איגוד יבואניות הרכב פרסם את נתוני המסירות לחודש יולי, והם לא מעודדים: למרות עלייה של כ-5% בחודש החולף לעומת יוני 2019, מגמת הירידה נמשכת ואף צומחת: 4% פחות בחודשים ינואר-יולי 2019 לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אחוז יותר מהירידה במחצית הראשונה של השנה.

לנתונים הסותרים הללו לכאורה יש הסבר פשוט: בעוד ביולי הייתה התאוששות קלה ביחס ליוני, עדיין מדובר בחודש חלש - 22,993 מכוניות נמסרו השנה, בעוד בחודש המקביל אשתקד נמסרו 25,452 יחידות, צניחה של כ-10%. חודש יולי מייצג גם צניחה של כ-13% ביחס לממוצע המסירות בינואר-יוני 2019. בסך הכל נמסרו השנה 181,075 מכוניות, לעומת 188,459 בשבעת החודשים הראשונים אשתקד.

יונדאי מצליחה לשמור על ההובלה בפער נוח, עם צמיחה של 3% ל-30,285 יחידות - מהן 3,826 ביולי. טויוטה מציגה זינוק מרשים של 29% ל-24,879 יחידות, כולל נתון מרשים לא פחות ביולי - 3,300 מכוניות. מיצובישי שבמקום החמישי מציגה אף היא תמונה ורודה - זינוק של 18% ל-11,086 יחידות, מהן 1,453 ביולי.

מסירות רכב: הישראלים קונים יותר אודי מפולקסווגן


יתר היצרניות שבעשירייה המובילה מציגות ירידות חדות יותר או פחות. קיה מאבדת כ-5.5%, סקודה 6%, סוזוקי נהנתה מחודש יולי מצוין (מקום רביעי), כך שלמרות שהיא עדיין מפגרת ב-7% לעומת ממכירותיה אשתקד, היא הצליחה לדלג שני מקומות מעלה בדירוג השנתי (משמיני לשישי). רנו, מאזדה וניסאן רושמות ירידות חדות (16%, 14% ו-25% בהתאמה).

מסירות רכב: הישראלים קונים יותר אודי מפולקסווגן
סוזוקי. קפצה שני מקומות בטבלה

חודש חלש יחסית בסיאט איפשר לסיטרואן לקטוף שוב את המקום העשירי החודשי - עם 688 יחידות, לפני שברולט עם 650 וסיאט במקום ה-12 בלבד עם 648 מכוניות. היצרנית הספרדית עדיין ממוקמת במקום העשירי בדירוג השנתי עם 5,284 מכוניות - צניחה של 10% לעומת אשתקד, לפני פיג'ו עם 4,876 יחידות (5% יותר מאשתקד).

יוקרה - אודי לפני פולקסווגן
מעטים מאוד השווקים בעולם בהם יצרנית מכוניות יוקרה, מובילה לפני המותג ה"עממי" של אותו קונצרן. אבל במקרה של קבוצת פולקסווגן זה בדיוק המצב בישראל: 2,672 ישראלים בחרו לרכוש מכונית של אודי בינואר-יולי (מהם 501 ביולי בלבד), והפכו את המותג הזה לנמכר יותר מפולקסווגן - 2,578 יחידות (צניחה של 32% מ-2018), מהן 344 בלבד ביולי. מצב זה נרשם למרות שגם מכירות אודי בירידה (15%).

מסירות רכב: הישראלים קונים יותר אודי מפולקסווגן


מרצדס במקום השני בדירוג היוקרה, עם 2,024 יחידות (2,371 כולל מסחריות) וצניחה של 19% לעומת 2018. ב.מ.וו שלישית עם 1,898 יחידות (18.5%-) ואחריה וולוו (1,149 יחידות, 9%+) ולקסוס (1,089 מכוניות, 13%+).

ועוד כמה קטנות
בין המותגים הקטנים, ניתן לזהות את המשך התרסקות מותג פיאט בישראל - שאיבד השנה 48% ועוצר בינואר-יולי על 1,040 מסירות - פחות משליש מהמסירות החודשיות של כל אחד משני המותגים המובילים. גם אופל, בתקופת המעבר בין היבואניות ועם היצע דגמים מצומצם, מתרסקת בכ-53% ל-930 יחידות.

מסירות רכב: הישראלים קונים יותר אודי מפולקסווגן
פיאט. ממשיכה לרדת

מותג ג'יפ מרשים עם צמיחה של יותר מ-43% השנה ל-900 יחידות. גם מתחרהו בשטח - לנד רובר - מזנק ב-50% ל-319 יחידות.

מותג אמ.ג'י (MG) הבריטי-סיני שילש את כוחו ל-787 מסירות ומותג היוקרה הצרפתי די.אס (DS) עלה בכמעט 60% אך עדיין זעיר - 110 יחידות בלבד.