הלקסוס IS300h נוחתת אצלי בפעם השלישית, פעם ראשונה למבחן דרכים בן יומיים, פעם שנייה כשמערכת אוטו קיבלה אותה אל חיקה למבחן ארוך טווח, (עם 13,000 ק"מ). ועכשיו, שלושה חודשים אחרי, כשחצינו את קו ה-15,400 קילומטר בשעון הקילומטראז', זמן טוב לדיווח שני במספר.

מכונית היברידית? יש כאלה שיאהבו אותה ויש כאלה שלא יסבלו את קיומה, אין אמצע. עד שהגעתי לנהוג בלקסוס IS, מכונית פרימיום סדאן שנעה בכוחות מנוע חשמל ומנוע בנזין, עם הספק כולל של 223 כוחות סוס (מנוע 2.5 ליטר), המחשבה על מכוניות היברידיות כללה אצלי במחשבות רק שמות עצם לא סימפטיים, כמו "עגלה", "קשקוש", וכן הלאה. מודה, טעיתי, באמת ששמחתי לשמוע שהלקסוס תלווה אותי שוב לאורך כל היום.
מבחן ארוך טווח: לקסוס IS300h (דיווח שני)
צילום: שחר פרס
דיווח שני. האם משהו השתבש בשל השימוש המאסיבי?
בדיווח השני צריך לבדוק מיני דפקטים, האם משהו השתבש ברכב המבחן בשל השימוש השוטף והיחסית מאסיבי (נסיעות בינעירוניות יומיומיות) ברכב: ביצועי מנוע, בלמים, הגה. האם נשמעים קרקושים בתא הנהג, או רעשים אחרים. כל אלה עברו בהצלחה, השקט הממכר בתא הנוסעים בנסיעה עירונית נותר כשהיה. הפעם בשל הקיץ שתקף אותנו, ליוו את השקט צלילי מיזוג המושבים, וצליל השריקה המוכר והחלוש מהמערכת ההיברידית, בעת האצה ובלימה.
על השמשה הקדמית תפסה את עיני מדבקה – Lexus Care, נשמע מבטיח? החלטתי לבדוק. התקשרתי למספר שמתחיל ב-1-800, וחיכיתי למענה והסבר. להפתעתי, תוך 5 שניות ענתה לי מיכל, וסיפרה לי שהשירות מאד רחב ומגוון, החל משירות החלפת גלגל, נורה שנשרפה, גרירה (לא עלינו), הכוונה בדרכים, וגם למפונקים מביננו – הזמנת מקומות במסעדה בקרבת מקום, חשוב מאד. השירות הוא לכל לקוחות לקסוס, לא משנה איזה דגם רכשו, והוא ניתן חינם ל-3 שנים.
מבחן ארוך טווח: לקסוס IS300h (דיווח שני)
צילום: שחר פרס
שירות מהיר ומקיף. לקסוס Care
בנוגע לצריכת דלק – בחודשיים מאז קיבלנו את לקסוס IS לידינו, נרשמה צריכת דלק ידידותית, של 13.2 קילומטר לליטר בממוצע בנסיעה עירונית, ו-16.5 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית. אני מאידך, רציתי לצאת מגבולות הנוחות של הלקסוס, והעברתי למצב ידני בתיבה הרציפה, ואת בורר מצבי הנהיגה הזזתי ימינה ל-SPORT (כשמשמאל אופציית ה-ECO החסכונית). בסוף יום המבחן שכלל נסיעה בתנאים מגוונים ושלל לחיצות דוושה בעיר ומחוצה לה נרשמה צריכה של 12.2 ק"מ לליטר.

נתראה עוד 5000 ק"מ