חדשות קוניגסג לז‘נבה - אוטו

חדשות קוניגסג לז‘נבה

גרסת-על חדשה וידידותית לסביבה, עדכון ל-CCX וגרסת מסלול למירוצי GT (עודכן – וידאו)

ויירון, מאחוריך. קוניגסג השבדית, לשעבר שיאנית המהירות העולמית לפני הבוגאטי ויירון, הכריזה על גרסת חדשה, שהיא לא רק אימתנית מאי-פעם אלא גם שומרת על איכות הסביבה. קבלו את ה-CCXR, עם 1,018 כ^ס – כ-200 יותר מה-CCR/CCX הנוכחיים – ו-108 קג^מ. התוספת הושגה, תאמינו או לא, על-ידי התאמת המנוע כך שיהיה ידידותי יותר לסביבה (ומכאן הכינוי הרשמי של גרסה זו, 'Flower Power')... במלים אחרות, אנשי קוניגסג הסבו את המנוע לפעולה על דלק ביולוגי, דהיינו אתנול. מעבר להיותו דלק ^מתחדש^ המופק מצמחים, לאתנול ניצולת גבוהה יותר מלבנזין רגיל, עקב היותו בעל אוקטן גבוה יותר ויכולתו לקרר את תא השריפה. החדשות הטובות באמת לכל בעלי CCX נוכחיים – דהיינו רבים מגולשי 'אוטו', כמובן – הוא שניתן להסב גם את מנועיהם לפעולה על אתנול. ואולי נזכיר בהזדמנות זו שה-CCX המדוברת היא לא בדיוק עגלה: היא מחזיקה בהקפת-השיא במסלול הניסויים של 'טופ גיר', ומהירותה המירבית – בהסתמך על ה-CCR בעלת ביצועי-המנוע הזהים – היא כ-390 קמ^ש. האם הביצועים החדשים יספיקו כדי לקחת חזרה את שיא המהירות למכונית סדרתית מידי בוגאטי? נחכה ונראה. ה-CCX זכתה גם היא לעדכונים, כשעיקר גאוות קוניגסג היא על לוח-המחוונים החדש וה'מהפכני' כדבריה. ריכוז כל הנתונים החשובים במחוון אחד מרכזי מאפשר קראית נתונים והחזרת המבט לכביש מהר ב-50% לעומת מחוונים קונבנציונליים נפרדים, אומרת קוניגסג, ובמהירויות שהמכונית הזו מסוגלת לפתח יש לכך, מן הסתם, משמעות לא קטנה. עוד טוענת החברה כי עם הכרת לוח המחוונים, הנהג כבר לא יצטרך ממש לקרוא את המספרים אלא יוכל להבין באופן אינטואיטיבי, לפי היחסים בין מיקום המחוגים, מה עושה המכונית. אנחנו, על כל פנים, חשבנו שהלוח החדש מספיק יפה כדי להפוך אותו לתמונת-השבוע שלנו... עדכונים נוספים ב-CCX כוללים רכיבי אלומיניום חדשים במיתלים, המגבירים את הקשיחות ומפחיתים משקל בלתי-מוקפץ; בקרת משיכה כאבזור תקני; וממשק אינטגרלי ל-iPod, דרכו ניתן לשלוט על כל פונקציות השמע של המכונית באופן שלמעשה מונע את הצורך במכשיר יקר במכונית עצמה. ולסיום מציגה קוניגסג גרסת-מסלול חדשה, CCGT, המיועדת למירוצי ה-FIA בקטגוריית GT. כדי לעמוד בתקנות הופחת הספק מנוע ה-V8 לכ-600 כ^ס, באמצעות ויתור על מגדש-העל ובמקביל הגדלת הנפח מ-4.7 ל-5.0 ל'. קוניגסג נאלצה להוסיף משקל של כ-100 ק^ג כדי לעמוד בדרישת המינימום של ה-FIA, שהיא 1,100 ק^ג. סרטון: קוניגסג CCX קובעת את הקפת-השיא ב'טופ גיר' >
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות