וולוו XC40 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד
-
רקע כללי
וולוו XC40 הוא רכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) של היצרנית אשר נחשף לקראת שנת 2018. ה-XC40 מבוסס על פלטפורמת הנעה קדמית חדשה של היצרנית, CMA. הפלטפורמה תוכננה מראש כך שתתאים גם ליחידות הנעה מחושמלות – פלאג-אין וכל חשמלית.
בתחילת דרכו בישראל הוצע הדגם עם מנוע 2.0 ל' טורבו (190 או 247 כ"ס), תיבה אוטומטית (8 היל') והנעה קדמית או כפולה (רק בגרסה החזקה), בהמשך שיווק גרסאות אלה הופסק.
כיום וולוו XC40 2022 משווק בישראל עם מנועי בנזין, בגרסאות פלאג-אין ובגרסאות הנעה חשמליות לגמרי.
בצד הבנזין ישנה גרסת T32 עם מנוע 1.5 ל' ו-129 כ"ס או B3 עם מנוע 2.0 ל' ו-163 כ"ס.
באוגוסט 2020 הגיעה לישראל גרסה היברידית-נטענת (פלאג-אין). זו מצוידת במנוע בנזין (1.5 ל', 180 כ"ס) ומנוע חשמלי ומציעה הספק מרבי משולב של 262 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי עד 47 ק"מ.
שיווק גרסת P8 ההחשמלית החל באוגוסט 2021 ולזו סוללת 78 קוט"ש, הספק כולל של 407 כ"ס וטווח נסיעה של עד 414 ק"מ.
ממש בסוף 2021 הוכרז תחילת שיווק גרסת P6 חשמלית בעלת הנעה קדמית, סוללת 69 קוט"ש, 231 כ"ס וטווח נסיעה דומה של כ-400 ק"מ. לשתי הגרסאות טעינה מהירה של עד 150 ק"ו.
-
עיצוב ונוכחות
ל-XC40 הופעה מובחנת ביחס לדגמי פנאי אחרים של וולוו. הופעתו שרירית ודחוסה, והוא לא נראה גדול (בפועל מדובר באחד הדגמים הגדולים בקטגוריה).
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מרווחת, נעימה למראה ובעלת פתרונות שימושיים לחיי היומיום.
לשלילה יצוינו איכות חומרים נמוכה-יחסית וצג מולטימדיה - הכולל גם את השליטה על מערכת מיזוג האוויר - סבוך לתפעול, בוודאי בזמן נהיגה. בגרסה החשמלית ישנה מערכת המולטימדיה החדשה שפותחה בשיתוף גוגל וזו מוצלחת בהרבה.
המרחב ליושבים מאחור, כמו גם לתא המטען, נדיב ביותר.
לגרסה החשמלית תא מטען קטן במעט, אך מלפנים נוסף תא בנפח 31 ל'.
-
מנוע וביצועים
גרסת P8 החשמלית של וולוו XC40 2022 (הנעה כפולה, 407 כ"ס) ביצועים מצוינים. התגובה לרוב מעודנת כך שצריך ממש למעוך את הדוושה כדי לקבל תאוצה כוחנית ממש, ובמקרה כזה הזינוק מהמקום פשוט מסחרר בקצב שלו.
ל-P6 החשמלית (231 כ"ס, הנעה קדמית) ביצועים טובים מאוד ומספקים בכל מצב, אך כמובן פחות מסעירים מאלה של P8 החזקה.
לגרסת הבנזין (T3, טורבו, 163 כ"ס) ביצועים נאותים. למרות המבנה (3 ציל') המנוע פועל באופן חלק ונטול וויברציות. תיבת ההילוכים לא תמיד חלקה בפעולתה.
-
נוחות והתנהגות
לגרסה החשמלית נוחות נסיעה טובה בזכות כיול מתלים הנוטה לצד הרך, אולם ההתנהלות אינה רהוטה והריסון אינו מספק.
לגרסת הבנזין כיול נוקשה יותר המוביל לנוחות נסיעה סבירה ברוב תנאי הדרך, לא הרבה מעבר.
בידוד הרעשים סביר ביחס לסגמנט.
בשביל נוחות הנסיעה נאותה.
התנהגות הכביש מספקת, נוטה לצד הבטוח.
-
תמורה למחיר
כל גרסאות XC40 מוצעות במחיר אטרקטיבי ביחס לסגמנט, בין אם בזכות המפרט הטכני, האבזור או שניהם.
-
בטיחות
ל-XC40 ציון של חמישה כוכבים, לפי יורו NCAP (נבדק ב-2018).
-
טווח נסיעה
במבחן הדרכים המאומץ טווח הנסיעה של גרסת P8 עמד על כ-300 ק"מ. להערכתנו ניתן להגיע באופן ריאלי לכ-340 ק"מ. לגרסת P6 טווח דומה למרות שהסוללה קטנה במעט.
-
מה חדש בוולוו XC40 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
לכו על החשמלי.