בגרנד פרי של בחריין, שנערך בשבת והיה הראשון העונה, ניצח מקס וורסטפן באופן מוחץ בזכות פער גדול (22.457 שניות) בינו לבין השני אחריו, סרג'יו פרז, גם הוא מרד בול – מה שהעניק לקבוצה ניצחון כפול.

נראה היה שלא רק כל הנהגים של עונת 2023 כאן, אלא גם רוח הדברים והתנהלות המרוץ, בוודאי ביחס לדומיננטיות של רד בול, שהמשיכה את זו שהפגינה במהלך כל העונה הקודמת.

פורמולה 1 מרצדס
צילום: מרצדס

הישג זה אימת את הציפיות ואת החששות של הרוב המוחלט של הפרשנים ושל המתחרים. כזכור, בחודש האחרון ניצבה רד בול בלב סערה של ממש בשל טענות להתנהגות בלתי הולמת של מנהלה מזה עשרים שנים, כריסטיאן הורנר. ככל שמדובר במרוץ ובניהולו, הוכיחו אנשי הקבוצה כי דבר זה לא פגע ביכולתם ובמיקוד שלהם. השילוב בין וורסטפן עם המכונית שלו, שמצא ביטוי גם בהקפה המהירה שקבע במרוץ, שהייתה 1.5 שנייה מהירה יותר מזה שאחריו, יוצר הגמוניה משמעותית. 

הציפיות למאבק צמוד ולתחרות של ממש, שעלו לאחר המאבק הצמוד בין וורסטפן לשארל לקלר מפרארי על העמדה הבכירה בהקפות הדירוג, התבדו. עם מתן אות הפתיחה ואחרי קרב קצר בזינוק, נטל וורסטפן את ההובלה והתרחק בקצב של 0.8 שנייה להקפה מהיתר. מכאן ואילך אף אחד לא סיכן לרגע את זכייתו.

פורמולה 1 פרארי
צילום: פרארי

פרז פתח מהמקום החמישי ובמהלך המרוץ הגיע למקום השני לאחר שעקף בין היתר את לקלר שהדרדר עד למקום החמישי אחרי בעיות שהיו למכונית שלו תחת בלימה. גם חברו לקבוצה, קרלוס סינז, עבר אותו וזה סיים שלישי. אחרי החלפות הצמיגים הקצב של לקלר השתפר והוא הצליח לסיים במקום הרביעי אחרי שעקף את ג'ורג' ראסל במרצדס, שסיים חמישי – לפני לנדו נוריס במקלארן ולואיס המילטון במרצדס השנייה. נהגי מרצדס שהתייצבו מעודדים יחסית לאחר מבחני טרום העונה, נתקלו במרוץ עצמו בבעיית חימום מנוע, שנבעה מכיול שגוי ולהמילטון הייתה גם בעיה עם הסוללה במערך ההיברידי. במקום השמיני סיים אוסקר פיאסטרי במקלארן לפני פרננדו אלונסו שזינק מהמקום השישי אך לא יכול היה לשמור על הקצב של המובילים עם האסטון מרטין שלו. חברו לקבוצה, לאנס סטרול, סיים עשירי. 

עם זאת, ולמרות הפערים הגדולים במרוץ עצמו, נראה כי פרארי, ובייחוד מקלארן ומרצדס פתחו את העונה טוב בהרבה מאשר באשתקד. הדבר נותן תקווה לכך שגם אם לא יזכו באליפות יוכלו לנצח, וליצור מתח וערך ספורטיבי בסדרה. זו התקווה, אבל המצב כעת, כפי שסיכם זאת טוטו וולף, ראש קבוצת מרצדס הוא כי "וורסטפן אינו בליגה אחרת, הוא בגלקסיה אחרת". 

פורמולה 1 פודיום
צילום: רד בול

גרנד פרי בחריין – בחריין, סקהיר; 2.3.24

1. מקס וורסטפן – רד בול 
2. סרג'יו פרז –רד בול 
3. קרלוס סיינז – פרארי 
4. שארל לקלר – פרארי 
5. ג'ורג' ראסל – מרצדס 
6. לנדו נוריס – מקלארן 
7. לואיס המילטון – מרצדס 
8. אוסקר פיאסטרי – מקלארן 
9. פרננדו אלונסו – אסטון מרטין
10. לאנס סטרול – אסטון מרטין

אליפות הנהגים (לאחר מרוץ אחד מתוך 24 מרוצים)

1. מקס וורסטפן – 26 נק'
2. סרג'יו פרז – 18 נק'
3. קרלוס סיינז – 15 נק'
4. שארל לקלר – 12 נק'
5. ג'ורג' ראסל – 10 נק' 

אליפות היצרנים (לאחר מרוץ אחד מתוך 24 מרוצים)

1. רד בול – 44 נק' 
2. פרארי – 27 נק' 
3. מרצדס – 16 נק' 
4. מקלארן – 12 נק' 
5. אסטון מרטין – 3 נק' 

פורמולה 1 רד בול
צילום: רד בול