אופל מריבה, ותחום המיקרוואנים בכלל, הוא אחד הפספוסים הגדולים של קהל הנהגים הישראלי. מבחני הדרכים שלנו לימדו אותנו מזמן שהם יכולים להיות פתרון נהדר למשפחה צעירה, עם שילוב של מרחב פנימי ומחיר נוח. גם העובדה שהם גבוהים יותר ממכונית משפחתית רגילה עוזרת כשרוצים לרתום ילדים למושב בטיחות, והממדים החיצוניים הקטנים יחסית (הם הרי מבוססים בדרך כלל על סופרמיני) עוזרים בהתנהלות עירונית.

ברוכה הבאה אופל מריבה / מבחן ארוך טווח
צילום: מערכת אוטו
אל דאגה, הגשם דאג לשטוף את האבק

ובכל זאת, חברי הקטגוריה נמכרים במספרים נמוכים מאוד יחסית להיקף המכירות של מכוניות משפחתיות קלאסיות, או אפילו ג'יפונים (שיאנית הקטגוריה מסרה פחות מ-900 יחידות ב-2014). מה הקטע? האם אנחנו מפספסים משהו במבחנים הסטנדרטיים? כדי לבדוק את הנושא לעומק, לקחנו למבחן ארוך טווח את האופל מריבה, מיניוואן קטן שעולה כמו תת-משפחתית ממוצעת, משמע הרבה פחות ממשפחתית ממוצעת (מחיר המחירון הוא 116,000 שקלים, אבל הוא נמכר כרגע ב-112,000 שקלים). מנוע 1.4 ל' טורבו, עם 120 כ"ס, ותיבת שישה הילוכים פלנטרית אחראים לגזרת ההנעה. תא מטען בנפח 400 ל' (שמרגיש גדול יותר בזכות המבנה הגבוה והגישה הנוחה) משלים מרווח פנים טוב לכדי מכונית שיכולה בקלות לשרת כרכב הראשי במשפחה. המריבה מצטיינת גם במבנה דלתות יחודי, עם דלתות אחוריות הנפתחות לאחור, הפוך מכרגיל, מה שאמור לאפשר גישה נוחה יותר אל המושב האחורי. אנחנו מתכוונים לבדוק את הנושא לעומק.

ברוכה הבאה אופל מריבה / מבחן ארוך טווח
צילום: מערכת אוטו
הגישה למושב האחורי נוחה מאוד, בייחוד בהתקנת מושב בטיחות

לייעוץ חינם עם מומחי אוטו על אופל מריבה חייג ל-3262* או לחץ כאן

קיבלנו אותה באמצע פברואר, בצבע לבן שלא עוזר לעיצוב הבסיסי הנאה (מה הקטע עם רכבי הדגמה לבנים? יש מעט מאוד מכוניות שנראות טוב בלבן, וכמעט כולן יראו טוב יותר בצבע חי יותר). סימני סופת החול העזה שהתחוללה בימים שקדמו לאיסוף ניכרו ברכב, בדמות סימני אבק עדינים על כל גומיה, חריץ ופתח. לא נורא, יהיו לנו מספיק הזדמנויות לשטוף אותה. 10 קילומטרים בלבד היו על מד הנסועה – חדשה דנדשה.

ברוכה הבאה אופל מריבה / מבחן ארוך טווח
צילום: מערכת אוטו
אביעד שלנו בצילום אילוסטרציה. יותר ג'נטלמן מזה? והוא אפילו רווק, בנות

שבוע וחצי עבר מאז הגיעה אלינו, ומד המרחק כבר חצה את קו האלף קילומטרים – ככה זה כשנוסעים איתה מהמרכז לחדרה כמעט כל יום, ומתבלים בנסיעה לערד מטעמי עבודה. צריכת הדלק עד עכשיו מעט אכזבה – קצת יותר מ-10 ק"מ לליטר, אבל נסיון העבר מלמד כי למכוניות של GM לוקח קצת זמן "להפתח", כך שאפשר לקוות כי בהמשך צריכת הדלק תשתפר.

ברוכה הבאה אופל מריבה / מבחן ארוך טווח
צילום: מערכת אוטו
לוח המחוונים הציג 10 ק"מ בלבד

ומה לגבי מבנה הדלתות היחודי? אחרי שמתרגלים לפתיחת הדלתות השונה מהרגיל – כמעט כל מי שפותח את הדלת האחורית בפעם הראשונה לובש הבעת "מה לעזאזל הולך כאן" – מגלים כי הפתיחה אחורה בהחלט מקיימת את ההבטחה. הגישה אל הפעוט במושב הבטיחות קלה יותר, גם בזכות המבנה הגבוה, ולילדים הרבה יותר קל לפרוק מהרכב עם תיק בית הספר. V אחד כבר אפשר לסמן במחברת.

עוד על חוויותינו עם המריבה, ומסקנותינו לגבי יכולתה כמכונית למשפחה – בפרקים הבאים.