מרצדס, מכונית הפאר הראשונה של היצרנית, הוצגה לראשונה בשנת 2019 כמכונית תצוגה ובגרסת ייצור סדרתית בשנת 2021. מכונית הפאר של היצרנית הציגה עיצוב מרשים שהתמקד בהשגת יעילות אווירודינמית מירבית, מערך חשמלי מרשים שהבטיח (וקיים) טווח נסיעה גדול וכמובן הכל עטוף בחבילת היוקרה המוכרת של היצרנית. כעת, שלוש שנים אחרי שנחשפה לראשונה, הגיעה העת לעדכון המקובל של אמצע החיים.

מרצדס EQS המחודשת: יותר מ-800 ק
צילום: מרצדס
 

העדכונים שרואים

למרות שמדובר באחת המכוניות המתקדמות של היצרנית, מעניין לראות כי בכל הקשור לעיצוב החיצוני העדכון התמקד הפעם בחזרה למקורות המוכרים. השינויים מתרכזים בחזית שם ניתן למצוא פגוש שעוצב מחדש בסגנון המזכיר את זה של מרצדס S קלאס העדכנית. גם הסבכה זוכה לגימור חדש המזכיר את זו המסורתית של היצרנית עם פסים לרוחבה המעניקים לה הופעה מכובדת יותר. בנוסף, כעת ניתן להוסיף כאופציה את סמל היצרנית בולט בגאון על מכסה המנוע להשלמת המופע ה"קלאסי" של המותג.

בפנים עיקר השינויים נוגעים דווקא לנוסעים מאחור. מרצדס תציע חבילת 'נוחות' חדשה הכוללת מושבים חדשים עם משענת מתכווננת לרגליים ואפשרות להטיה של עד 38 מעלות למסעד הגב ובנוסף יש גם פונקציית חימום כולל חימום ייעודי לאזור הכתפיים והצוואר. בגב המושבים הקדמיים שובצו נורות לד להנעמת האווירה. גם המושבים ה"רגילים" מאחור שודרגו ומציעים כעת זווית הטיה של עד 36 מעלות (27 מעלות קודם) ותוספת ספוג למילוי המושב המבטיח נוחות משופרת.

מרצדס EQS המחודשת: יותר מ-800 ק
צילום: מרצדס
 

רחוק יותר, עצמאית יותר

השינוי הגדול נוגע לסוללה: לזו כעת קיבולת מירבית של 118 קוט"ש במקום 108.4 קוט"ש בעבר, נתון זה מבטיח שיפור לא קטן לטווח הנסיעה. גרסת 450 4-מאטיק (הנעה כפולה) מסוגלת כעת לטווח מירבי של עד 799 ק"מ בין טעינות, בהתאם לרמת הגימור – לפי מרצדס מדובר בשיפור של כ-11% ביחס לגרסה היוצאת (717 ק"מ). גרסת 450 עם הנעה אחורית מגיעה כבר לנתון של של 822 ק"מ, בהתאם לרמת הגימור.

מרצדס EQS המחודשת: יותר מ-800 ק
צילום: מרצדס

כושר הגרירה צמח גם הוא באופן ניכר. גרסת ההנעה הכפולה מסוגלת כעת להתמודד עם נגרר במשקל של עד 1,700 ק"ג במקום 750 ק"ג בלבד בעבר. 

חידוש נוסף נוגע למערך הנהיגה האוטונומי שממשיך להרחיב את יכולותיו. לפי מרצדס, EQS המחודשת תוצע עם עם יכולות נהיגה אוטונומיות ברמה 2 מלאה באירופה, וזו כוללת גם יכולת מעבר עצמאי בין נתיבים בכביש מהיר בשיוט במהירות של עד 140 קמ"ש. 

מרצדס EQS המחודשת: יותר מ-800 ק
צילום: מרצדס