מאז תחילת האירוע ניסנו לתפוס את מנכ"ל אומודה-ג'אקו לשיחה, אך הבחור שעסוק עד למעל הראש, לא הצליח למצוא זמן. לבסוף הודיעו שלמחרת בבוקר, שמונה בבוקר למעשה, הפגישה תתקיים. אל הפגישה הגיע מר שון שו (Shawn xu) עם חיוך, ג'ינס ובלייזר. עממי למדי, שלא לומר צעיר משהו. וזה לא משהו מובן מאליו כשאנחנו מדברים על המזרח הרחוק, בטח לא לאחד בתפקידו. תשובותיו שקולות, קצרות לעיתים, כמו זה שאין תכנון למשהו ספורטיבי באופק בצורה הזאת – לא. זהו, מילה אחת. זה מספיק. 

הוא חזר על ראשי התיבות של אומודה, בתגובה לשאלה של הפילוסופיה של המותג הצעיר ובפעם אחרת אמר שהמכוניות שיגיעו לארץ יהיו המכוניות שיגיעו לאירופה. אנחנו הראשונים לקבל את המותג ומר שו החמיא לפרטנר מישראל ואף סיפר שהם קרובים האחד לשני. 

שיחה עם מנכ
מר שו שון. מנכ"ל מותגי אומודה וג'אקו | צילום: יח"צ

חלק מהתשובות צפויות כמו למשל מה הסיבה לייצר שני מותגים שונים ולא אחד? "אומודה מתאים לצעירים, ג'אקו הוא יותר שטח, מותג הדוק יותר" ענה מר שו והמשיך "המותג הזה עם מערכת הנעה כפולה טובה, ג'אקו זה יותר כמו מותג ג'יפ. בג'אקו אתה תרגיש בטוח בכבישים מהירים. ומכיוון שאנחנו מהירים יותר מאשר המותגים הוותיקים, אנחנו מצליחים להפתיע ולחדש". כשהוא מציין שהם מהירים הוא מתכוון שמרגע ההחלטה ועד לביצוע חולף פחות זמן, שכן יש פחות בירוקרטיה עד להחלטה הסופית וזמן הייצור מהיר יותר עם כמות עובדים גבוהה שעובדת במשמרות ארוכות, סביב השעון. "יש המון מותגים" ענה מר שו, והמשיך "כולם רוצים משהו ייחודי יותר, שונה יותר. אומודה זה יותר לצעירים, יותר אופנתי. בג'אקו זה יותר מחלקה ראשונה, אבל מאופק יותר".

לשאלה האם יהיה הבדל מחירים בין צ'רי, ג'אקו ואומודה? ענה שהם לא יכולים להבטיח שמוצר אחד מקביל ממותג אחר, יהיה עם מחיר שונה. זה תלוי במה יחליטו לעשות בכל מותג. או בקיצור, לא יהיה מיצוב, הכל תלוי מערכת הנעה, אבזור ואולי תוספות כאלה ואחרות. שישה דגמים יהיו לכל מותג, אמר שו, ואז הסביר את מהירות התגובה של היצרן הזה לשוק ובכלל בכל הנוגע לכמה הם החלטיים ורציניים. והוא אף נקב בתאריך יעד - "כשלוש שנים מעכשיו וכל אחד מהם יהיה עם מגוון יחידות כוח וכאמור, עד לסוף השנה הנוכחית, אנחנו נהיה עם שלושה דגמים לכל מותג".

שיחה עם מנכ
אומודה C5 | צילום: אוהד אלגוב

 לשאלה האם תפתחו רכב עם יכולות שטח רציניות כמו טויוטה לנדקרוזר? ענה תוך מחמאה על החשיבה. "אנחנו מסתכלים על הלקוחות, על מה הם רוצים? הבעיה עם כלים כאלה שהם יקרים מאוד, ואנחנו מנסים ללכת צעד אחר צעד. נכון לעכשיו יש לנו את מערכת ההנעה הכפולה החכמה, שהיא די תספק ברוב המקרים".

מה למדתם מהשוק הישראלי ואיך זה השפיע עליכם? אני שואל אותו. "השתדלנו ללמוד לא מעט, ואנחנו לומדים גם על השוק הסיני. כבר אין התלהבות מהחשמל כמו בהתחלה, אנשים כבר לא מתלהבים מהתאוצה החזקה של החשמליות, למשל, הם נרגעו..." מר שו חייך והמשיך "אנחנו מאמינים שלא יהיה רק חשמל אלא מגוון כמו היברידי או בנזין למשל. כך שאנחנו נשתדל להציע הכל".

שיחה עם מנכ
ג'אקו J6 | צילום: אוהד אלגוב