תחרות אוטו השנה 2022 הגיעה לסיומה, ואיתה מגיעות ההכרזות על הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות, זאת לצד ההכרזה על הזוכה גדולה בתואר 'אוטו השנה 2022'. כבכל שנה, צוות הכתבים של אוטו התכנס ודן מי ראוי לזכות בתואר בכל קטגוריה וקטגוריה ושקל את המתמודדים לפי איכויותיהם בכביש, בסביבת הנהג, התאמה לקהל, התמורה למחיר וההצעה הכוללת לנהג. לכל קטגוריה עלו לגמר מספר מצומצם של מתמודדים סופיים, מתוכם נבחר רק אחד.

השנה, ובפעם השניה ברציפות, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2022 בסגמנט המסחריות הקלות' הוא – סיטרואן ברלינגו.

סיטרואן ברלינגו – אוטו השנה 2022 בסגמנט המסחריות הקלות
צילום: עמית אגרונוב

הסיפור של סיטרואן ברלינגו התחיל אי שם בשנת 1996. כשהוצג לראשונה בשנה זו הלסתות של עולם הרכב נשמטו – לא עניין של מה בכך כאשר מדובר ברכב מסחרי. הוא היה הראשון להציג את המבנה המוכר כיום לטנדרון קטן/מסחרית קלה ויצר מהפיכה של ממש בתחום וסחף אחריו את הקהל העובד ואת המתחרים שמיהרו להגיב.

סיטרואן ברלינגו – אוטו השנה 2022 בסגמנט המסחריות הקלות
צילום: עמית אגרונוב

גם כשהגיע לישראל הברלינגו זכה להצלחה נאה, שכן הרעיון החכם על הנייר תורגם באופן מוצלח למוצר שימושי ואיכותי בכביש המתאים לעסקים רבים, אפילו משפחות בגרסאות המיועדות לנוסעים. 
נרוץ כמה שנים קדימה לשנת 2021 בה ברלינגו היה הרכב הנמכר ביותר מסוגו בישראל ובפער עצום – 3,389 יחידות, כמעט פי 5 מהמתחרה הבא אחריו. ומי אותו מתחרה? טויוטה סיטי, למעשה סיטרואן ברלינגו עם סמל היצרנית היפנית. אגב במקום השלישי היה אופל קומבו, וכן גם כאן למעשה מדובר באותו ברלינגו, רק עם סמל של אופל. יחד השלושה (כולם ברלינגו, להזכירכם) היוו כ-81.5% מהסגמנט בישראל בשנת 2021.

סיטרואן ברלינגו – אוטו השנה 2022 בסגמנט המסחריות הקלות
צילום: עמית אגרונוב

טוב, עכשיו ברור שהישראלים אוהבים את הברלינגו, אבל כמו שבטח הבנתם גם אנחנו. אנו מאמינים שההצלחה הנאה במכירות נובעת מכך שמדובר ברכב באמת מוצלח מסוגו, במיוחד כשמדובר בדור השלישי שהוצג בשנת 2018. 

חיצונית ברלינגו מעוצב באופן נאה ועדכני, ומזכיר מהחזית יותר מיניוואן מאשר רכב מסחרי, במיוחד ברמות הגימור הגבוהות המיועדות לשימוש משולב לנוסעים ומטען. 

סיטרואן ברלינגו – אוטו השנה 2022 בסגמנט המסחריות הקלות
צילום: עמית אגרונוב

כניסה אל סביבת הנהג היא אירוע משמח למדי שכן שנים של ניסיון בתכנון כלים מסוג זה באות כאן לידי ביטוי. החומרים נוקשים כדי להציע עמידות משופרת, אבל בזאת מסתיימת התחושה ה"מסחרית". המרחב מלפנים מצוין, מושב הנהג מוצלח מאוד וברמות הגימור הגבוהות ישנם דיפונים נאים ליצירת אווירה נעימה. במרכז ישנה מערכת מולטימדיה עדכנית וחשוב לא פחות – יש בתא הנוסעים הזה המון המון המון תאי אחסון שבוודאי יהיו שימושיים לאדם העובד.

סיטרואן ברלינגו – אוטו השנה 2022 בסגמנט המסחריות הקלות
צילום: עמית אגרונוב

ברלינגו מוצע בישראל עם מנוע אחד המוצע בשני הספקים – 100 כ"ס או 130 כ"ס – בשידוך לתיבה ידנית עם שישה יחסי העברה או לתיבה אוטומטית עם לא פחות משמונה הילוכים! יחידות הכוח האלה מסדרות לו כישורי תנועה מכובדים לסגמנט גם כאשר הרכב עמוס בנוסעים או מטען. נציין כי צריכת הדלק טובה מאוד. 

סיטרואן ברלינגו – אוטו השנה 2022 בסגמנט המסחריות הקלות
צילום: עמית אגרונוב

וכמובן שאי אפשר בלי כמה מילים על כושר הובלת המטען. בהתאם לגרסה ולמרכב ברלינגו מציע כושר העמסה שנע בין 600 ק"ג בגרסה המיועדת לנוסעים ועד ל-818 ק"ג מירביים. בנוסף, לברלינגו יכולת גרירה של נגרר ללא בלמים במשקל של עד 750 ק"ג ובהתאם לגרסה עד 1,200 ק"ג לנגרר עם בלמים. מרשים.

סיטרואן ברלינגו – אוטו השנה 2022 בסגמנט המסחריות הקלות
צילום: עמית אגרונוב

נסיים בהתייחסות לאופן בו ברלינגו מתנהל בכביש – וזה מזכיר יותר רכב "פרטי", וזו אמורה להיות מחמאה גדולה לרכב שכזה. נוחות הנסיעה ואיכות הנסיעה גבוהות, וגם המושבים המוצלחים שכבר הוזכרו מוסיפים לכך. איכות החיים הגבוה יחסית למקובל בסגמנט באה, כאמור, שלא על חשבון היכולת וכושר העבודה. 

ולכן, סיטרואן ברלינגו ראוי לטעמנו לזכות בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2022 בסגמנט המסחריות הקלות'.

סיטרואן ברלינגו – אוטו השנה 2022 בסגמנט המסחריות הקלות
צילום: עמית אגרונוב