פולקסווגן באגי
פולקסווגן יחלו בקרוב בשיווק דגמי משפחת האפ! (!up) הקטנה, ועם ההשקה הרשמית של גרסת הייצור בפרנקפורט – החגיגה גדולה; בדוכן בו הוצגה המשפחה הוצגו גם 2 גרסאות פנאי שובבות: באגי ואזורה (Azura, ריביירה באיטלקית).
צמד הגרסאות נולדו כתוצאה משיתוף פעולה בין שני ענקי העיצוב וולטר דה-סילבה, מעצב הבית של הקונצרן וג'ורג'טו ג'וג'ארו מאיטלדיזיין (כזכור, פולקסווגן רכשה את איטלדיזיין באמצע השנה שעברה). אך לצערנו, שתי החמודות הללו – רכבי פנאי טהורים – תישארנה בגדר חלום רחוק, שכן לפחות לעת עתה הן אינן מתוכננות להגיע לפס היצור.
up! you go
צילום: מנהל
הבאגי נראה כערבוביה של האפ! הסטנדרטי והבאגי על בסיס החיפושית זצ"ל משנות ה-60. מכסה המנוע הונמך משמעותית והרצפה חוזקה כך שניתן היה לוותר בקלות על גג או קורות מחזקות למיניהן. תא המטען הזעיר מציע פתרון גישה חביב בדמות פתח עליון הנפתח מעלה כמקובל, ודופן אחורית הנפתחת מטה בדומה למקובל בטנדרים – הכל על-מנת לאפשר גישה והעמסה נוחים כמו גם אפשרות להכניס גלשן או כל מטען ארוך אחר. הבאגי המצודד ארוך ב-4 ס"מ מהאפ! הרגיל (כאן 358 ס"מ), רחב בכ-3 ס"מ (167) אך נמוך בלא פחות מ-20 ס"מ עם גובה מרבי של 129 ס"מ בלבד. הוסיפו על כך את הגלגלים הענקיים : גומי במידה 205/40 על חישוקי 18 אינץ', וקיבלנו באגי פרופורציונאלי נאה ובהחלט מעניין.
up! you go
צילום: מנהל
באזורה מיושמים אלמנטים רבים השאולים מעולם הימאות והיאכטות; בין היתר אין דלתות, לדמות יאכטה פתוחה, ובפנים נעשה שימוש נדיב בעץ אדר ומהגוני – עצים המקובלים לשימוש בסירות וכלי שייט. המנוע, אגב – לגביו לא נמסרו פרטים – הנו חשמלי. קישוטי כרום ועור בצבע כחול ולבן לארבעת המושבים הנפרדים יחד עם עמידות מלאה בפני מים – גם בפנים הרכב – משלימים תמונה של חלום ימי חמוד שככל הנראה נועד לגרות את הדמיון יותר מלהגיע לייצור.
up! you go
צילום: מנהל
אז מה רצו אנשי פולקסווגן להשיג עם צמד גרסאות האפ! הפחות ריאליות? ראשית: נוכחות. הדוכן של האפ! התמלא שפע גרסאות, רעיונות וכיוונים שמשכו כולם עוד תשומת לב למכונית שממילא היתה אחת החשובות להופיע בפרנקפורט (האפ! הסדרתית). שנית: תדמית. זו חשובה כיום יותר מתמיד כאשר אחת הבעיות שיש ליצרניות גדולות בדור של שיתוף חלקים ופלטפורמות היא הבידול. גרסאות פנאי חביבות שכאלו בהחלט תורמות לכך. ושלישית: אם תשאלו את כותב שורות אלו, לא הייתי ממש קונה את ההבטחות המעורפלות כי מדובר ברכבי תצוגה בלבד. שתי הגמדות יכולות לשמש בסיס לרעיונות מעניינים לכלי רכב עירוניים או לצעירים דלי תקציב. הפעם מדובר בצמד קונספטים שלא היינו מהמרים להספיד. לפחות לא בטווח הזמן הארוך יותר. נמתין בסבלנות.