המון זמן נדרש כדי לעבור מתחנה לתחנה באירוע ההיכרות עם מותגי אומודה וג'אקו, גם בגלל התכנון המבולגן משהו, גם בגלל לחץ המארגנים וגם בגלל שבסין המרחק ממקום למקום גדול למדי. באחת הפעמים הביאו לנו, ככה בספונטניות, את אומודה C9 כדי שנכיר אותו. הזמן להיכרות, דקות ספורות בלבד. 

אומודה C9 הוא רכב פנאי בגודל בינוני, מבוסס למעשה על אקסיד RX, וסביר להניח שיוצע עם שלל יחידות כוח – חשמל, בנזין, היברידי-נטען. במהלך הביקור בסין נאמר ולא פעם על-ידי אנשי ג'אקו ואומודה כי הם יציעו בדגמים שלהם את כל סוגי יחידות הכוח. נכון לעכשיו מוצע אותו אקסיד RX עם מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 260 כ"ס. הממדים דומים אף הם: בסיס הגלגלים 281 ס"מ, אורך המרכב של 278 ס"מ, הרוחב 192 ס"מ והגובה נאה של 167 ס"מ.

אומודה C9 – מפגש סטטי ראשון
צילום: אומודה

העיצוב החיצוני אלגנטי, משוך מעט לאחור וגם בצבע לבן הרכב נראה טוב למדי. סביבת  הנהג אינה שונה משמעותית מזו שבאומודה C7 שנחשף באירוע. הדבר הבולט ביותר שם היא הקונסולה המרכזית היוצרת חיץ משמעותי בין הנוסע לנהג, מוטה מטה בצורה נאה עד לאחרי המושבים הקדמיים. אלה אגב, נוחים, הן הבסיס והן משענת הגב.

בקרת האקלים ממש כמו שאנחנו אוהבים, עם שלושה פקדים עגולים המקצרים את דרך לתצוגת המיזוג במסך המולטימדיה. לוח המחוונים צמוד למסך המולטימדיה כך שהוא כמעט ממשיך לאורכו של הדשבורד. תחתיו, לאורכו של כל הדשבורד, פס ארוך של פתחי מיזוג ותחתיו ריפוד עור אדום הממשיך גם הוא לרוחבו של התא, זולג לקונסולה האמצעית ומשתלב נהדר עם המושבים שעטויים עור אדום. לבד מזה, שני מקומות אחסון לניידים בחלקו הקדמי של הקונסולה המרכזית, כאשר השמאלי משמש כטעינה אלחוטית. יש גם תא מטען בין המושבים ועוד תא מטען גדול ומקורר תחת משענת היד.

אומודה C9 – מפגש סטטי ראשון
צילום: אומודה

בסיס המושב האחורי ממש נוח אך חסר מעט תמיכה לגב התחתון. המרחב מעולה עם המון מקום לרגליים גם בזכות רצפה שטוחה, וגם מרווח הראש מצוין. כיוון זווית משענת הגב, נעשה באופן חשמלית והתפעול באמצעות פקדים הנמצאים בדופן הדלת. מאחור גם בקרת אקלים ומעל כולם גג פנורמי. תא המטען נפתח חשמלית, ואז מוצאים רצפה גבוהה, וו תליה אחד ותאורה; אין ווי עגינה ואין גלגל חלופי.

מכלמוביל נמסר כי אומודה C9 עתיד להגיע אלינו בסוף השנה הנוכחית.

אומודה C9 – מפגש סטטי ראשון
צילום: אומודה