רנו קליאו החדשה
רנו קליאו החדשה היא מכונית יפה, ובצבע הבורדו הבוהק של רכב ההדגמה, היא אפילו יפה עוד יותר. נכון שמישהו נסחף קצת עם הגודל של הסמל מלפנים, אבל מעבר לזה באמת שאין לנו תלונות לגבי העיצוב של הדור החדששל הקליאו. ובמקום שנפרט לכם באריכות על קווי העיצוב, פשוט הביטו בתמונות. ומה עם כל היתר? בבקשה.

ת.ז
רנו הציגה את הדור הרביעי של הקליאו בתערוכת פריז בשנה שעברה. הדגם החדש מעט גדול יותר מהדור היוצא, האורך צמח ב-7.2 ס"מ, הרוחב ב-2.2 ס"מ ורק הגובה נשאר כמעט זהה, ובסיס גלגלים התארך גם הוא ל-258.9 ס"מ, תוספת של 1.4 ס"מ.
הקליאו מוצעת בארץ במבחר נאה יחסית של גרסאות. השתיים הראשונות מוצעת עם תיבת הילוכים ידנית בלבד (5 הילוכים). הראשונה עם מנוע 1.2 ליטר אטמוספרי המספק 75 כ"ס (75,000 שקלים). מעליה תמצאו יחידה מוגדשת טורבו בנפח 0.9 ליטר עם 3 צילינדרים המספקים 90 כ"ס (84,000 שקלים). בפסגת ההיצע מנוע 1.2 ליטר טורבו עם הספק של 120 כ"ס, המשודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת-מצמדים בעלת 6 יחסי העברה (104,000 שקלים). שתי הגרסאות הבכירות יותר מוצעות גם ברמת אבזור גבוהה יותר הכוללת חישוקים קלים ובקרת אקלים בתמורה ל-4000 שקלים.
כבר בגרסת הבסיס (המוצעת רק ב-1.2 ליטר האטמוספרית) תמצאו רשימת אבזור הכוללת בקרת שיוט, קישוריות בלוטות' המופעלת ממסך מגע מקורי עם תפעול בעברית ומערכת ניווט – כולם כסטנדרט. בשאר הדגמים (0.9 ליטר ו-1.2 ליטר טורבו) רמת הבסיס גבוהה יותר ומוסיפה כניסה והתנעה ללא מפתח, מראות עם קיפול חשמלי, חלונות חשמליים מאחור וחיישני אורות וגשם. רמות האבזור כולן חריגות לטובה בקטגוריה, ולמען האמת את חלק מהאבזור כאן לא תמצאו גם במשפחתיות גדולות.
אחרי העיצוב החיצוני המרשים, הקליאו ממשיכה את הרושם החיובי גם בתא הנוסעים. כאמור כל הגרסאות יקבלו את הנוסעים עם מסך מגע גדול ומעוצב, והגרסה שנבחנה, 'קולקשיין', מרשימה עם נגיעות צבע בתא הנוסעים (מהן התרשמנו בתצוגה, ברכב ההדגמה כל מה שצבוע בשחור-פסנתר, יגיע בפועל בצבע הגוף/בהתאמה אישית של הלקוח). איכות החומרים כבר פחות מרשימה, בחלקו העליון של הדשבורד היא בסדר, אבל די מהר תיתקלו בפלסטיק פשוט, מצד שני איכות ההרכבה טובה בסה"כ.
המרווח מלפנים טוב בכל המדדים, והקליאו מרגישה מלפנים גדולה ממידותיה. נציין לטובה את ההגה המתכוונן למרחק בשפע ס"מ ומאפשר תנוחת נהיגה נוחה גם לגבוהים. מעבר למושב האחורי מפתיע, אבל הפעם לא לטובה. מבסיס הגלגלים הענק ציפינו ל"מעולה" וקיבלנו רק "בסדר" - עם מרווח מספק לברכיים ולראש, כזה שיספק רק מבוגרים בגובה ממוצע, ותו לא. תא המטען גדול יחסית, אבל פתח ההטענה לא ממש נוח.
רנו קליאו החדשה: מבחן דרכים
צילום: תומר פדר

נוסעים
גרסת המבחן שלנו הייתה הבכירה, 1.2 ליטר טורבו. המנוע כאן מספק 120 כ"ס ומומנט נאה של 19.3 קג"מ הזמינים ב-2000 סל"ד. תיבת ההילוכים הדו-מצמדית טובה, אם כי בעיר היא תרגיש לפעמים מעט פחות חלקה מהמצופה. הביצועים טובים, אבל הרכב מרגיש פחות זריז ממה שלמדנו לצפות לו מהשילוב של מנוע טורבו ותיבה כזו. הוא זריז, חזק, וצובר קמ"שים בקלות – אבל לא חסר את הזריזות המצופה מקטנה-מוגדשת. במיוחד ביציאה מהמקום, שם יש השתהות מורגשת עד לקבלת התאוצה. ומה לגבי צריכת הדלק? בשיוט נרשמו 16.4 ק"מ/ל' ובכל המבחן, בתנאים מאומצים, 8.9 ק"מ/ל'.
בכל הקשור להנאה מנהיגה הקליאו חביבה למדי. ההגה אומנם מנותק וקל יחסית, אבל הוא מקבל משקל תחת עומס, והרכב משלב בהצלחה בין הרגשה נטועה ובטוחה לבין נכונות גבוהה לפנות. המתלים עובדים יפה בעומס, וגם כביש מפותל בסלילה בינונית מינוס לא יגרום לקליאו ללכת לאיבוד. בנוסף הזנב ישמח להדק את הסיבוב בעזיבת דוושה, והמנוע גם הוא שותף טוב בסה"כ. שלא תחשבו לרגע שזו קליאו ספורט, אבל היא בהחלט מהנה בנהיגה מהירה.
ומה לגבי הנוחות? כאן הקליאו לא נופלת לסטיגמות החיוביות לגבי מכוניות צרפתיות. את נוחות הקליאו אפשר להגדיר, אם רוצים להיות נחמדים, כבינונית. בנהיגה בעיר בה הקליאו עסוקה על שיבושים קטנים וחובטת בכניסה לבורות. המצב משתפר עם העלייה במהירות, אבל היא עדיין מציגה נוחות חסרה. מחוץ לעיר המצב משתפר מעט, אבל אז מצטרפים רעשי רוח מורגשים. השיבושים הקטנים עדיין חודרים לתא, אבל ההתמודדות עם גלים ושינויי גובה גדולים טובה מאוד.

כן, עם כוכבית

הדור הרביעי של רנו קליאו רושם שיפור גדול בלא מעט סעיפים בהשוואה לדור הקודם. היא נראית נהדר, רשימת האבזור ארוכה גם בגרסת הבסיס, ובלתי נגמרת בגרסאות המאובזרות יותר. יחידת ההנעה בגרסה שבחנו עבדה יפה בסה"כ, גם אם מעט פחות הרשימה מהמצופה בכוח ובצריכת הדלק.
למעשה הכול בסדר ולמעלה מזה, עד שמגיעים לסעיף הנוחות. זו לא "צרפתייה קלאסית", לא בעיר ולא מחוצה לה. זה לא איום ונורא, אבל אם התאהבתם בעיצוב, המלצתנו (שנכונה תמיד למען האמת, ובמיוחד במקרה הזה) היא לבצע נסיעת מבחן, עם דגש על נושא נוחות הנסיעה. כך או כך, השיבושים שבסביבת הסוכנות יבהירו לכם די מהר האם אתם מסתדרים איתה, ואז היא בהחלט אופציה מהטובות בקטגוריה.