פורשה חשפה את המתחרה שלה למרוצי הלה-מאן של עונת 2014 – פורשה 919 היבריד. 16 שנים חלפו מאז פורשה התחרתה בקטגוריה הבכירה של המרוץ, וכמעט ושחכנו מי בעלת הבית של המרוץ הזה. למרות הניצחונות הרבים של אודי בשנים האחרונות, פורשה עדיין מובילה את הטבלה, אם שופטים לפי מספר הניצחונות כמובן. לפרארי יש תשעה ניצחונות, לאודי יש כבר 11 ניצחונות. לפורשה? לא פחות מ-16 ניצחונות בלה-מאן.

פורשה שמה דגש בתכנון המכונית החדשה על מכלולי ההנעה (מערכת היברידית מתקדמת), אך גם על הנהג. ב-919 מושב הנהג מוקם גבוה יחסית, ויחידות התאורה תוכננו בצורה כזו שתמקסם את שדה הראייה של הנהג, עניין שיכול להיות בעל משמעות במרוץ סיבולת ארוך כמו הלה-מאן (או בכלל).
פורשה 919 היבריד – היישר ללה-מאן
צילום: מנהל
פורשה רוצה להחזיר את הגביע הביתה עם ה-919

יחידת הכוח ההיברידית משלבת בין מנוע בנזין למנוע חשמלי. מנוע הבנזין (מוגדש טורבו) בנפח צנוע יחסית של 2.0 ליטר, הוא מגיע עד ל-9,000 סיבובי מנוע גבוהים, והספקו מגיע לכ-500 כ"ס (פורשה לא מסרה נתון מדויק). הכוח עובר אל הגלגלים האחוריים. המנוע החשמלי לעומת זאת מניע את הגלגלים הקדמיים (ויושב על הסרן הקדמי). הוא מקבל את כוחו מסוללת ליתיום-יון, שנטענת בעזרת שימוש חוזר בגזי הפליטה של המכונית והמרת אנרגיית הבלימה לאנרגיה חשמלית. למעשה, כששני המנועים פועלים מתקבלת פעולה של מערכת הנעה כפולה.
פורשה 919 היבריד – היישר ללה-מאן
צילום: מנהל
מנוע קטן ומוגדש במכונית מרוץ היברידית? פורשה אומרת שכן

בפורשה תולים תקוות רבות במרוץ הלה-מאן הקרוב, שכן ברור שהם לא חסכו במאמצים – לא בצד המכאני ולא בחומר האנושי. את המכוניות יאיישו מארק וובר (יוצא קבוצת רד-בול המצליחה בפורמולה 1), טימו ברנהרד (5 פעמים אלוף הנורבורגרינג), ברנדון הארטלי (7 ניצחונות במרוצי 24 השעות), ניל יאני (אלוף LMS), ומארק לייב (4 פעמים אלוף הנורבורגרינג). עם צוות שכזה, יש לאודי ממה לחשוש.