אירוע 'אקומושן' ה-12 שנערך בשבוע שעבר במשך יום אחד, רשם גם בשנה מורכבת זו הישגים חשובים עבור התעשייה המקומית. 

באירוע שנערך השנה בראש העין נטלו חלק 1,000 מוזמנים ביניהם עשרות אורחים מחו"ל, ואלה פגשו בחידושים רבים והתבשרו בהודעות על השקעות בטכנולוגיה, התוודעו למוצרים חדשים.

אקומושן 2024 – הצלחה למרות המצב
צילום: נגה שדמי

לכנס הגיעו בכירים מקבוצות ב.מ.וו ופולקסווגן, מהמרכז לתחבורה עתידית ושותפים בתאגיד הייעוץ מקנזי. לצידם השתתפו גם נציגים של גופי ההשקעות והמחקר של חברות ענק, ובהן ג'נרל מוטורס, פורד, NTT. בין ההודעות החשובות בכנס היו זו של תאגיד התקשורת AT&T על השקעה אסטרטגית ב-Tupaia לניווט מבוסס GPS מדויק יותר, כמו-גם של ענקית הרובוטיקה Serve על הטמעת הטכנולוגיה DriveU.

בין המציגים המקומיים בלטו מיזמים כמו של ריוולטז, שפיתחה קורקינט גדול למדי לשימושים מסחריים ולשליחויות המבוסס על סרן קדמי כפול-גלגלים מתקדם ופלטפורמה מודולארית למספר גרסאות גודל, גם להתאמה מיטבית. ספרקיון הציגה טכנולוגיה לניצול סוללות ישנות של רכב חשמלי לשימוש עבור עמדות טעינה מהירות לפני שליחתם למחזור, והוסיפה מערך לניהול רשתות ותחנות טעינה מורכבות היכולות לכלול גם את הסוללות האלה. לידווייב הציגה את ערכת הלידאר שלה, הזולה משמעותית מהמקובל בשוק, פחות רגישה לבעיות תאורה וטובה יותר באבחון משתמשי דרך כמו הולכי רגל הנעים בסביבה.

אקומושן 2024 – הצלחה למרות המצב
צילום: נגה שדמי