רכב הפנאי הקומפקטי החשמלי החדש, קיה EV3, נחשף רשמית. הדגם נחשף כרכב תצוגה לפני חודשים אחדים, וכעת מוצג בגרסת הייצור הסופית. הבסיס הוא פלטפורמת E-GMP הייעודית והמודולרית לרכב חשמלית של קבוצת יונדאי-קיה.
 

הפרטים: מימדים, טווח

קיה EV3 הוא רכב פנאי קומפקטי הנמצא בצד צנוע המידות של הסגמנט. אורכו עומד על 430 ס״מ בלבד (קצר מקיה סלטוס ב-9 ס״מ), רוחבו 185 ס״מ (רחב ב-5 ס״מ) וגובהו 156 ס״מ (נמוך ב-5 ס״מ). בסיס הגלגלים זהה לזה של קיה ספורטאז׳ המוכר ועומד על 268 ס״מ. נזכיר כי קיה הציגה באוגוסט האחרון את EV5, רכב פנאי קומפקטי חשמלי נוסף המציע מימדים נדיבים יותר ומיועד בשלב זה לשוק הסיני והקוריאני.

קיה EV3
צילום: קיה

לפי קיה, למרות המידות הצנועות, EV3 החדש יציע מרחב נאה לנוסעים בזכות תכנון יעיל של סביבת הנהג והנוסעים – זאת הודות לגמישות המתאפשרת בזכות תכונות הפלטפורמה החשמלית. תא המטען מציע נפח של 460 ל׳ וישנו תא מטען קדמי קטן המוסיף עוד 25 ל׳.

בצד ההנעה ישנו מנוע יחיד המפיק 204 כ״ס ומומנט של 28.8 קג״מ – נתונים המאפשרים לו להאיץ ל-100 קמ״ש ב-7.5 שניות בלבד. המהירות המירבית מוגבלת ל-170 קמ״ש.

היצע הסוללות כולל שתיים בשלב זה: סוללת 58.3 קוט״ש כבסיס או סוללת 81.4 קוט״ש בגרסת הטווח הארוך. בקיה מציינים כי זו האחרונה מאפשרת טווח נסיעה מירבי של עד 600 ק״מ בין טעינות לפי תקן WLTP. בקיה לא מסרו את נתון הטווח של הסוללה הקטנה או את קצב הטעינה אך ציינו כי 31 דקות יספיקו עבור טעינה מ-10-80%.

קיה EV3 2024
צילום: קיה
 

איך שנראה

עיצובו החיצוני של EV3 החדש ממשיך את הקו הנוכחי של היצרנית אשר הוצג עם EV9 הגדול. זה אומר מופע מודרני למדי הכולל קווים ישרים ומשדר לעולם כי מדובר ברכב חשמלי לגמרי. בקיה מציינים מקדם גרר נאה של 0.263cd בלבד, נתון לא רע לרכב פנאי שכמותו. 

קיה EV3 חשמלי
צילום: קיה

סביבת הנהג מעוצבת גם היא בסגנון מודרני ועדכני עם מופע נקי למדי שעיקרו גלגל הגה דו חישורי ושני מסכי 12.3 אינץ׳ המהווים את לוח המחוונים המוקרן ואת מערך המולטימדיה. לפי קיה הושם דגש בתכנון מערך פקדים שיהיה קל ונוח לתפעול. במקביל מציעה היצרנית את סביבת הנהג במבחר רחב של צבעים ואפשרויות לדיפונים: שני גוונים של אפור, כחול, שחור, 

קיה תציע את EV3 עם מגוון המערכות העדכני של היצרנית הכולל מערך בטיחותי עשיר, מפתח דיגיטלי, מערכת שמע מבית ׳הרמן קרדון׳, תאורת אווירה עשירה, התאמה אישית לרקעים במערך המולטימדיה, עוזרת קולית חכמה ועוד.

קיה EV3 סביבת נהג
צילום: קיה