יותר מחמש שנים אחרי שהוצג, פורד מרעננת את הדור הרביעי של המשפחתית הגדולה, המונדיאו. הדור הנוכחי לא משווק בישראל, למרות שקודמו זכה אצלנו להצלחה גדולה - לפחות בתחילת ימיו. לפי שעה לא נראה שזה עומד להשתנות גם במתיחת הפנים הנוכחית.

במסגרת העדכון, שמגיע עשרה חודשים לאחר עדכון דומה לפיוז'ן (המונדיאו האמריקאית), פורד מוסיפה לראשונה גרסת כלאיים במרכב סטיישן. בדומה לסדאן, זו תציע מערכת כלאיים משודרגת עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר והספק מערכת כולל של 187 כ"ס. פורד לא מפרסמת מפרט טכני מלא, אך מבטיחה תצרוכת דלק של כ-22.7 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה (23.8 בסדאן).

לצד דגם הכלאיים, המונדיאו זמינה גם עם מנוע הטורבו-בנזין המוכר של פורד, בנפח 1.5 ליטר (165 כ"ס). גרסאות הדיזל חדשות וכוללות שלושה הספקים ממנוע 2.0 ליטר - 120, 150 או 190 כ"ס. בעוד הבסיסית מוצעת עם תיבת שישה הילוכים ידנית, את שתי האחרות ניתן להזמין מעתה עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית חדשה, שתפעולה מבוצע על-ידי בורר בצורת חוגה במקום ידית מסורתית.

פורד מרעננת מונדיאו - שוב לא לישראל


לצד שינויים אלה, המונדיאו עברה גם עדכון קליל לעיצוב החיצוני והפנימי, רענון למפרט האבזור ונוספה לה בקרת שיוט אדפטיבית עד לעצירה מלאה. אבזור הבטיחות כולל מעתה גם מגביל מהירות משודרג, שמשנה את מהירות הנסיעה לפי שלטי המהירות בצד הדרך.

פורד מרעננת מונדיאו - שוב לא לישראל


המונדיאו, שתוצע כבעבר בין היתר ברמות גימור טיטניום, ויניאלה המהודרת ו-ST-ליין הספורטיבית, אינה צפויה להגיע לישראל בערוץ הייבוא הרשמי (דלק מוטורס). אחותה האמריקאית, עם מפרט מעט שונה, מוצעת עם זאת בייבוא מקביל על-ידי איילון מוטורס.