אחרי שנים של התמקמות בקצה המרוחק והנידח של האולם בתערוכת ז'נבה, אינפיניטי עברה דירה. היא התמקמה השנה באזור מרכזי בהרבה ובשכנות לעמדה הגדולה של מרצדס. אולי זה מקרי, ואולי זה בא לסמל את היחסים המתהדקים בין שני מותגי היוקרה. מה שברור הוא שמותג היוקרה היפני נמצא בפני מהפך גדול ביותר, אולי הגדול בתולדותיו, שאמור להצעיד אותו קדימה ולשנות אותו באופן מהותי. אינפיניטי Q50, שנמצאת במרכז התצוגה של החברה, מייצגת הרבה יותר מרק שינוי במדיניות השמות של המותג, ובחדר הישיבות השקט שמאחור אני ממתין לשירו נקמורה (Shiro Nakamura), סגן נשיא בכיר בניסאן-אינפינטי והאחראי על מראה המכוניות בקונצרן. האיש הצנום נכנס בצניעות אופיינית לחדר ולרגע אפשר לשכוח שמדובר בדמות בכירה מעולם הרכב, שמקומה בפנתיאון המוטורי מובטח. הוא מדבר בשקט אך בבהירות שמכתיבה הקשבה מלאה. שווה, פשוט שווה לשמוע כל מילה.

האיש, שהגיע לניסאן ב-1999 מאיסוזו כדי לעמוד בראש פירמידת העיצוב שלה, ביצע מהפכה של ממש במותג שעד אז נראה משמים ואפור. נקמורה, שמונה על ידי קרלוס גוהן (יו"ר הקונצרן) לתפקיד שלושה חודשים אחרי שזה נשלח לפקד על הענק היפני, הצליח להפוך את ניסאן למותג מושך עם מכוניות ותפיסות מקוריות. והאיש שהסביר לי בעבר שהאנשים בניסאן רק חיכו למהפך, עושה זאת שוב, כאשר במוקד העשייה נמצא הפעם מותג היוקרה של החברה.
אינפיניטי:
צילום: מנהל
אינפיניטי G

"איניפיניטי עוברת לפאזה חדשה באבולציה שלה ויהיו לנו הרבה דגמים חדשים", הוא מספר. "מדובר בדגמים שלא היו לנו בעבר במבחר ולכן אנחנו צריכים מבנה חדש לשמות. בקרוב יהיה לנו, למשל, קרוסאובר קטן, ואנחנו צריכים למצוא לו מיקום נכון. שיטת הכינויים החדשה תעזור לנו להסביר את היררכית הדגמים בתוך המותג.
עד עתה השתמשנו באותיות אבל השימוש באלף-בית הוא מאוד מוגבל ולא תמיד ברור. לפחות Q ו-QX הן אותיות ששייכות לנו מבחינת הדימוי, ההיסטוריה והקהל. הרי ה-Q היא המכונית שהתחילה את ההיסטוריה של אינפיניטי, ולצד האות יהיו המספרים. זה בסיס הרבה יותר מובן ללקוחות. האותיות G ו-M לא בדיוק משדרות משהו ברור ללקוח. כלי הפנאי יקבלו את הכינוי QX. הספרה 50 היא בדיוק באמצע וזה נותן לנו מקום גדול להתפתח למכוניות גדולות יותר וקטנות יותר".

האם ה-Q50 מבוססת על קודמתה?
"זוהי אבולוציה של הפלטפורמה היוצאת, אבל עם הרבה שיפורים. למשל ההגה, שהינו ההגה האלקטרוני הראשון בתעשייה שעובד ללא קשר מכאני. יש אמנם חיבור מכאני אבל הוא לא בשימוש והוא נכנס לפעולה רק אם משהו משתבש באופן קיצוני. התחושה שלו היא מאוד ניטראלית וטבעית".
אינפיניטי:
צילום: מנהל
אינפיניטי אסנס (Essence) קונספט

עד כמה חשובה ה-Q50 במבחר שלכם?
"לפני עשור הצגנו את אינפיניטי G והיא הפכה להיות המכונית הכי נמכרת שלנו. וכעת עם ה-Q50 הציפייה שהיא תמשיך לעשות זאת. תהיה לנו את הגרסה ההיברידית, שהיא מטבע הדברים יקרה יותר והיא תתאים לארצות הברית. וכאן (אירופה – ע.ס) תהיה לנו גרסת דיזל חזקה. בהמשך יהיו לנו מנועים קטנים יותר במחיר מאוד תחרותי".

לאילו עוד חידושים ניתן לצפות מאינפיניטי?
"כאמור, נביא עוד הרבה דגמים חדשים שלא היו לנו בעבר. הדגם הקומפקטי יהיה מאוד ספורטיבי והקרוסאובר הקטן יהיה מאוד שונה ולא קשור לכלים האחרים שלנו. הוא מאוד מיוחד וישנה את הדרך בה הקהל תופס את אינפינטי".

איך היית מגדיר את הכיוון העיצובי שלכם בדגמים הבאים?
"אתם כבר מכירים את האסנס (Essence) וה-Emerg-E, מכוניות התצוגה שלנו. הן תשפענה על כל הדגמים העתידיים שלנו בשנים הבאות. הפנים של כולם תהיינה דומות. תהיה אבולוציה והתאמה לכל דגם בחזית, אבל תוכל לראות את הקשר בברור. הפנסים הקדמיים, השבכה, הקורה האחורית וקווי המותניים שראית במכוניות האלה ישמשו את הדגמים הבאים של אינפיניטי".

המכונית הקומפקטית שלכם תתבסס על הפלטפורמה של מרצדס A קלאס. עד כמה זה מגביל?
"יש כמה מגבלות של "אריזת החבילה" והפרופורציות. אבל החלק העליון של המכונית, המרכב, לא קשור לכך ולכן העיצוב יהיה שונה לגמרי. אפילו מידות הצמיגים שונות. לא שינינו את בסיס הגלגלים אבל המכונית שלנו נראית טוב ומאוד אינפיניטי. כנראה שנלך על כמה סוגי מרכב, אבל נתחיל עם חמש הדלתות המאוד נחוצה לאירופה. אולי נצטרך גם סדאן. אבל בכל מקרה זה יהיה מוצר מאוד חשוב לאירופה. זו תהיה מכונית הרבה יותר נגישה לציבור הלקוחות כי המחיר יהיה מאוד תחרותי. והיא תיוצר באירופה, מה שיסייע לנו להתגבר על בעיית היין. זו מכונית גלובאלית כי התפיסה שלנו היא שכל מכוניות אינפינטי, למעט ה-QX56 הן גלובאליות".
אינפיניטי:
צילום: מנהל
אינפיניטי Emerg-E קונספט

האם השיתוף העתידי עם מרצדס יגדל לדגמים נוספים?
"כנראה שכן. אם לא נחלוק יותר אז אין לשיתוף הפעולה הזה היגיון. איפשהו מתחת ל-50 צריך 10, 20 ו-30 אז יש הרבה הזדמנויות ונצטרך שותף".

הראיתם את מכוניות התצוגה הספורטיבית. האם לא הגיע הזמן שנראה מכונית ספורט מיוחדת מאינפיניטי?
"היינו רוצים לעשות זאת אבל אי אפשר הכל ביחד. אנחנו רוצים כרגע לגדול לכיוון הנגיש יותר עבור הלקוחות. אבל אני מסכים, אנחנו צריכים "גיבור" במבחר ואנחנו רוצים אותו אבל לא כעת".

אינפיניטי תמיד התמקדה בנהג. האם זה יימשך?
"ה-Q החדשה אפילו יותר מהנה לנהיגה מה-G היוצאת וכן, זה עדיין מאוד חשוב לנו. זה חשוב לפחות כמו העיצוב".

האם נראה מאינפיניטי מתמודדת גם בתחום הגדול של היוקרה ששייך למרצדס S קלאס ולסדרה 7?
"כן, זה עוד דבר שאנחנו מתכננים לעשות. סדרת ה-Q תתפתח בגדול אז אולי תהיה לנו Q90. אני חושב שאנחנו חייבים שתהיה לנו".
אינפיניטי:
צילום: מנהל
ניסאן רזוננס קונספט

ומה קורה בניסאן, להיכן היא תתפתח?
"אני חושב שדי ברור שהכוח שלנו באירופה הוא בקרוסאוברים. דור חדש של ניסאן קשקאי יוצג בקרוב ויהיה לו דמיון גדול לרזוננס התצוגתי שהראינו בתערוכת דטרויט. זאת למרות שרכב התצוגה הזו הינו קרוב יותר למוראנו, שיגיע תוך שנה-שנתיים. אז ניתן לראות דרך הרכב הזה כיצד העיצוב שלנו בניסאן מתפתח לכיוון נועז ומיוחד יותר מבעבר. יש לנו צוותי עיצוב נפרדים לאינפיניטי ולניסאן, ואתם רואים איך אנחנו מתרחקים האחד מהשני ואיך ניסאן תיראה בעתיד".

האם גם ניסאן נוט החדש רומז משהו?
"הנוט אינו רכב מתקדם במיוחד מהבחינה הזו. זהו רכב יותר שימושי והוא שיפור גדול לעומת העבר, אבל הוא לא מראה לאן אנחנו רוצים להתפתח במראה בפרט וכמותג בכלל".