שלום. כן, הגעתם למגזין "אוטו", איך נוכל לעזור..? מבחן ל-לקסוס IS? המממ, זה מעניין. רגע, מה אמרת? ארוך טווח? לא, זה טעות במספר. אהה, את רצינית? אוקי, ניקח אותה, בשמחה. ובכן, השיחה לא התנהלה בדיוק כך, אבל ממש דומה, מסיבה אחת פשוטה – מבחנים ארוכי טווח כמעט לא מתרחשים בישראל.
לייעוץ חינם עם כתבי הרכב של אוטו על לקסוס IS חייג ל-3262* או לחץ כאן
יש חיה כזו והיא נדירה. למה היא נדירה? מסיבות כלכליות כמובן – העלויות שנכפות על היבואן (עלות הרכב) או אלה הנכפות על העיתונאי (דלק והוצאות נלוות). כמובן שגם אין הרבה יבואנים ששמחים לחשוף את מגבלות המכונית שלהם, מגבלות שעלולות להיחשף בשימוש ארוך. כך יוצא, שבזמן שאחינו ואחיותינו – עיתונאי הרכב בניכר בוחנים 'ארוכי טווח' לארוחת בוקר, אנחנו פה בארצנו הקטנה והחשדנית מלקטים עשבים. לקסוס פנו אלינו והציעו לנו את הלקסוס IS300h למבחן דרך מתמשך לאורך שנה שלמה, ואחרי שווידאנו שהם לא צוחקים נענינו בשמחה.
מבחן ארוך טווח: לקסוס IS300h (דיווח ראשון)
צילום: מערכת אוטו
האם מוניטין האמינות המשובח שיש ללקסוס יוכיח את עצמו?
ניצבת מולנו מכונית היברידית פרימיום-סדאן שמושכת כל כך הרבה זוגות עיניים ברחוב הישראלי, ואם לומר את האמת, גם את שלנו. בסיבוב אחד קצר הופתענו כמה עניין יש סביבה – עצרו אותנו, שאלו שאלות, לטשו וציעפו עיניים. בשורה אחת, מסתבר שאבא של כולם רוצה לקנות את הרכב הזה, ואנחנו רוצים לבדוק איך הפכה לקסוס לחלומו של ישראל ישראלי?
בניגוד לזו מהדור הקודם, ה-IS הנוכחית מתהדרת בלוק שלא עובר מתחת לרדאר הישראלי, היא ניחנה בקווים יפהפיים ומדוקדקים. יש כאן תשומת לב רבה לפרטים וזה עושה את העבודה. עושה רושם שכולם אוהבים אותה: מנהגי מכוניות הליסינג המשפחתיות באמצע הסקאלה ועד אלה הנוהגים במרצדס-אאודי-ב.מ.וו, מכוניות עם X פקטור, ואולי אולי ייקחו בחשבון גם את היפנית הצנועה הזו ברכישה הבאה שלהם.
מבחן ארוך טווח: לקסוס IS300h (דיווח ראשון)
צילום: מערכת אוטו
לקסוס IS300h. ניתנה תשומת לב רבה לפרטים הקטנים
ברוכה הבאה
מה קיבלנו לידינו? לקסוס IS300h בדרגת אבזור Premium הכוללת דיפוני עץ בדלתות, מערכת התנעה ללא מפתח (Keyless), הגה עם כוונון חשמלי, אוורור במושבים הקדמיים ועוד, במחיר – 289,000 שקל.
הרכב שקבלנו לא חדש לגמרי. הוא 'עלה' לכביש בחודש ספטמבר 2013, ושימש כרכב מבחן לאורך 13,000 קילומטר. עוד מעניין לגלות, כמה נמוכות הוצאות ביטוח הרכב, כאשר ביטוח החובה יעלה לנהגים מעל גיל 30 כ-1350 ש"ח בלבד. ללא ספק, פרמטר נוסף בסך כל השיקולים.
מבחן ארוך טווח: לקסוס IS300h (דיווח ראשון)
צילום: מערכת אוטו
לא חדשה, אבל עדיין מרגישה רעננה
את הרכב קיבלנו עם מספר שריטות שטחיות ושפשופים, משהו שלא ניתן להימנע ממנו בהתנהלות יומיומית וחניות בעיר הומה. יותר קריטי היה לבדוק שבנסיעה בה לא יורגשו אי אילו בעיות או רעשים מיוחדים, ואכן, הכול נשמע ומרגיש תקין ונורמאלי, כמו חדש.
מבחן ארוך טווח: לקסוס IS300h (דיווח ראשון)
צילום: מערכת אוטו
הגיעה אלינו עם מספר שריטות ושפשופים
אז מה עושים?
אנחנו עומדים להשתמש בה – לקסוס IS, והרבה. מעניין אותנו לראות כמה דלק היא צורכת בעולם האמיתי, איך היא תזדקן, והאם מוניטין האמינות המשובח שיש ללקסוס ישאר על כנו. לטובת העניין, אנו מתכננים לה מיני מבחנים שונים ומשונים, אותם תוכלו לקרוא כאן. לא כל יום מקבלים מכונית היברידית יוקרתית למבחן ארוך טווח והסקרנות שלנו גבוהה. צפו לעדכונים.
IS300h. נראית טוב בכל פילטר