פיאט קרייזלר אוטומובילס (FCA) וקבוצת PSA (פיג'ו) הודיעו רשמית על קיום מגעים לאיחוד עסקיהם, כך מדווחות סוכנויות הידיעות בלומברג ורויטרס. בהודעה שפורסמה נמסר כי השתיים בוחנות את האפשרות ליצור ענקית רכב חדשה, חודשים ספורים בלבד אחרי שמגעים דומים בין פיאט לרנו-ניסאן-מיצובישי עלו על שרטון.

"ישנם מגעים מתמשכים במטרה ליצור את אחת קבוצות התחבורה המובילות בעולם", כך נמסר בהודעת FCA שפורסמה הבוקר (ד'). הודעה דומה נמסרה גם מיחסי הציבור של PSA. לפי מקור הקרוב לנושא וששוחח עם סוכנות הידיעות רויטרס, הצדדים עשויים להכריז על הסכם כבר השבוע.

קונצרן FCA כולל את מותגי פיאט, אלפא רומיאו, אבארט, לנצ'יה ומזראטי (לבעלי הקונצרן גם אחזקות בפרארי, אם כי זו הופרדה לפני ארבע שנים בהנפקה בורסאית). לצידם מותגי קרייזלר, כולל ג'יפ, דודג' וראם. בצד הצרפתי נכללים בקבוצת PSA המותגים פיג'ו, סיטרואן, DS, ווקסהול ואופל.

אחרי רנו: פיאט במגעים רשמיים למיזוג עם פיג'ו


מיזוג יצרנית הרכב האיטלקית-אמריקנית, שנשלטת על-ידי משפחת אניילי האיטלקית, ויצרנית הרכב הרכב השנייה בגודלה באירופה, PSA, ייצור ענקית רכב בשווי 47 מיליארד דולר (כ-166 מיליארד שקל). למיזוג יתרונות ברורים לשני הצדדים - בראשם היצע דגמים עשיר לשוק האירופי של PSA שיוכל להשלים את היצע הדגמים המתדלדל של פיאט ביבשת, ומנגד רשת הפצה נרחבת של קרייזלר בארה"ב, שתסייע ל-PSA בתוכניתה לשוב לצפון אמריקה.

השיחות החלו זמן קצר לאחר כשלון המגעים בין FCA לרנו באותו הנושא ביוני האחרון. בתחילה הצדדים דנו רק באפשרות לשיתוף פעולה ממוקד באירופה, אך נראה כי המגעים הבשילו לאפשרות של מיזוג מלא בין היצרניות.

בין הגורמים שיצטרכו לאשר את ההסכם נמנות גם ממשלות צרפת ואיטליה. זו הראשונה מחזיקה בנתח אחזקות משמעותי מ-PSA, ואילו השנייה תתנגד לכל עסקה שתגרור סגירת מפעלים בארץ המגף.