בשנת 2017 עשתה קיה פיקנטו היסטוריה מקומית — לראשונה מכונית מיני הייתה הנמכרת ביותר בישראל. הדור השלישי הוצג בתערוכת ג'נבה 2017 ונחת בארץ זמן קצר לאחר מכן. גם בשנים 2018 ו-2019 הפיקנטו שמרה על מקומה כמכונית המיני הנמכרת ביותר בישראל. כיום היצע חטיבות הכוח כולל שני מנועים — הראשון הוא מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.0 ל‘ (שלושה צילינדרים) המפיק 67 כ"ס ומוצע בשידוך לתיבה ידנית או אוטומטית, השני מנוע בנזין אטמוספרי גדול יותר (1.2 ל‘) ובעל צילינדר נוסף (4 ציל‘) שמפיק 84 כ"ס ומוצע בשידוך לתיבה אוטומטית בלבד. 

מעבר לרמת הגימור ה“רגילות“ פיקנטו מוצעת בישראל בשתי רמות גימור בעלות ”אופי“, אחת ספורטיבית והשניה מעין גרסת פנאי קלה. רמת הגימור ’GT-ליין‘ מציעה קוסמטיקה ספורטיבית (פגושים, חישוקים, וגימורים בתא הנוסעים) וה-’X-ליין‘ עברה טיפול דומה רק עם סממני שטח (קשתות גלגלים שחורות, דמוי מגיני גחון ועוד) וחשוב מכך — הגבההת מרכב קלה (1.5 ס“מ). שתיהן מוצעות עם מנוע ה-1.2 ל‘ בלבד.   

1613298
צילום: יואל פלרמן

בחניה 
הדור השלישי של פיקנטו שומר על מידות ומאפייני עיצוב דומים לשל הדור היוצא, ובכל זאת ההופעה מודרנית ונאה יותר. 

לסביבת הנהג עיצוב פשוט וענייני. איכות החומרים סבירה לקטגוריה, מרקמם מוצק ותחושה טובה וחסונה — אבל השימוש הגדול בגוון השחור יוצר תחושה מעט קודרת. 


הנדסת האנוש טובה וסביבת הנהג יוצרת רושם של מכונית גדולה ובוגרת למדי. ברמות הגימור הגבוהות תשומת הלב מופנה אל מערך המולטימדיה עם צג המגע בגודל 7 אינץ‘ שממוקם גבוה מעל סביבת הנהג. הגרפיקה מעט מיושנת למראה. רשימת האבזור ברמות הגימור הגבוהות (GT ו-X) עשירה וכוללת גם בקרת אקלים וריפוד דמוי עור למושבים. 

1613305
צילום: יואל פלרמן

בתחום מערכות הבטיחות המתקדמות ניתן למנות מערכת בלימה אוטונומית. 

מושב הנהג נוח יחסית ותנוחת הנהיגה טובה. מאחור המרחב טוב אך לא פורץ את גבולות הקטגוריה. לתא המטען נפח סביר (255 ל') אך המבנה אינו נוח. 


בתנועה
גרסת ה-1.2 ל' היא הפופלרית בישראל, ובפער גדול מגרסת ה-1.0 ל‘. היא, כאמור, משודכת לתיבת אוטומטית עם ארבעה הילוכים בעלת בורר פשוט אך נוח לתפעול. למרות שמדובר בגרסה החזקה במבחר המקומי היא אינה נמרצת ומסתפקת בביצועים סבירים (13.7 שניות למאה קמ“ש). בעיר האופי זריז אך מחוץ לעיר הפיקנטו פחות נמרצת. בעליות או עקיפות המנוע נשמע מאומץ גם אם בשיוט פעולתו נעימה. צריכת הדלק סבירה עם כ-12.5 ק“מ לליטר שקיבלנו במבחני הדרכים השונים שערכנו לפיקנטו.

1613311
צילום: יואל פלרמן

נוחות הנסיעה אינה מבריקה, קיה פיקנטו מעבירה לא מעט מחספוס האספלט. גם רעשי הכביש מוחשיים.התנהגות הכביש טובה מבעבר והפיקנטו מגיבה היטב לפקודות ההיגוי (מהיר מבעבר אך לא מדויק).  

תמורה 
קיה פיקנטו 2020 מציעה גם היום חבילה טובה ותחרותית בסגמנט — שילוב בין עיצוב חינני והופעה צבעונית לפשטות ויעילות. ביחס למתחרות היא מתומחרת באופן הוגן ומציעה חבילת אבזור נאה וחשוב מכך — אחריות ארוכה. העובדה שלאורך השנים קיה עדכנה את המבחר עם רמות גימור בעלות ”אופי“ (’GT-ליין‘ ו-’X-ליין‘) סייעה לשמור על העניין בדגם.

1589550
צילום: מנהל

קיה פיקנטו 2020 החדשה — מחירון ורשימת גרסאות
קיה פיקנטו 2020, 1.0 ל‘, ידני, LX — 68,000 ש“ח.
קיה פיקנטו 2020, 1.0 ל‘, אוט‘, LX — 76,000 ש“ח.
קיה פיקנטו 2020, 1.2 ל‘, אוט', LX — 82,500 ש“ח.
קיה פיקנטו 2020, 1.2 ל‘, אוט', EX — 83,000 ש“ח.
קיה פיקנטו 2020, 1.2 ל‘, אוט', GT-ליין — 86,000 ש“ח.
קיה פיקנטו 2020, 1.2 ל‘, אוט', X-ליין — 86,000 ש“ח.

1630815
צילום: יצרן