דלק מוטורס, יבואן ניאו בארץ, ממשיך לעבות את מבחר הדגמים של המותג הסיני היוקרתי. הדגם החמישי המגיע לכאן הוא EL6, דגם פנאי בינוני (D-SUV) שיתמקם מתחת ל-EL7 וכנראה יהיה הנמכר ביותר כאן.

זהו הדור השני של EL6: הראשון הוצג ב-2018, וזה החדש שמגיע גם אלינו נחשף בתחילת 2023. יצוין כי דגם זה מוכר בסין בסימול ES6, וגם כאן שונה הסימון ל-EL6 בגלל שלאודי סימול דומה.

ניאו EL6
צילום: ניאו
 

נא להכיר

הדור החדש מבוסס על הרצפה העכשווית של ניאו, NT2.0, והוא קרוב למשפחתית הגדולה ET5. בניגוד לדגמים הגדולים לרכב אין קפיצי אוויר אך הבולמים נשלטים אלקטרונית. המתלים הקדמיים מסוג מק'פרסון, בשעה שבגדולים יותר עצמות-עצה כפולות. 

הדגם גדול ביחס למקובל בקטגוריה; בסיס הגלגלים הוא 291.5 ס"מ, האורך 485 ס"מ, הרוחב 199.5 ס"מ(!) והגובה 170 ס"מ. נפח תא המטען 579 ליטרים והמשקל 2378 ק"ג עם הסוללה הרגילה, 2398 ק"ג עם הגדולה. 

כמו בשאר דגמי ניאו, גם ב-EL6 שני מנועים והנעה כפולה. התפוקה הכוללת 489 כ"ס ו-71 קג"מ, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 4.5 שניות והמהירות המרבית מוגבלת גם כאן ל-200 קמ"ש. 

הדגם מוצע עם סוללה של 75 קוט"ש או 100 קוט"ש (ברוטו; 70.5 קוט"ש או 90 קוט"ש נטו) והטווח 406 או 523 ק"מ בהתאמה. הספק הטעינה המהירה 140 קילוואט או 170 עם הסוללה הגדולה. הסוללות נפרדות וניתנות להחלפה מהירה כמו בשאר דגמי המותג. 

ניאו EL6 סביבת נהג
צילום: ניאו
 

אבזור עשיר

מחיר ניאו EL6 עם סוללת 75 קוט"ש הוא 399,000 שקלים ומחירו עם סוללת 100 קוט"ש הא 469,000 שקלים. 

ניאו EL6 מוצע ברמת אבזור אחת, ובמפרט: תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "20, גג זכוכית (עם כיסוי), אופציה לגג שחור, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, סגירה רכה לדלתות, תפעול חשמלי לדלת אחורית, להגה, למושבים הקדמיים ולמשענות המושבים האחוריים, 'סייעת דיגיטלית' הפונה לנוסעי הרכב עם הבעות פנים שונות, צג "12.8, מחוונים מוקרנים, תצוגה עילית, צג שליטה מאחור, בקרת-אקלים תלת-אזורית עם מערכת לטיהור אוויר, מערכת שמע עם 23 רמקולים

חבילת 'קומפורט', שמחירה 26,000 שקלים, מוצעת רק בגרסת הסוללה הגדולה, וכוללת חישוקים בעיצוב שונה, קאליפרים כתומים, אוורור ועיסוי במושבים הקדמיים והאחוריים. 

האחריות ל-EL6 היא לחמש שנים או 150,000 ק"מ ולסוללה לשמונה שנים או 160,000 ק"מ והמחיר כולל טיפולים ושינוע הרכב.

ניאו EL6 בארץ
צילום: ניאו