ההאמר החל את חייו בשם אחר בשירות הצבאי כרכב רב-עבירות ורב-תכליתי טקטי, אשר זכה בצבא ארה"ב לכינוי "האמווי" (Humvee) שנגזר מראשי התיבות הצבאיים שלו, HMMWV. הרכב המגודל פותח בשנות ה-80 על ידי חברת AM General, הזוכה במכרז ענק של הצבא האמריקאי לפיתוח וייצור מחליף לג'יפ המיתולוגי. צחוק הגורל הוא ש-AM ג'נרל היתה מקושרת בעברה לג'יפ, כחטיבה נפרדת באמריקן מוטורס. במהלך שנות ה-80 החל ההאמווי הצבאי להכנס לשירות מבצעי, גם בצה"ל; לחשיפה הגדולה זכה במלחמת המפרץ, שם כיכב בשידורי ה-CNN. השמועה אומרת כי הגרסה האזרחית של ההאמווי – וכאן הופיע הכינוי האמר – יוצרה בעקבות פנייתו של כוכב הקולנוע ארנולד שוורצנגר לאחר שראה שיירה צבאית חולפת על פניו. אבל עוד לפני המלחמה היו ל-AM General תכניות לייצר האמווי אזרחי. מה שברור הוא כי שוורצנגר אכן הפך לבעליו של אחד ההאמרים האזרחיים הראשונים, שיצאו לשוק ללא שינויים מכניים מהותיים לעומת הדגם הצבאי הקשוח –מפלצת מגודלת, כבדה, רועשת, איטית ויקרה להחריד, ומאד לא פרקטית. ב-1998 רכשה ג'נרל מוטורס את הזכויות להאמר האזרחי מידי AM-ג'נרל, כאשר זו האחרונה המשיכה לייצר את הדגם עבור GM. השלב הבא היה השקת גרסה יותר קלה לעיכול, תוך ניצול הילת ההאמר הקשוח גיבור הקרבות. התוצאה היתה ההאמר H2 שיצא ב-2002. ה-H2 כבר היה הרבה יותר קונבציונלי, התבסס על רכבי-הפנאי הכבדים של GM, שברולט טאהו ו-GMC יוקון (אם כי יוצרגם הוא על-ידי AM-ג'נרל), ועלה כמחצית ממחירו של ההאמר המקורי; העיצוב שמר על המראה הקשוח המוחצן וסייע ל-H2 להפוך לסמל-סטטוס בקרב סלבריטאים בארה"ב, תוך שהרכב סופג ביקורת בשל היותו בזבזני וראוותני. במקביל להשקת ה-H2 גם שונה שמו של ההאמר המקורי ל-H1. האח קטן במשפחה,H3, הופיע ב-2006 הביא את מותג האמר לקהל רחב עוד יותר כאשר הוא מתבסס על הטנדרים הקלים של ג'נרל מוטורס, שברולט קולורדו/GMC קניון. ייצור ההאמר H1 האזרחי הופסק באותה שנה, אם כי ההאמווי הצבאי עדיין מיוצר. בעקבות המשבר הכלכלי של 2008, מכירות האמר בשוק העיקרי, ארה"ב, ירדו מאד ו-GM הודיעה על כוונתה למכור את המותג לידיים אחרות או "לשקול אופציות אחרות". • מכירות בישראל ב-2008: 56 (50%-, מקום 37) • מכירות בעולם ב-2008: 34,600 (43%-)

.