נו טוב, זה ברור. העניין שמייצרת תערוכת רכב בין-לאומית בסדר גודל וחשיבות כמו זה של ז'נבה הוא די מובן. אבל אם מילת המפתח בשנים האחרונות בכל כך הרבה תחומים בעולם הפכה נגישות, אז זהו גם סודה של התערוכה השווייצרית. זה אולי הדבר הכי פחות מובן מאליו בביקור בתערוכת רכב חשובה. הידידותיות למשתמש והקלות של הביקור בתערוכה הזו היא פשוט דבר שחייבים ללמוד. הארגון המופתי הופך את הכול לנגיש ונוח, והממדים הקטנים אומרים שניתן להספיק הרבה בכל פרק זמן נתון.

אירופה
כן, תערוכת הרכב של ז'נבה היא עוד דוגמא מצוינת עד כמה המציאות האירופאית שונה מזו המקומית, ועד כמה היא יותר מפנקת. במרחק של עשר דקות הליכה רגועה ומקורה משדה התעופה הבין לאומי של ז'נבה נמצא אירוע מוטורי ברמה עולמית שהינו נגיש מכל זווית.
צילום: מנהל
פרארי קליפורניה T. פרארי חוזרת לטורבו

ולכן, אם אתם מבקרים באירופה בין ה-6 ל-16 לחודש מרץ ומעט מתעניינים בתחום הרכב, פנקו את עצמכם ונסו להעביר את נתיב הטיסה דרך השדה של ז’נבה. אתם אפילו לא חייבים לישון שם. המתנה של כמה שעות עד לטיסה הבאה יכולה בפירוש להספיק לביקור קצר אך ממצה באולמות הפלקספו המאורגנים היטב, כאשר אתם יכולים לסמוך על השווייצרים שלא תטעו בדרך. הממדים הממכרים של התערוכה הזו מבטיחים שתספיקו לראות את כל החדשות החשובות, לחטוף משהו לאכול ואולי אף לרכוש כמה דגמים של מכוניות לאוסף. בכל מקרה כדאי לדעת שמרכז פלאקספו בו נערכת התערוכה משופע בחניה מסודרת, משולט כמו שצריך והכניסה אליו היא במחירים שווים לכל נפש (ולרוב זולים מבארץ).

הרבה עניין
בצל המשבר הכלכלי המתמשך במערב אירופה, תמשיך תעשיית הרכב המקומית להילחם על קיומה דרך הצגת חידושים חשובים ביותר. זה כולל גם יצרנים עממיים שסובלים יותר (הצרפתים והאיטלקים) וגם את אלה שפחות (הגרמנים, ובייחוד מותגי היוקרה).
צילום: מנהל
פיג'ו 108. דור חדש לשיתוף הפעולה של פיג'ו-סיטרואן וטויוטה
ז’נבה הזוהרת מושכת תמיד הצגה של מכוניות אופנתיות ומסוגננות ובייחוד יוקרתיות. ואכן הצד היוקרתי יהיה מרתק, כאשר את מירב תשומת הלב תמשוך בוודאי ה-2 אקטיב טורר, המכונית הראשונה של ב.מ.וו שנסמכת על הנעה קדמית. היצרן ינסה "להמתיק את הגלולה" עם גרסת גראן קופה לסדרה 4 שהולכת וגדלה. המתחרים, אודי ומרצדס, יגרמו לכם להזיל ריר עם דור חדש של אודי TT, או מרצדס S קופה גדולה וחלומית. ואם זה לא מספיק אקזוטי עבורכם אתם מוזמנים להציץ לעמדה של למבורגיני, שם תככב מחליפת הגייארדו או למתחם של פרארי בו תוצג קליפורניה מחודשת.

אבל לא הכול חלומות בז'נבה הזוהרת, והשנה צפויות לככב שם דווקא מכוניות מיני כמו רנו טווינגו החדשה והמאוד מיוחדת שעוברת להשתמש במנוע אחורי, ולשמש כבסיס לדור הבא של סמארט. טויוטה ופיג'ו-סיטרואן יציגו את שלישית הננסיות שיורשות את סדרת האייגו, 107 ו-C1, וגם סוזוקי צפויה להציג מכונית מיני חדשה. וזו כמו שאומרים רק ההתחלה, כי יהיו עוד הרבה יותר חידושים והצהרות כיוון מצד יצרנים רבים.
צילום: מנהל
אופל אדם 'רוקס'. מוגבהת קלות, אך עדיין עם הנעה קדמית

חוזרים לקלות
מעבר לסדר ולנוחות בביקור בתערוכה, גם המחירים נוחים: 16 פרנק שוויצרי (כ-63 שקלים) עולה כניסה למבוגר, 9 פרנק שוויצרי עולה כניסה לילד (מגיל 9-16) ואת הכרטיסים ניתן לרכוש במקום או באתר האינטרנט של התערוכה. לבאים אחרי השעה 16:00 הכניסה תהיה בחצי מחיר. התערוכה פתוחה לקהל בין השעות 10:00 ל-20:00 (9:00-19:00 בימי שבת וראשון), ויש שפע אוטובוסים אשר מגיעים ממרכז העיר (קווים מספר 5, 10 או טראם מספר 13 ו-15). אפשר גם להגיע לשדה התעופה, ומשם להמשיך רגלית. מלונות יש בשפע במרכז העיר וגם בסביבה אבל אפשרות נוחה וזולה משמעותית היא לנצל את הכפרים הצרפתיים הקרובים לשדה התעופה (פרנה-וולטיר למשל והכפרים שבאזור).

תערוכת ז'נבה 2014 – כל החשיפות והחידושים


א'
אודי S1 – סופר מיני ספורטיבית מבית אודי
אודי S3 קבריולה – ה-S3 מאבדת את הגג
אודי TT – דור חדש לקופה המוכרת מתקרב
אופל אסטרה אקטרים – הספורטיבית של אופל מתחזקת
אופל אדם רוקס – גרסה "שטחית" לאדם המוכרת
אלפא רומיאו מיטו וג'ולייטה תלתן ירוד מתחדשות
אסטון מרטין V8 ואנטג' ו-DB9 במהדורה מיוחדת

ב'
ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה – גרסה שימושית לסדרה 4
ב.מ.וו 2 אקטיב טורר – ב.מ.וו עוברת להנעה קדמית!
ב.מ.וו X3 – רכב הפנאי זוכה למתיחת פנים
בנטלי קונטיננטל GT ספיד – בנטלי שמגיעה ל-331 קמ"ש

ה'
הונדה סיוויק טייפ R – עוברת למנוע מוגדש

ו'
וולוו אסטייס קונספט – הצצה לרכבי העתיד של וולוו

ט'
טויוטה אייגו – דור חדש למכונית המיני הקטנה

י'
יגואר XFR-S ספורטברייק – סטיישן אבל לפניך

ל'
למבורגיני הוראקאן – מחליפת הגייארדו
לנד רובר ריינג' רובר אווק – יותר מאובזר ויותר חזק
לנד רובר דיסקברי XXV – הדיסקו חוגג 25

מ'
מאזדה האזומי קונספט – רמז לדור חדש של מאזדה 2
מיני קלאבמן קונספט – מיני קופר מתארכת
מקלארן 650S – מושחזת
מרצדס S קלאס קופה – יוקרה ופאר במרכב קופה

נ'
ניסאן ג'וק המחודש – עדכון לרכב הפנאי הקטן

ס'
סוזוקי סלריו – סוף-סוף מחליפה לאלטו הוותיקה
סיאט לאון קופרה – הספורטיבית של סיאט בדור חדש וחזק
סיטרואן C1 – דור חדש ומעוצב למכונית המיני המוכרת
סיטרואן C4 קקטוס – סיטרואן מנסה את מזלה מול הג'וק
סקודה אוקטביה סקאוט – סקודה אוקטביה יורדת לשטח
סקודה ויז'ן C קונספט – קופה-ארבע-דלתות מבית סקודה

פ'
פולקסווגן פולו מתיחת פנים – פולקסווגן פולו מתחדשת
פולקסווגן פולו R – גרסה ספורטיבית לסופרמיני של היצרנית
פולקסווגן קרוס-פולו – הפולו יורדת לשטח
פולקסווגן גולף GTE – ספורטיבית-חסכונית מבית פולקסווגן
פולקסווגן שירוקו מתעדכנת – מתיחת פנים לקופה המוכרת
פולקסווגן T-ROC קונספט - רכב פנאי-קופה עם גג נפתח
פורד פוקוס מתמתחת – מתיחת פנים ראשונה לפוקוס
פיאט פנדה קרוס – פנדה 4X4 קשוחה
פיאט 500 מתעדכנת – ה-500 הוותיקה מתעדכנת
פיג'ו 108 – אופנתית ומעוצבת יותר
פיג'ו 308SW – המשפחתית החדשה של פיג'ו באריזה שימושית
פרארי קליפורניה T – פרארי חוזרת לטורבו!

ק'
קוניגסאג אגרה ONE:1 – מהירה יותר מבוגאטי וירון?
קורוס – הסינים יציגו מכונית חדשה בז'נבה

ר'
רנו טווינגו – מנוע אחורי והנעה אחורית למיני החדשה של רנו!