מכונית השנה לשנת 2009, אופל אינסיגניה, הפכה לסיפור הצלחה. היצרנים אשר מכוניותיהם נבחרו כמועמדות לתואר מכונית השנה 2010 ישאפו גם הם שאבק הכוכבים של התחרות ידבק בתוצרתם. אמנם זכייה בתואר אינה מבטיחה הצלחה בשוק הרכב, אבל היא בהחלט נחשבת למקדמת תדמית חשובה באירופה.

מרבית היצרנים מצליחים להשחיל מועמדת אחת לתחרות. טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, הצליחה להציג חמש מועמדות: אוונסיס,iQ, פריוס, אורבן קרוזר והוורסו. חלק מיצרני המזרח האחרים הצליחו להציג צמד מתמודדות. יונדאי עם ה-i20 וה-ix55, החברה האחות קיה הוסיפה את הצמד סורנטו וסול וניסאן מציגה את את הקיוב וה-370Z.

הרשימה המלאה:
ב.מ.וו. Z4
שברולט קרוז
סיטרואן C3 פיקאסו
פורד קא
הונדה אינסייט
יונדאי i20
יונדאי ix55
קיה סורנטו
קיה סול
לנד-רובר דיסקברי
לקסוס Rx450h
מאזדה 3
מרצדס E קלאס
מיצובישי קולט.
ניסאן קיוב
ניסאן 370Z
אופל אסטרה
פיז'ו 3008
פורשה פאנאמרה
רנו סניק
סיאט אקסאו
סקודה יטי
סובארו לגאסי
סוזוקי אלטו
טויוטה אוונסיס
טויוטה iQ
טויוטה פריוס
טויוטה אורבן קרוזר
טויוטה וורסו
פולקסווגן פולו

אגב, בשנה שעברה התחרות היתה צמודה למדי: נקודה אחת בלבד הפרידה בין הזוכה בתחרות למדורגת שנייה, הפורד פיאסטה אשר עשתה עלייה לאחרונה.
תחרות "מכונית השנה באירופה" נערכת מדי שנה מאז 1964. פיאט היא שיאנית הזכיות בתחרות עם תשעה תארים. אחריה נמצא את רנו (שש זכיות) ופורד (חמש), לאופל הבאה בתור שלוש זכיות.
הימור פראי (או שלא כל-כך...) על זהותה של הזוכה בתחרות ל-2010 של החתום מעלה?!
ההונדה אינסייט בשל היותה מביאת בשורת ההיבריד להמונים ובזול.