתיתן פייט במרוץ לה-מאן
 
לא פחות מ-986 סוסים יש ל-TS040 הזו, והם מגיעים מהספק משולב של שלושה מנועים – האחד בנזין וצמד נוספים חשמליים, שמורידים את הכוח אל רביעיית הגלגלים. מנוע הבנזין בנפח 3.7 ליטר, בתצורת V8 ובהספק של 513 סוסים, יושב מאחור ומוריד את הכוח אל עבר צמד הגלגלים האחוריים. המנועים החשמליים שמפיקים יחד לא פחות מ-473 סוסים, יורדים היישר אל צמד הגלגלים הקדמיים. גם באודי נפח מנוע הבעירה הפנימית דומה, רק ששם משתמשים במנוע סולר ולא באחד הלוגם בנזין.
 
 
 
טויוטה רוצה את המקום של אודי
צילום: מנהל 
המתחרה אודי R18 e-tron
 
בשורה נוספת מגיעה גם בנוגע לנהגי צמד המכוניות במרוץ. בצוות הראשון ינהגו אלכס וורץ, סטפן סארזין וקאזוקי נקאג'ימה, ובצוות השני תמצאו את אנתוני דווידסון, ניקולאס לאפייר וסבאסטיאן ביואמי. לא מעט אקסים של פורמולה 1 יש בצוותי טויוטה.
 
 
למרות צוות עתיר כישרון, ההיגיון והאגו של טויוטה נמצאים על הקרקע. אחד מנהגי הקבוצה – אנתוני דווידסון, אקס פורמולה 1, אומר: "קשה לדעת איך תהיה התחרות שלנו מבחינת ביצועים, אבל סביר להניח שאודי עשו עבודה טובה וכנראה יהיה גם קשה לנצח את פורשה והמורשת הענפה שלהם".