טויוטה מביאה לבימת תערוכת דטרויט את הדור החדש של קאמרי, המשפחתית הגדולה שלה ומכונית הנוסעים הנמכרת ביותר בארה"ב מזה 18 שנה, מאז שנת 1997 – מתוכן 14 שנים ברציפות (2002-2015). בטויוטה מדברים על הדור החדש והשמיני של הקאמרי, המכונה "XV60" במונחים של "ריגוש" ו"תשוקה" – בהחלט לא מובן מאליו בטויוטה, במשפחתית-גדולה ובשוק האמריקאי.

ויזואלית, השינוי לעומת הדור היוצא לא גדול, והדגם החדש מזכיר בהופעתו את הדגם הנוכחי – אבל מה שהיה מוקצן בחזית הדגם הפורש, בוטה אפילו יותר בחדש, ובהפרש. חבילת 'ספורט', שתוצע רק ברמות הגימור הגבוהות (SE ו-XSE) כוללת גם סט חצאיות, חישוקי "19 ופגוש אחורי שונה עם רביעיית מפלטים(!).

לסביבת הנהג מופע מקורי, עם 'שבירה' של מרכז סיפון המחוונים ('דשבורד') באמצעות תיחום מפותל המחלק את הקונסולה המרכזית – חלוקה ה'משאירה' את אזור בורר ההילוכים והפקדים שסביבה באזור הנהג. במרכז נמצא מסך מגע ("8) המוטמע בפאנל שקוף ומסביבו לחצנים פיזיים (בשונה מלחצי מגע, כבחלק מדגמי טויוטה העדכניים) – מסך המארח ממשק תפעול מסוג חדש. לוח המחוונים עדיין כולל מחוונים אנלוגיים, אולם במרכזו מסך בגודל "7. מסך נוסף משרת את התצוגה העלית, והוא בגודל יוצא-דופן של "10(!). מעבר לכך, טויוטה מצהירה על תנוחת ישיבה נמוכה מאשר בדגם הפורש (2.5 ס"מ מלפנים ו-3 ס"מ מאחור) ועל מושבים קדמיים מסוג חדש. לפי טויוטה חומרי הדיפון בתא הנוסעים שופרו.

הקאמרי תוצע, בין השאר, עם אינטרנט אלחוטי (התומך בחמישה מכשירים) ברשתG4 ומערכת שמע היקפית מתקדמת, עם סאב-וופר "10.1. הקאמרי תוצע תקנית עם מערך הבטיחות של טויוטה, הכולל בין היתר בקרת שיוט אקטיבית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית במהירות עירונית עם זיהוי הולכי רגל ותאורת דרך אדפטיבית. כאופציה, יוצעו גם מערכת לניטור שטחים מתים ומערך מצלמות היקפי.

הרבה מעבר לאבזור
לראשונה מזה 16 שנה, זוהי קאמרי חדשה לחלוטין. הרצפה היא TNGA החדשה, המשרתת גם את פריוס ו-C-HR. הממדים שונים: בסיס הגלגלים ארוך ב-5 ס"מ (ל-282.5 ס"מ), וממד הרוחב גדל ב-2 ס"מ (184 ס"מ). האורך דומה (486 ס"מ, במקום 485 ס"מ) וממד הגובה צומצם ב-3 ס"מ (כעת 144 ס"מ).

המרכב עמיד מבעבר לפיתול (לא נמסר שיעור החיזוק) ומבנה המתלים שונה; טויוטה דיווחה רק על מבנה המתלים האחורי, ששונה מהמבנה רב-החיבורים הקודם, לטובת עצמות עצה כפולות. כמו כן, מצהירה טויוטה על 'שיפור ניכר' בבידוד הרעשים והרעידות (NVH), בין השאר בזכות תושבות חדשות לבלוק המנוע.

חידושים גם במנועים. הקאמרי תוצע עם שלושה מנועים לבחירה – שני מנועי בנזין אטמוספריים (4 ציל' 2.5 ליטר, או V6, 3.5 ליטר) ומערכת היברידית. למרות הדמיון בנפחי המנועים לאלו של הדגם הנוכחי, מדובר במנועים חדשים. טויוטה מתייחסת למנועים האטמוספריים ומדגישה כי מדובר במנועים חזקים וחסכוניים יותר בצריכת הדלק, ובעיקר – מציעים ניצולת תרמית מרשימה של 40% מזו המופקת בתהליך הבעירה (לעומת כ-30%, בדרך כלל). שני מנועים אלו יוצעו עם תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים, לעומת שישה עד היום.

טויוטה אינה מפרטת ביחס למערכת ההיברידית, אך ידוע כי היא מבוססת על מנוע ה-2.5 ליטר (כמו בדגם הקודם) וכוללת תיבה אוטומטית-רציפה חדשה, עם שישה יחסי העברה קבועים. מיקום הסוללה הועבר מתא המטען אל מתחת למושבים האחוריים, לטובת 'הנמכה משמעותית' של מרכז הכובד, מה שיביא לשיפור התנהגות הכביש.