צוות מדענים וחוקרים משותף לאוניברסיטאות מוושינגטון וסאן דייגו בארה"ב הצליחו לחדור ולהשתלט על מערכות המחשב של מכונית בת ימינו, באמצעות חדירה דרך מערכות הדיאגנוסטיקה המשמשות כיום במכוניות רבות לצורכי איתור תקלות ותיקונן. ה"האקרים" המלומדים פיתחו תוכנה פשוטה המאפשרת הטענת והעלאת נתונים חדשים למערכות המחשב של המכונית, אשר הלכה למעשה יכולים לשנות את הפקודות הניתנות למערכות השונות במכונית. צוות החוקרים הצליח לא רק להשתלט על כיבוי והדלקת האורות, הנעילה המרכזית או שליטה בתצוגות השונות (לוח המחוונים, מסכי LCD), אלא אף במערכות הבלימה וההאצה. במילים אחרות: כיום מסוגל, מי שירצה בכך, לחדור אל מחשב הרכב ו"לקחת פיקוד" מתי שירצה, כאשר את התוצאות קל לדמיין.
החוקרים בחנו מספר מכוניות מודרניות בהן מערכות ממוחשבות מקובלות, מבלי לציין את שם הדגם או המותג, אשר אינו רלוונטי לצורך המחקר.

יצוין כי החוקרים הדגישו שנכון להיום, ברוב המכוניות הרלוונטיות, יש להגיע פיסית למחשב הרכב באמצעות חיבור לפתחי הדיאגנוסטיקה. במצב כזה נדרש קוד אבטחה או מפתח בכדי לחדור אל מערכות המחשב. אבל, החשש הגדול אותו מעלים מפרסמי המחקר הוא במעבר ההולך וגדל למערכות אל-חוטיות ואפשרויות בקרה ושליטה מרחוק ההולכות ונעשות מקובלות יותר ויותר בתעשיית הרכב. מדובר בטכנולוגיה שמצד אחד מאפשרת כיום שמירה על מרחק, בלימה אוטומטית וחיבור של מערכות ניווט למחשבי הרכב, שליטה חלקית בהיגוי (במערכות עזרה בחנייה למיניהן) וכדומה, ומצד שני מערכות "ללא מפתח" כאשר עצם הנחת המפתח בכיס המכנס וקרבתו לרכב פותחת קוד המאפשר גישה למערכות הרכב.

המחקר מתריע בפני הסכנות שבהשתלטות על מחשב הרכב, וטוען כאמור שכבר כיום זה אפשרי, אך עם מגבלות הדורשות לפני הכל גישה פיסית למחשב. החוקרים טוענים כי תוצאות המחקר צריכות להדליק נורה אדומה אצל יצרניות הרכב, ושנכון להיום אין סיבה לחשש "לאבד" את הרכב באמצע הנסיעה ולהפסיק ולשלוט בו – כל עוד שהתנעת המערכות (מנוע, מחשב) נעשית באמצעות מפתח המהווה קוד גישה. אך המצב הולך ונעשה מסוכן יותר; המעבר לעוד ועוד מערכות אל-חוטיות דורש מערכות אבטחה מתאימות שתוצאנה בהתאם, שלא לדבר על תמונת מצב עתידית שכבר אינה בגדר מדע בדיוני, על-פיה מכוניות "תדברנה" יותר ויותר אחת עם השנייה ומידע יעבור מרכב לרכב לטובת אותן מערכות בטיחות שמוציאות עוד ועוד אחריות מידי הנהג.

הצד הפחות מרגיע במחקר הוא מה שלא נבדק במסגרתו, וזו טכנולוגיית ה'בלוטות'' (Bluetooth) שעדיין משמשת יותר לצורכי בידור והעברת פקודות וורבליות ברכב, אך כל כולה אל-חוטית. מדובר בפוטנציאל השתלטות פשוט יחסית על הפקודות המועברות באמצעותה, והנזקים הפוטנציאליים מסמרי שיער. די להבין שמעבר להעברת פקודות האפשריות כבר כיום על מערכות השמע, הדיבור והניווט ניתן יהיה "ליירט" פקודות אלו ולשלוט בהן גם כאשר תשלוטנה במערכות חשובות יותר.