עם פרוץ המלחמה נעצרו מכירות הרכב בישראל כמעט לחלוטין, וגם בשבועות שלאחר מכן נרשמה תנועה דלה של קונים באולמות התצוגה ובאתרים של יבואניות הרכב.

היבואניות מצדן נקטו שורה של מהלכים על-מנת למשוך את הקהל וגם להקל על הרכישה במצב של חוסר ודאות כלכלית שנוצר כאן, בנוסף לאווירה הכללית בציבוריות הישראלית.

ריכזנו כאן מבצעי מכירות של יבואניות רכב אחדות, ונוסיף עליהם בהמשך בהתאם.

חברת המזרח, יבואנית לנדרובר, החלה בשיווק דגמי 2024. בתמיכת היצרן יינתנו ללקוחות תנאי מימון אטרקטיביים, טרייד אין על הרכב הישן ותשלומים על היתרה ללא ריבית. בנוסף וכחלק מחזון 'Modern Luxury' של היצרן, לכל הדגמים החדשים אחריות מורחבת ל-5 שנים ועד ל-150,000 ק"מ.

בעלי ריינג' רובר איווק מהשנים 2019-2020 המצוידים במנוע 2.0 ליטר, יוכלו להתחדש רגע לפני עליית המס עם איווק בדור השני שלו בגרסה ההיברידית-נטענת.

בעלי דיפנדר מהשנים 2020-2021, יוכלו לשדרג את הרכב שלהם לדגם 2024 של דיפנדר 90 ו-110, גם בגרסה ההיברידית-נטענת עם 404 כ"ס, או ל-130 שיש לו שמונה מקומות.

בעלי ריינג' רובר ספורט מהשנים 2019-2020  מוזמנים אף הם לשדרג את הרכב לדור השלישי של הדגם. דגם זה מוצע בגרסת טורבו-דיזל 3.0 ליטר 6 צילינדרים ובגרסה היברידית-נטענת שיש לה טווח חשמלי גדול.

יבואניות הרכב במבצעי מכירה מיוחדים
צילום: לנד רובר

קבוצת כדורי יבואנית מותג סקייוול (Skywell) מאפשרת לרכוש כעת את אחת מגרסאות דגם הפנאי ET5 – לשלם את כל הסכום רק בעוד שנה, ללא תשלום מקדמה ולקבל את הרכב בבית הלקוח. בשל עליית המיסוי הצפויה והתנודתיות בשער הדולר, ההטבה תקפה רק לרכבים שבמלאי.

בנוסף, לקוחות סקייוול שרכבם ניזוק בגלל המלחמה יקבלו מקבוצת כדורי רכב חלופי ללא עלות עד קבלת הפיצוי ממס רכוש.

יבואניות הרכב במבצעי מכירה מיוחדים
צילום: עמית אגרונוב

קבוצת כלמוביל יוצאת עם חבילת הטבות בשם "כלמוביל על בטוח". חבילה זו ייעודית לימים אלו במסגרת מבצעי מכירה ללקוחות הפרטיים באולמות התצוגה של יונדאי, מיצובישי, אורה ובמרכזי הטרייד אין.

במסגרת המבצע וחבילת ההטבות ניתן יהיה לרכוש כל רכב שנקנה מכלמוביל וממותגי יונדאי, מיצובישי ואורה ולהחזירו לחברה תוך שלושה חודשים מעת ביצוע ההזמנה ועד שנה ממועד עלייתו לכביש, במידה והלקוח מתחרט מכל סיבה שהיא.

בנוסף תעניק כלמוביל הנחות על מספר דגמים. כך למשל יונדאי טוסון ברמת האבזור 'פרסטיג'' מוצע בהנחה של 5000 שקלים ולטוסון ב'פנורמיק' תינתן הנחה של 7000 שקלים. כך גם ביחס לדגמים החשמליים של יונדאי: איוניק 5 בהנעה אחורית וב'לקשרי' מוצע בהנחה של 5000 שקלים, בגרסת ההנעה הכפולה ובאותה רמת אבזור ההנחה היא 12,000 שקלים. איוניק 6 בהנעה אחורית וב'לקשרי' זוכה להנחה של 12,000 שקלים, ובגרסת ההנעה הכפולה ובאותה רמת אבזור ההנחה היא 15,000 שקלים.  

יבואניות הרכב במבצעי מכירה מיוחדים
צילום: בן חסון

אורה פאנקי קאט 300 'פרו פלוס' מוצעת בהנחה של 5000 שקלים.

הנחות גם על דגמי מיצובישי: ASX ברמת הגימור 'אינטנס' מוצע במחיר מופחת של 5000 שקלים; אקליפס 'אינטנס' בהנחה של 7,000 שקלים; אאוטלנדר ב'אקזקוטיב' וב'אינסטייל' בהנחה של 5000 שקלים ועוד.

הטבה נוספת שכלמוביל מעניקה ללקוחות היא אופציה של "3 חודשי גרייס" – רכישה ללא תשלום מיידי, תחילת התשלום רק 3 חודשים לאחר מועד הרכישה ובעסקת מימון של כלמוביל עד 85% ממחיר הרכב.

מעבר לכך יוענק במתנה אבזור במגוון דגמים, וזה כולל בין היתר מרימי שמשות, חיישני רברס, מערכות איתור, קודניות, סוגרי גג, עמדות טעינה ועוד.

יבואניות הרכב במבצעי מכירה מיוחדים
צילום: רונן טופלברג

קבוצת סמלת יוצאת במבצע מיוחד המאפשר את דחיית התשלום על הרכב למשך חצי שנה ועד 300,000 שקלים על מגוון דגמים המיובאים על-ידה, בין השאר ממותגי סובארו וג'יפ. את התשלום ניתן לפרוס למשך 60 חודשים באמצעות הלוואה הניתנת על-ידי זרוע המימון של סמלת. היבואנית מאפשרת לתאם נסיעת מבחן היוצאת הן מאולם התצוגה והן מבית הלקוח. המבצע בתוקף עד סוף נובמבר או עד גמר המלאי בכל אולמות התצוגה ברחבי הארץ.

מבצע נוסף של סמלת הוא הנחה של 20,000 שקלים על כל דגמי סובארו (למעט BRZ) הניתנת לכל מי שרכבו נפגע בפעולות טרור. מבצע זה מיועד לאנשים שהרכב אשר בבעלותם הוכר כנפגע מס רכוש בעקבות מלחמת חרבות וברזל ומחזיקים באישור על כך.
 
יבואניות הרכב במבצעי מכירה מיוחדים
צילום: מערכת אוטו