החלק הראשון של סקירה זו עסק בדגמים שמחירם בישראל עד 250,000 שקלים. בחלקה השני, הפעם, נתמקד בדגמים שמחירם מעל 250,000 שקלים.

הסיבה לסקירות האלו נובעת משילוב של שתי סיבות: הביקוש הגובר לכלי רכב מונעי חשמל, בעיות אספקה של דגמים רבים, גם חשמליים.

ספירת מלאי: אלו כלי הרכב החשמליים שאפשר לקנות עכשיו (עד 250,000 שקלים)

השוק העולמי
תעשיית הרכב עדיין לא יצאה מהמשבר אליו נכנסה עם פרוץ הקורונה (כושר ייצור, שבבים, תובלה) וכעת נוספה המלחמה באוקראינה הפוגעת בכושר הייצור של יצרניות רבות. בהקשר החשמלי, מכיוון שבאירופה יש עדיפות להספקת רכב כזה מסיבות של רגולציה וקנסות, המשמעות היא שהיצרנים מזרימים לשם את הדגמים האלה.

השוק המקומי
ברבע הראשון של 2022 נמסרו בישראל כ-4500 מכוניות חשמליות, לקצב מסירות שנתי של 18,000 יחידות; נתון זה גדול מזה של סך המכירות של רכב כזה ב-שנים 2019-2021 שעמד על 16,000 יחידות, ויותר מאשר יכפיל את מצבת המכוניות החשמליות בישראל.

במהלך השנה אמורים לעמוד לרשות הצרכנים בישראל למעלה מ-50 דגמים חשמליים. נתון זה יהווה אף הוא בסיס לצריכה מוגברת של רכב כזה בשנה הבאה, שעשויה להגיע להיקף של 25,000-30,000 מכוניות. לפי תחזיות אחדות, ב-2025 יהיו בישראל כרבע מיליון מכוניות כאלה.

מול גידול זה, עומדת כתנאי למימושו תשתית הטעינה בישראל. החל מכושר ייצור החשמל בכלל ובשעות שיא בפרט, דרך פריסת עמדות טעינה ובעיקר כאלה מהירות, ועד לפתרון בעיות הטעינה בבתים משותפים.

1623175
צילום: איתמר רותם

את ההסברים על המצב הנוכחי ועל התוכניות העקרוניות לפריסת עמדות הטעינה אפשר לקרוא בסקירה הראשונה. בינתיים נזכיר כי כיום יש בישראל כ־40 תחנות טעינה מהירה, בין צומת כ"ח בצפון ועד לאילת, וכי מספר העמדות הציבוריות ב־AC, בהספק של 22 ק"ו, עמד עם תחילת 2022 על למעלה מ־1000 נקודות, בחלק מהן מספר נקודות טעינה, משתיים ועד שש. לפי הנתונים המצטברים, במהלך השנה יצטרפו אליהן קרוב ל־1000 עמדות כאלה.

גם מה שיש אינו מזהיר. בבדיקה שערכנו עם הכנת הסקירה, עלה כי שירותי הלקוחות של שלוש ספקיות שירותי טעינה (מהיותר גדולות) היו בלתי מספקים (נסו להשיג אותם בטלפון), ומעבר למיעוט היחסי של עמדות הטעינה הפרוסות ברחבי הארץ, חלקן לא תמיד תקינות.

******

על הרשימה
הדגמים. ברשימה הקודמת פורסמו דגמים חשמליים לפי זמינותם במחירים עד 250,000 שקלים, ואילו בזו נמצאים אלה שמחירם מעל לכך; כל המידע בסקירה נכון לאפריל 2022; הדגמים מסודרים לפי סדר מחיר עולה; בסקירה חלוקה בין דגמים שמוצעים באספקה מיידית (או במהלך החודש הקרוב), אספקה עד אמצע השנה, אספקה עד סוף השנה הנוכחית.

נתונים. דירוג הבטיחות הוא לפי מבחני הריסוק של יורו NCAP; זמני הטעינה מתייחסים לטעינה מ-0 עד 80% - גבול המקסימלי והבריא לחיי הסוללה, והחלק שבו הסוללה נטענת בזריזות יחסית; מעל 80% הטעינה איטית משמעותית לטובת שמירה על הסוללה; זמני הטעינה חושבו על ידינו, מאחר ואין תקן אחיד לפרסום זמני הטעינה וכל יצרן/יבואן מפרסמים לפי מדדים שקבעו בעצמם.

הטווח הוא זה המוצהר על-ידי היצרן לפי תקן WLTP; כידוע, בפועל, הטווח נמוך יותר, זה מושפע ולא במעט מאופי הנהיגה, המהירות, התוואי והחום (הן החיצוני, הן זה המוביל לשימוש במזגן).

1623176
צילום: איתמר רותם

טעינה. ההתייחסות העיקרית היא לטעינה ביתית (AC, זרם חילופין; ניתן לטעון כך גם בעמדות ציבוריות) כשבסוגריים יוצגו נתוני הטעינה המהירה (DC, זרם ישר; עמדות ציבוריות מהירות/אולטרה-מהירות); הספק הטעינה (ק"ו) הוא נתון מקסימלי; אם לרכב טעינה עד 11 ק"ו, אפשר לטעון אותו גם בהספק נמוך יותר; הנתונים חושבו לפי הערך המקסימלי, אלא אם צוין אחרת.
________________________________________________________________

דגמים הזמינים במלאי

ב.מ.וו iX3
מחיר התחלתי 445,000 שקלים
זמינות מלאי כן
בטיחות 5 כוכבים (2017)
אנרגיית סוללה 80 קוט"ש
טווח נסיעה 455 ק"מ
טעינה 5 שעות ו-50 דקות (טעינה מהירה, עד 150 ק"ו – כ-25 דקות)
הנעה מנוע אחד (אחורי), הנעה אחורית
הספק 286 כ"ס
דגשים דגם הפנאי בגודל בינוני, ב.מ.וו IX3, מוצע בגרסה מעודכנת החל מהחודש הקודם – ואין שינויים טכניים מוצהרים. מצד שני, שם ומפרט רמת הגימור שונו ('M-אקסקלוסיב', במקום 'אימפרסיב') והמחיר עלה ב-15,000 שקלים.

דירוג הבטיחות של IX3 מבוסס על המבחן של X3 משנת 2017 – כך לפי יורו NCAP.

1642872
צילום: תומר פדר
 
אודי אי-טרון
מחיר התחלתי 525,000 שקלים
זמינות מלאי יש
בטיחות 5 כוכבים (2019)
אנרגיית סוללה 95 קוט”ש
טווח נסיעה 400 ק"מ
טעינה 7 שעות (טעינה מהירה, עד 150 ק"ו – כחצי שעה)
הנעה שני מנועים (קדמי, אחורי), הנעה כפולה
הספק 360 כ"ס (435 כ"ס במחוזקת)
דגשים מהדגמים החשמליים הראשונים בישראל (נובמבר 2018).

יצוין כי במפרט של אודי e-tron חסר מידע על הספקי הטעינה. תמוה, במיוחד לאור העובדה שלאי-טרון דווקא עשוי להיות יתרון דווקא בסעיף הזה, בזכות האפשרות לטעינה "ביתית" (AC) בהספק מרבי של עד 22 ק"ו, כפול מהמקובל. עשוי, מאחר ומדובר בתוספת בתשלום; היכולת הזו מחייבת גם את קיומם של שני ממירי מתח (באופן תקני קיים רק אחד) וגם התאמה של תשתית החשמל בבית, על מנת שתאפשר תמיכה בהספק טעינה כה גבוה (3 פאזות של 32 אמפר כל אחת לפחות – פאזות גדולות מהמקובל).

אי-טרון מוצע – גם בישראל – בגרסת S, לה שלושה מנועים חשמליים (מנוע לכל אחד מהגלגלים האחוריים; מנוע לסרן הקדמי) והספק כולל של 435 כ"ס; במצב 'בוסט' ההספק מגיע עד 503 כ"ס וההאצה נמשכת 4.5 שניות במצב זה (408 כ"ס ו-5.7 שניות בגרסה הרגילה). הסוללה בעלת אותה אנרגיה כמו בגרסה הרגילה.

1623153
צילום: איתמר רותם

אודי אי-טרון GT
מחיר התחלתי 765,000 שקלים
זמינות מלאי יש
בטיחות טרם נבחן
אנרגיית סוללה 93.4 קוט”ש
טווח נסיעה 488 ק"מ
טעינה כ-7 שעות (טעינה מהירה, 150 ק"ו – כחצי שעה)
הנעה שני מנועים (קדמי, אחורי), הנעה כפולה
הספק 476 כ"ס
דגשים אודי e-tron GT חולקת מכלולים עם פורשה טייקן, אך דגמים אלו אינם זהים – הם אכן חולקים רצפה משותפת, אבל רק 40% מהמכלולים משותפים. אי-טרון GT מוצעת רק עם הנעה כפולה.

בהקשר הישראלי, יצוין, שבשונה מפורשה טייקן, אי-טרון GT מוצעת עם ממיר מתח 'רגיל' התומך בטעינת AC ("ביתית") של עד 11 ק"ו.

אי-טרון GT מוצעת גם בגרסת RS מחוזקת. בשונה מאי-טרון רגיל (דגם פנאי, גרסה S; ע"ע), בגרסה הזו עדיין יש "רק" שני מנועים, אולם אלו שונים ובעלי הספק גבוה יותר (476 כ"ס). 

1654275
צילום: עזרא רפאל
 
מרצדס EQS
מחיר התחלתי 890,000 שקלים
זמינות מלאי יש 
בטיחות 5 כוכבים (2021)
אנרגיית סוללה 120 קוט”ש
טווח נסיעה 700 ק"מ (הנעה אחורית)
טעינה 8 שעות ו-45 דקות (טעינה מהירה, 150 ק"ו – כ-50 דקות)
הנעה מנוע אחורי, הנעה אחורית
הספק 330 כ"ס (520 כ"ס במשופרת)
דגשים מרצדס EQS, מהיותה 'ספינת דגל', תוכננה להיות הכי-הכי. בעולם של חשמל וטווח נסיעה, ל-EQS יש את הסוללה הגדולה ביותר כיום לרכב 'פרטי', וטווח נסיעה גדול מאוד. עם זאת, הספקי הטעינה דומים למקובל בקרב דגמים 'עממיים' יותר.

EQS מוצעת בישראל גם בגרסה משודרגת, עם שני מנועים חשמליים (עם אותה סוללה) והספק כולל של 520 כ"ס לצד טווח נסיעה מופחת של כ-630 ק"מ.

1657150
צילום: תומר פדר
_____________________________________________________________

דגמים שיהיו זמינים עד סוף המחצית הראשונה של השנה (יולי)
 
מרצדס EQA
מחיר התחלתי 300,000 שקלים
זמינות מלאי יולי ("תוך שלושה חודשים")
בטיחות 5 כוכבים (2019)
אנרגיית סוללה 66.5 קוט”ש
טווח נסיעה 415 ק"מ
טעינה 4 שעות ו-50 דקות (טעינה מהירה, עד 100 ק"ו – כחצי שעה)
הנעה מנוע קדמי, הנעה קדמית
הספק 188 כ"ס
דגשים כמו באודי, גם במפרט של מרצדס EQA לא מצוין במפרט הישראלי נתוני הספק וזמן טעינה לדגם.

1647074
צילום: מערכת אוטו
 
מרצדס EQC
מחיר התחלתי 500,000 שקלים
זמינות מלאי יולי ("תוך שלושה חודשים")
בטיחות 5 כוכבים (2019)
אנרגיית סוללה 80 קוט”ש
טווח נסיעה 410 ק"מ
טעינה 8 שעות ו-40 דקות (טעינה מהירה, עד 110 ק"ו – כ-35 דקות)
הנעה שני מנועים (קדמי, אחורי), הנעה כפולה
הספק 408 כ"ס
דגשים הפתעה – מרצדס EQC מוצע עם מטען פנימי בהספק של 7.4 ק"ו בלבד. גם כאן – חסר מידע על הספקי טעינה.

1636624
צילום: יואל פלרמן

פורשה טייקאן
מחיר התחלתי 685,000 שקלים
זמינות מלאי מעט; חידוש מלאי במהלך יולי-אוגוסט
בטיחות 5 כוכבים (2019)
אנרגיית סוללה סוללה רגילה – 79.2 קוט”ש, סוללה משופרת – 93.4 קוט”ש
טווח נסיעה (הנעה אחורית) סוללה רגילה – 430 ק"מ, סוללה משופרת – 484 ק"מ
טעינה גרסה רגילה – 5 שעות ו-45 דקות (טעינה מהירה, 150 ק"ו – כ-25 דקות), גרסה משופרת – כ-7 שעות (טעינה מהירה, 150 ק"ו – כחצי שעה)
הנעה מנוע אחורי, הנעה אחורית
הספק סוללה רגילה – 326 כ"ס, סוללה משופרת – 380 כ"ס
דגשים פורשה טייקאן מצוידת בסוללות בטכנולוגיה מתקדמת – סוללות במתח של 800 וולט (לעומת 350-400 בדרך כלל) התומכות בטעינה מהירה במיוחד בהספק של עד 270 ק"ו (225 ק"ו בסוללה הרגילה).

בנוסף, לטייקאן שני ממירי מתח, אשר ביחד תומכים בטעינה בזרם חילופין (AC) של עד 22 ק"ו לטעינה בבית – גם כן כפול מהמקובל; עם זאת, בשל הקושי התשתיתי בהתקנת עמדה כזו, ההתייחסות שלנו לזמני הטעינה מחושבת לפי הספק טעינה של 11 ק"ו.

טייקאן מוצעת גם בגרסאות מחוזקות ובעלות הנעה כפולה – וזאת באמצעות הוספת מנוע חשמלי נוסף לסרן הקדמי; ההספקים בגרסאות אלו נעים בין 380 כ"ס (גרסת הנעה כפולה בסיסית, סוללה מוגדלת) ועד 625 כ"ס (גרסאות 'טורבו'). ההספקים הרשומים אלו ההספקים ולא אלו הרגעיים הזמינים במצב 'בוסט' (המגיעים עד 760 כ"ס בחלק מהגרסאות).

בכל הגרסאות מותקנת תמסורת ייחודית בעלת שתי מהירויות למנוע האחורי (בסרן הקדמי - תמסורת בעלת הילוך יחיד).

1643880
צילום: איתן קג'יה, רועי רוזן
_____________________________________________________________

דגמים שיהיו זמינים עד סוף השנה
וולוו XC40
מחיר התחלתי 270,000 שקלים
זמינות מלאי ספטמבר-אוקטובר
בטיחות 5 כוכבים (2018)
אנרגיית סוללה גרסת הנעה קדמית – 69 קוט”ש, גרסת הנעה כפולה – 78 קוט”ש
טווח נסיעה גרסת הנעה קדמית – 400 ק"מ, גרסת הנעה כפולה – 415 ק"מ
טעינה גרסת הנעה קדמית – 5 שעות (טעינה מהירה, עד 150 ק"ו – כ-20 דקות); גרסת הנעה כפולה – 5 שעות ו-40 דקות (טעינה מהירה, עד 150 ק"ו – כ-25 דקות)
הנעה מנוע קדמי, הנעה קדמית
הספק 231 כ"ס (408 כ"ס במשופרת)
דגשים רכב הפנאי הקומפקטי, וולוו XC40, מוצע בשתי גרסאות הנעה, עם הבדלים גדולים בביצועים (ובאנרגיית הסוללה) והבדל קטן יחסית (כ-10%) במחיר. בגרסת ההנעה הכפולה מותקן מנוע חשמלי גם בסרן האחורי, להספק כולל של 408 כ"ס.

כמו באודי ובמרצדס, גם המפרט הטכני של XC40 חסר נתונים חשובים כמו הספקי טעינה – וגם בשיחת טלפון למוקד המכירות קיבלנו תשובה לא ברורה והיינו צריכים לחלץ את הנתונים מהנציג (הצלחנו חלקית; בסוף מצאנו).

דירוג הבטיחות של XC40 חשמלי מבוסס על המבחן של XC40 משנת 2018 – כך לפי יורו NCAP.

מאחר ואין מלאי ל-4-5 חודשים לפחות, בוולוו לא מאפשרים לפתוח הזמנה כרגע. מלאי של גרסת הקופה, C40, יגיע גם לקראת סוף השנה.

1649589
צילום: מערכת אוטו
 
אודי Q4 אי-טרון
מחיר התחלתי 290,000 שקלים
זמינות מלאי נובמבר
בטיחות 5 כוכבים (2021)
אנרגיית סוללה 82 קוט”ש
טווח נסיעה 520 ק"מ בגרסת מרכב רגיל, 535 ק"מ בגרסת קופה ('ספורטבק')
טעינה כ-6 שעות (טעינה מהירה – טרם פורסם)
הנעה מנוע אחורי, הנעה אחורית
הספק 204 כ"ס
דגשים אודי Q4 e-tron הושק בישראל עוד בנובמבר 2021 אבל עד כה לא העלתה היבואנית אפילו מכונית אחת לכביש. המכוניות הבודדות שכן עלו הגיעו בייבוא מקביל, בחלק מהמקרים מדובר בדגמים שמחירם נשק לחצי מיליון שקלים.

פרט לענייני לוגיסטיקה, נזכיר כי Q4 אי-טרון מבוסס על פלטפורמה המשרתת בין היתר את סקודה אניאק ופולקסווגן ID4. עוד נזכיר כי הספקי טעינה טרם פורסמו, ככל הנראה כי עוד לא נקבע סופית מהו סוג המטען הפנימי הספציפי שיותקן ברכב (במקרה של דגמי קבוצת פולקסווגן החשמליים – מטען פנימי 125 ק"ו או 175 ק"ו).
 
1657975
צילום: אודי
 
טסלה מודל Y
מחיר התחלתי 331,500 שקלים
זמינות מלאי ספטמבר
בטיחות טרם נבחן
אנרגיית סוללה 75 קוט”ש
טווח נסיעה גרסה רגילה (חישוקי "19) – 565 ק"מ; גרסת 'ביצועים' (חישוקי "21) – 515 ק"מ
טעינה כ-5.5 שעות (טעינה מהירה, 150 ק"ו – כ-25 דקות)
הנעה שני מנועים (קדמי, אחורי), הנעה כפולה
הספק 350 כ"ס (460 כ"ס ב'פרפורמנס')
דגשים בהמשך לתלונות שלנו על מידע חסר, נציין כי באתר של טסלה יש רק מידע טכני בסיסי על דגם הפנאי, טסלה מודל Y. זה שיש קישור למפרטים באנגלית זה נחמד – אבל לא תמיד רלוונטי לארץ.

עוד כדאי לדעת – כמו מודל 3, גם מודל Y תומך בטעינה מהירה בהספק של עד 250 ק"ו.
דבר נוסף – מודל Y מוצע בחו"ל עם 7 מקומות ישיבה, אך בארץ אפשר להזמין רק עם 5 מקומות.

שימו לב כי מודל Y מוצע בשתי גרסאות דומות – שתיהן עם הנעה כפולה, עם אותה סוללה, אבל ההספק שונה (460 כ"ס ב'פרפורמנס' החזקה יותר, לעומת 350 כ"ס בגרסה הרגילה).
 
1649808
צילום: יצרן

ב.מ.וו i4
מחיר התחלתי 339,000 שקלים
זמינות מלאי ינואר 2023
בטיחות טרם נבחנה
אנרגיית סוללה 84 קוט”ש
טווח נסיעה 560 ק"מ
טעינה כ-6 שעות (טעינה מהירה, 150 ק"ו – כחצי שעה)
הנעה מנוע אחורי, הנעה אחורית
הספק 340 כ"ס (544 כ"ס במשופרת)
דגשים מסתבר שמשבר באוקראינה פגע גם בייצור של ב.מ.וו i4 הצעירה – והמלאי שהוקצה לישראל השנה כולל 6-7 מכוניות בלבד.

עוד כדאי לדעת – הספק טעינה בעמדה מהירה מגיע עד 200 ק"ו. כפי שהגדרנו בהתחלה, זמני הטעינה המהירה בסקירה נשענים על הספק מרבי של 150 ק"ו, ההספק המקובל כיום בקרב עמדות טעינה אולטרה-מהירות ציבוריות.

גם i4 מוצעת בשתי גרסאות - רגילה (מנוע יחיד, הנעה אחורית) או משופרת (שני מנועים, הנעה כפולה, 544 כ"ס; מומנט של 81 קג"מ כמעט כפול ביחס לגרסה הרגילה). שתי הגרסאות נעזרות באותה סוללה.

בהמשך לתלונות שלנו על תוכן חסר במפרטים, גם בב.מ.וו נפלה שלהבת – למה אין נתון טעינה מהירה?

1652638
צילום: ב.מ.וו

הונגצ'י E-HS9
מחיר התחלתי 400,000 שקלים
זמינות מלאי ספטמבר
בטיחות טרם נבחן
אנרגיית סוללה גרסה בסיסית – 84 קוט”ש, גרסה משופרת – 99 קוט”ש
טווח נסיעה גרסה בסיסית – 380 ק"מ, גרסה משופרת – 440 ק"מ
טעינה גרסה בסיסית – כ-6 שעות (טעינה מהירה, 108 ק"ו – כ-40 דקות), גרסה משופרת – כ-7 שעות (טעינה מהירה, 108 ק"ו – כ-45 דקות)
הנעה שני מנועים (קדמי, אחורי), הנעה כפולה
הספק 435 כ"ס (551 כ"ס במשופרת)
דגשים הונגצ'י E-HS9, שהושק בישראל בתחילת אפריל, הוא מהדגמים החשמליים הבודדים בישראל עם 7 מקומות ישיבה. המלאי הראשון, שכלל כמה עשרות מכוניות, נמכר כולו ביום ההכרזה, מלאי נוסף יגיע בעוד כחצי שנה.

ל-E-HS9 שני מנועים והנעה כפולה המוצעים באופן תקני. השינויים העיקריים בין הגרסאות אלו מנועים חשמליים משופרים וסוללות שונות.

1659589
צילום: איתן קאג׳ייה 

ב.מ.וו IX
מחיר התחלתי 559,000 שקלים
זמינות מלאי אוגוסט-ספטמבר
בטיחות 5 כוכבים (2021)
אנרגיית סוללה גרסה בסיסית – 76.6 קוט”ש, גרסה משופרת – 111.5 קוט”ש
טווח נסיעה גרסה בסיסית – 410 ק"מ, גרסה משופרת – 600 ק"מ
טעינה גרסה בסיסית – כ-5.5 שעות (טעינה מהירה, עד 150 ק"ו – כ-25 דקות), גרסה משופרת – כ-8 שעות (טעינה מהירה, 150 ק"ו – כ-35 דקות)
הנעה שני מנועים (קדמי, אחורי), הנעה כפולה
הספק 326 כ"ס (523 כ"ס במשופרת)
דגשים כמו i4, גם ב.מ.וו IX אינו זמין במלאי כרגע – אם כי לדגם זה צפויה אספקה "רק" בתוך כחצי שנה.

שימו לב כי בין הגרסאות ישנם הבדלים טכניים: גם בכמות האנרגיה בסוללה, גם בהספק הכולל של שני המנועים וגם בהספק הטעינה המהירה – הגרסה הרגילה תומכת בהספק מרבי של עד 150 ק"ו, המשופרת עד 200.
 
1657679
צילום: מערכת אוטו

יגואר I-פייס
מחיר התחלתי 599,000 שקלים
זמינות מלאי אוקטובר ("כחצי שנה")
בטיחות 5 כוכבים 2018)
אנרגיית סוללה 90 קוט”ש
טווח נסיעה 470 ק"מ
טעינה כ-6.5 שעות (טעינה מהירה, עד 100 ק"ו – כ-45 דקות)
הנעה שני מנועים (קדמי, אחורי), הנעה כפולה
הספק 394 כ"ס
דגשים יגואר I-Pace הוא מהדגמים החשמליים הראשונים בישראל (נובמבר 2018), והראשון מביניהם בעולמות היוקרה (ביחד עם אודי אי-טרון, ע"ע). לידיעת רוכשי I-פייס משומש – עד 2020 הספק הטעינה ה"ביתי" (AC) היה עד 7 ק"ו בלבד.

הספק הטעינה המהירה לא מאוד גדול, אולם הדגם צפוי לעבור עדכון בקרוב – ואז אולי יהיה יישור קו (גם) בעניין הזה.

נכון להיום, בהינתן מחיר של 600,000 שקלים ולאור המפרט הצנוע, אנחנו יכולים להעריך כי התחרות של I-פייס עלולה להיות קשה.

1623167
צילום: איתמר רותם

מרצדס EQV
מחיר התחלתי 643,500 שקלים
זמינות מלאי טרם נמסר
בטיחות 5 כוכבים (2014)
אנרגיית סוללה 90 קוט”ש
טווח נסיעה 340 ק"מ
טעינה כ-6.5 שעות (טעינה מהירה, עד 110 ק"ו – כ-40 דקות)
הנעה מנוע קדמי, הנעה קדמית
הספק 204 כ"ס
דגשים גרסה חשמלית למסחרית בגודל בינוני. מרצדס EQV זו הגרסה המהודרת להובלת (7) נוסעים, אולם מוצעות בישראל גם גרסאות מסחריות (eVito) – כולל כאלו להולכת נוסעים, עד 9 מוקמות ישיבה – במחיר התחלתי של כ-350,000 שקלים (כולל מע"מ).

דירוג הבטיחות של EQV מבוסס על ציוני הריסוק של V-קלאס מ-2014 – מבחן בפרוטוקול ישן, שכבר אינו בתוקף כיום ואמור כבר להיות פסול מבחינת הארגון – כך לפי יורו NCAP.

1656676
צילום: מערכת אוטו