דאצ'יה סנדרו, מכונית הסופרמיני (סגמנט B) הרומנית-צרפתית, נמצאת כיום בדורה השלישי אשר נחשף לראשונה בספטמבר 2020. מאז שהוצגה סנדרו הוצעה בעיקר עם מנוע ה-1.0 ל' המוכר של רנו בגרסה אטמוספרית (65 כ"ס) או בגרסת הטורבו (90 כ"ס) וכן בגרסת ביו-פיול שהוצעה בעיקר בדרום אמריקה. הדגם עבר מתיחת פנים קלה בשנת 2022.

דאצ'יה סנדרו מתחדשת ומתהדרת
צילום: דאצ'יה
 

אותו מנוע, יותר כוח

כעת תציע היצרנית את סנדרו גם בגרסה החזקה ביותר של מנוע ה-1.0 ל' (3 ציל', טורבו) המוכר המכונה TCe110. גרסה זו תעמיד לרשות הנהג 110 כ"ס ו-20.4 קג"מ, שיפור ניכר מ-90 כ"ס ו-16.3 קג"מ של גרסת TCe90 שהוצעה עד כה. מנוע זה ישודך לתיבה ידנית עם שישה הילוכים והביצועים ה-10 שניות ל-100 קמ"ש. המנוע יוצע עם סנדרו המוכרת וגם בגרסת הפנאי 'סטפווי' ברמות הגימור הגבוהות של הדגמים.

בנוסף, מעתה תציע דאצ'יה את גרסת TCe90 המוכרת גם עם תיבת הילוכים אוטומטית-רציפה, לפחות בחלק מרמות הגימור. עם התיבה הרציפה המנוע הקטן יפיק 90 כ"ס אך המומנט נמוך במעט ביחס לגרסה עם התיבה הידנית: 14.5 קג"מ בלבד. 

דאצ'יה סנדרו מתחדשת ומתהדרת
צילום: דאצ'יה

עדכון נוסף נוגע להיצע רמות הגימור הכולל כעת את 'ג'ורני' (מסע) החדשה. רמה זו מוסיפה על רשימת האבזור של 'אסנשיאל' ו'אקספרסיון' המוכרות גם בקרת אקלים דיגיטלית, חיישני חנייה ומצלמת נסיעה לאחור, בלם יד חשמלי, התרעה על רכב בשטח מת ועוד. 

בחוץ, 'ג'ורני' תוסיף חישוקים קלים בקוטר 16 אינץ' בעיצוב ייחודי, מראות צד שחורות, אנטנת "כריש" ועוד. בנוסף, מלבד רשימת אבזור עשירה יותר בסביבת הנהג ניתן למצוא משענת יד מקורית, מתקן להחזקת הטלפון הנייד הניתן להסרה, שטיחים להגנה מבוץ בתא המטען ועוד. 

דאצ'יה סנדרו מתחדשת ומתהדרת
צילום: דאצ'יה